Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBertha Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Kodeord: Praksis - og ’merværdi’ igennem udadvendt anvendelseorientering Nye videnskombinationer = flere fag i spil Dristigt og eksperimenterende arbejde = grænseoverskridende ildsjæle
2
* at skabe forstyrrelse * at være lydhør for andet * teste nye tiltag / eksperimentere * tage små og overskuelige skridt * lege med grænser og regler * evaluere og ændre
3
Teori og praksis integreres = analyse og produktivitet (handling og produkt/resultat) Udvikler anvendelsesorienterede kompetencer: samarbejde, ansvarlighed, idé-udvikling, teknisk kunnen (ex: redigering, kamerahåndtering), disciplin, logistik, evne til at se nye muligheder og hurtig omstillingsparathed.
4
1. Idé-udvikling i samarbejde med andre – som har konsekvenser og skal iværksættes til ’et produkt’ 2. Flere faser: fra genskabelse til skabelse af nye udtryk (intentionen): det kreative og innovative ’tvinges’ frem gennem benspænds- og forhindringsøvelser. Tvinger eleverne til at udfordre materialer, rum, lyd, billeder osv.
5
Visningen/fremførelsen/opførelsen/udstilli ngen af det frembragte = skubber til og inspirerer det kreative og innovative aspekt. Det giver ’merværdi’ til elevernes læring og øver en anden måde at tænke på smlg. med flere af de andre fag. Ikke altid produktet er godt eller grænseoverskridende, men processen indeholder de innovative og entreprenørskabende elementer – som kan anvendes i samarbejde med andre fag.
6
Lars von Trier og Jørgen Leth: De fem benspænd CUT – elevfilm på c-niveau + masser af andre elevfilm
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.