Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i 2009. Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i 2009. Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen."— Præsentationens transcript:

1 Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i 2009. Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen skal bidrage til, at den studerende tilegner sig teoretiske og praktiske forudsætninger for at anvende informations- og kommunikationsteknologi i forbindelse med undervisning og evaluering i folkeskolen. (Kap. 16, stk. 2)

2 Pædagogisk it (pæd-it) Baggrund: Kontrakt med Uni-C og lokal studieordning 2010 -11 Gennemføres: 1. – 2. studieår, dvs. 2010 -11 Formål: Basis it-kompentencer. Studie- og samarbejdskompetencer. Pædagogisk og didaktiske it- kompentencer. Tre aktører: Studiegrupperne, underviserne og it-vejlederne (Vinnie og Hanne).

3 Pædagogisk it (pæd-it) Organisering: Fælles temadage – hele årgangen. Stamholdsundervisning. Selvstændigt arbejde i studiegrupperne. Vejledning. Mulighed for support i it-cafe.

4 Pædagogisk it (pæd-it) Studiegrupperne: Vælger i samråd med fagenes undervisere blandt valgfrie temaer. Arbejder selvstændigt med obligatoriske og valgfrie temaer indenfor it. Afleverer portfolio.

5 Pædagogisk it (pæd-it) Underviserteamet / faglærerne: Integrerer … ikt således, at det bidrager til at udvikle det enkelte fags emner, begreber og metoder. (Bekendtgørelsen §16 stk. 1 og 2)Bekendtgørelsen §16 stk. 1 og 2 …tilegner jer teoretiske og praktiske forudsætninger for at anvende ikt i forbindelse med undervisning og evaluering i folkeskolen. (Bekendtgørelsen §16 stk. 2) Konkretiseret i studieordning. Koordinerer arbejdet med mindst 4 valgfrie temaer. Rådgiver studiegrupperne v. temavalg

6 Pædagogisk it (pæd-it) It-vejlederne: Ansvarlige for aktiviteterne i de skemalagte lektioner / it-cafen. Løbende support til samtlige temaer. Vejledning i og ved udformning af portfolio.

7 Pædagogisk it (pæd-it) Aug. – Introduktion Pæd-it (1.årg. + meritter 1. årg.), opstart it-cafe Uge43, okt. – Opstart, fælles temadag for hele årgangen Uge 44, nov. – Fælles temadag for hele årgangen Uge 47, nov. – Stamholdsundervisning Uge 13,marts – Fælles temadag for hele årgangen Medio okt. 2010 – Aflevering aaf porftolio Uge 9, febr. – Fælles temadag for hele årgangen Uge 18, maj – Stamholdsundervisning

8 Pædagogisk it (pæd-it) Portfolio – hvad er det? Port (bringe) + folio (blad / papir) = samling af papirer eller arbejder. Uddybning på Learning.dkLearning.dk Arbejds- eller procesportfolio - den studerendes samling af reflektioner (logbog og kommentarer), noter, arbejdspapirer, fremlæggelser, billeder etc. - basis eget arkiv Præsentations- el. vurderingsportfolio - på basis af arbejdsportfolio

9 Pædagogisk it (pæd-it) Arbejds- eller procesportfolio Præsentations- eller vurderingsportfolio - på basis af arbejdsportfolio Krav


Download ppt "Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i 2009. Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google