Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLars Holm Redigeret for ca. et år siden
1
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur
2
”Etablering af styrket international presseindsats på dansk kunst og kultur, som i forlængelse af regeringens samlede markedsføring af Danmark vil have til formål at styrke billedet af dansk kunst og kultur i udenlandske medier generelt og særligt i de lande, som et internationalt kulturpanel prioriterer. Indsatsen skal øge omtalen af dansk kunst og kultur i internationale medier kvantitativt, forbedre dækningen af dansk kunst og kultur kvalitativt og forbedre kontakten til internationale medier og journalister på området.” (Regeringens strategi for styrket internationalisering af dansk kulturliv)
3
2 hovedmålgrupper De danske kulturinstitutioner Den internationale presse
4
Kulturinstitutionerne Kultursektoren er præget af mange store og små enheder og forskelligartede institutioner: 1.Nogle opererer internationalt med international branche, publikum og presse 2.Nogle samarbejder med internationale kunstnere og artister men har primært fokus på det danske publikum i deres kommunikation 3.Nogle er præget af sæson-aktivitet => udfordring er at bevare kontakten til den internationale presse og det internationale publikum uden for sæsonen
5
Kulturinstitutionerne efterspørger: viden om internationale medier kontaktdatabaser hjælp til netværk videndelingsforum praktisk hjælp
6
Det internationale mediebillede: Det bliver stadigt sværere, at få artikler om kunst fra et andet land i aviser, medmindre redaktørerne kender til landet i forvejen gennem tidligere store kulturhistorier.
7
Den journalisterne efterspørger: At finde inspiration til den gode historie At få et overblik over hvad der foregår At finde ud af hvem er hvem og finde kontaktoplysninger At finde viden, baggrundsinformation og links til hjemmesider At etablere personlige relationer og netværk Journalisterne vil gerne have informationerne samlet ét sted:
8
MÅL 1: KOMPETENCER OG VIDEN Vi vil arbejde på at styrke kulturinstitutionernes praktiske arbejde med og viden om international presse og kommunikation, ligesom vi vil arbejde på at styrke videndelingen blandt aktørerne i dansk kulturliv. halvårlige workshops for ca. 50 kulturinstitutioner samarbejde med IPC om brainstorm-sessions med internationale journalister, som er udstationeret i Danmark og ca. 10 kulturinstitutioner
9
MÅL 2: KONTAKT OG NETVÆRK Kontakten til de internationale journalister skal styrkes. Vi vil opbygge en kontaktdatabase, arrangere journalistbesøg og holde møder med trendsættende medier, kulturredaktører og vigtige nyhedsbureauer. 3 målrettede journalistbesøg på kulturområdet om året researchrejser til udvalgte geografiske fokusområder kontaktdatabase over større og trendsættende medier på kulturområdet
10
MÅL 3: DISTRIBUTION Den internationale distribution af historier fra dansk kunst- og kulturliv skal styrkes. Vi vil etablere en fælles distributionsplatform, som skal forestå international distribution af pressemeddelelser og tiltag på de sociale medier. distribution af internationale pressemeddelelser til udvalgte lande simpel begivenhedsliste for at skabe et overblik over kulturaktiviteter i Danmark presserum på danisharts.dk særskilt strategi om udvikling af tiltag på den sociale medier i en international kontekst og etablerer et sådan i enten centralt eller decentralt regi
11
Samarbejde med ambassader og kulturinstitutter Faktabaseret viden om målgrupper Kontaktnetværk Idéer til journalister som oplægsholdere Henvise til presserum på danisharts.dk Deltage og invitere netværk til at deltage i tiltag på sociale medier
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.