Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010."— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010

2 Jeg skal sige noget om  Hvordan jeg ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland?  Hvad skal borgerservice kunne i fremtiden - og hvad er det for en rolle, som den offentlige administration bør indstille sig på ift. den forventede samfundsudvikling?  Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag?

3 Koalitionsaftalen Der skal udarbejdes en IT-strategi. Visionen er:  at borgerne får lige adgang til information, kommunikation og service samt optimale muligheder for at deltage i den demokratiske proces, og  at borgerne derigennem oplever en effektiv, helhedsorienteret og sammenhængende selvstyreorganisation, der samarbejder på tværs af organisatoriske enheder og for en tværoffentlig IT-organisering.

4 28-03-2015Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 4 Hvordan ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland ud for mig?  Uanset bosted – mulighed for at komme i kontakt med det offentlige  Acceptabel service i forhold til kvalitet og tid  Én indgang til det offentlige  Straksafklaring så meget som muligt  Mulighed for selvbetjening

5 Andre mål  ”Blæse og have mel i munden” – bedre service og besparelser  Flexibilitet  Omprioritering af opgaver

6 Forudsætninger  Afklaring af roller (politikere, administration, departementer, styrelser, kommuner, bygdebestyrelser)  Tilgængelighed (fysisk, digitalt), viden om rettigheder og pligter,vejledning  Uddannelse af medarbejdere, udvikling af værktøjer  Offentlighed

7 28-03-2015Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Selvstyrets rolle  Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag?  - Etablere en fælles forståelse for opgaven


Download ppt "Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google