Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing."— Præsentationens transcript:

1 DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing

2 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udfordringer - Selskaber i DLBR Grundlaget: Etablering af selskaber indenfor Dansk Landbrug har indtil nu været begrænset – vi har i Ø90 pr. ultimo 2007: 654 selskaber indenfor DanRåd & Regnskab 604 selskaber indenfor Landbrugsvirksomheder Fremtiden: Minimum 4000 selskaber inden 2010 Nye kunder Nye selskaber hos eksisterende kunder p.g.a. forretnings udvidelse, risikominimering og ejer/generations skifte Påstand I 2013 ligger 50% af omsætningen i DLBR i virksomheder organiseret som selskaber!

3 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Vækstlandbrug i relation til selskaber KundetyperLandbrugDanRåd & Regnskab / Erhverv Pt. ca. 5000 kunderPlan 1Plan 5 Personligt ejetSelskabs ejetPersonligt ejetSelskabs ejet Bulker ca. 40-50% af vækstlandbrugene Mange i dag 2000Få i dag 200 Portefølje ca. 40-50% af Vækstlandbrugene Mange i dag 2000Få i dag 350 Value added ca. 1-10% af vækstlandbrugene Få i dag 400Få i dag 50 Udviklingen i Vækstlandbruget – udarbejdet i samarbejde med Karsten Bove Min. 3000 kunder i 2010 incl. tilgang 6000 kunder i 2010 2250 kunder i 2010750 kunder i 2010 Fremefter forventes uændret antal Forventes at stige meget Forventes at stige meget Forventes at stige meget Investeringer i brancher udenfor landbruget vil stige moderat Investeringer i brancher udenfor landbruget vil stige moderat Investeringer i brancher udenfor landbruget vil stige meget Investeringer i brancher udenfor landbruget vil stige Forventes at stige moderat Forventes at stige svagt

4 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Deltid, traditionel landbrug & Erhverv i relation til selskaber KundetyperLandbrugDanRåd & Regnskab / Byerhverv Plan 1Plan 5 Personligt ejetSelskabs ejetPersonligt ejetSelskabs ejet Deltidsbrugp.t. ca. 23000 kunder Traditionel landbrugp.t. ca. 10000 kunder Udviklingen – udarbejdet i samarbejde med Dorte Marcussen og Karsten Bove Uændret til svagt stigende Stærkt faldendeModerat stigning Investeringer i brancher udenfor landbruget vil stige moderat Svagt stigende 750 kunder7000 kunder 750 kunder fra plan 1 250 kunder fra plan 1 p.t. ca. 650 kunderp.t. ca. 3500 kunder Min. 1750 kunder i 2010 incl. tilgang DanRåd & Regnskab

5 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret DLBR Selskabskoncept - mål på kort sigt Interne mål på Landscentret Fokus på tværs af fagområder Synliggørelse af faglige/lovmæssige problemstillinger Opbygge nødvendige kompetencer på fagkontorer Få opbygget et ”Team Selskaber” Eksterne mål Rådgivningscentre DLBR Selskabskoncept – en samlet selskabsløsning til rådgivningscentre Kompetenceudvikling på rådgivningscentre Markedsførings pakke ”DLBR Selskabskoncept” til rådgivningscentre End-user Markedsføring og salg af komplet selskabskoncept

6 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret DLBR Selskabskoncept - mål på langt sigt Landscentret skal sikre: at Team Selskaber er faglig garant for: samarbejdet mellem indsatsområderne den faglige dybde i hvert indsatsområde den faglige udvikling i hvert indsatsområde markedets bedste koncept på rådgivning, drift og service til selskaber målrettet rådgivningscentre og end user at få samlet de faglige specialområder i et udadvendt overordnet ”DLBR Selskabskoncept” en løbende produktudvikling af DLBR Selskabskoncept i forhold til de krav/ønsker vi møder hos Rådgivningscentre, Brancheorganisationer og End- user.

7 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret DLBR Selskabskoncept - de fem indsatsområder Selskaber rådgivning Selskaber regnskab Selskaber revision DLBR Revision A/S Selskaber Virksomhedsrådgivning Hvorfor selskabSystemet Ø90KundeaftalerEtableringForretningsudvikling SelskabsdannelseBest PracticeRevisionslisterEjerkredsForretningsområder SelskabsdriftBudgetIndlagte kontrollerStrukturOrganisatorisk opbygning SelskabsvækstSkatteregnskabVejledningerDriftLedelses lag Afvikling af selskabEksternt regnskabLoveReview/RevisionØkonomistyring Flere selskaberInternt regnskabErklæringerUnderskriftRapporteringssystemer EjerskifteAnalyserKvalitetssikring Salg HoldingselskaberProcesflowEfteruddannelse Markedsføring SkatRevisionsprogramHR RisikostyringDLBR kvalitetsstempel

8 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Team Selskaber contra DLBR Selskabskoncept Produktansvarlig / fagkontorMarkedsansvarlig og salgsansvarlig Produktud- vikling Prisstrategi Kunde- & produktana- lyser Produktstrategi Produktsortiment Datagrundlag Produktkvalitet Forbrugerhensyn Kundebehov Kundehensyn Kundestrategi Kundesortiment Afsenderorienteret Indefra og ud Modtagerorienteret Udefra og ind DLBR Selskabskoncept Team Selskaber


Download ppt "DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google