Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMikkel Danielsen Redigeret for ca. et år siden
1
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010
2
Jeg skal sige noget om Hvordan jeg ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland? Hvad skal borgerservice kunne i fremtiden - og hvad er det for en rolle, som den offentlige administration bør indstille sig på ift. den forventede samfundsudvikling? Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag?
3
Koalitionsaftalen Der skal udarbejdes en IT-strategi. Visionen er: at borgerne får lige adgang til information, kommunikation og service samt optimale muligheder for at deltage i den demokratiske proces, og at borgerne derigennem oplever en effektiv, helhedsorienteret og sammenhængende selvstyreorganisation, der samarbejder på tværs af organisatoriske enheder og for en tværoffentlig IT-organisering.
4
28-03-2015Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 4 Hvordan ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland ud for mig? Uanset bosted – mulighed for at komme i kontakt med det offentlige Acceptabel service i forhold til kvalitet og tid Én indgang til det offentlige Straksafklaring så meget som muligt Mulighed for selvbetjening
5
Andre mål ”Blæse og have mel i munden” – bedre service og besparelser Flexibilitet Omprioritering af opgaver
6
Forudsætninger Afklaring af roller (politikere, administration, departementer, styrelser, kommuner, bygdebestyrelser) Tilgængelighed (fysisk, digitalt), viden om rettigheder og pligter,vejledning Uddannelse af medarbejdere, udvikling af værktøjer Offentlighed
7
28-03-2015Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Selvstyrets rolle Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag? - Etablere en fælles forståelse for opgaven
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.