Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afThorvald Ravn Redigeret for ca. et år siden
1
Oversigt Oplæg til projektuge Greenfoot gallery Program for næste uge
Ant and Spiders
2
Projekt uge Afleveringsopgave: Ingen forelæsninger
Lidt større projekt: Ants and Spiders Programmeringskonkurrence Matematikere kan vælge at lave Lommeregner projekt i stedet Snak med instruktor Ingen forelæsninger Projektcafé i stedet
3
Ants and Spiders
4
Ants and Spiders Mål: Konkurrence:
Programmér hjernen på en myre så den kan lede efter mad og flygte fra edderkopper Konkurrence: Præmier De tre bedste løsninger (fra forskellige studerende) Den bedste lommeregner Score: I kan benchmarke ligeså meget I vil Navn, score, java-fil afleveres (koden checkes!) Regler: Der må kun ændres i MyAnt Løsning skal overholde grundlæggende model Vis Løsning
5
Ants and Spiders - Model
6
Ants and Spiders - Model
7
Ants and Spiders :Vector :MyAnt MovingActor Ant MyAnt act()
super.act() adjustVelocity() getForces() normalize() move() checkForCollisions()
8
Ants and Spiders - Tips Brug ikke en statisk bredde/højde (f.eks. 500)
Brug i stedet distanceToBottomWall() Eksperimenter med vægt mellem de forskellige vektorer Find på gode ideer (når en primitiv løsning virker) Hvordan vælger man det sukker man går efter? Vælg i forhold til spider Vælg i forhold til andre myrer Er det nødvendigt at tænke på alle vægge hele tiden? … Vis hvordan man iterativt kan forbedre sin løsning 1. Husk at ændren på getCreator 2. Opdater wall-metoden
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.