Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Værdidebat - synlighed og handling 2010-2011. 2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Værdidebat - synlighed og handling 2010-2011. 2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling."— Præsentationens transcript:

1 1 Værdidebat - synlighed og handling 2010-2011

2 2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling

3 3 Værdidebat Globalisering: Ved denne værdi forstår vi, at vi udviser engagement, respekt og forståelse overfor udefrakommende indtryk samt eksisterende traditioner med henblik på at uddanne livsduelige verdensborgere.

4 4 Værdidebat – aktioner - globalisering Velkomstpjece på forskellige sprog på hjemmesiden. Markering af danske og etniske højtider. Global læseuge Kulturtværsuge - kulturfest Globalisering

5 5 Værdidebat Medborgerskab: Ved denne værdi forstår vi, at der på skolen skal være fokus på fællesskab, ansvarlighed og demokrati med henblik på at inddrage alle brugere i skolens arbejde og sikre at beslutninger vedr. skolens virke tages på baggrund af involvering af skolens interessenter.

6 6 Værdidebat – aktioner - medborgerskab Fokus på elevråd Styrke miljøråd Udarbejde samværsregler Trivselsudvalg for medarbejdere Undervisningsmiljø for børn Medborgerskab

7 7 Værdidebat Bæredygtighed: Ved denne værdi forstår vi, at vi vil tage vores ansvar alvorligt overfor miljø og klima samt udvise en god adfærd i vores omgang med ressourcerne. Herudover arbejder vi fortsat for et sundt, inspirerende og udviklende arbejdsmiljø for både børn og voksne med fokus på kost og bevægelse.

8 8 Værdidebat – aktioner - bæredygtighed Implementering af ”Grøn læseplan”. Miljølab. i miljøhaven. Kantineudvikling – kost og bevægelse. Oprydningsdage. Fokus på papirforbrug. Afholde motionsdag. Bæredygtighed

9 9 Værdidebat Pædagogisk udvikling : Ved denne værdi forstår vi, at vi ved at være anerkendende og respektfulde overfor hinanden kan styrke den enkeltes selvtillid, selvværd og kompetencer således, at motivationen for deltagelse i undervisningen og læring hos det enkelte barn er optimal. Herudover vil vi indgå konstruktivt i både lokale, kommunale og nationale pædagogiske tiltag, som kan videreudvikle synet på undervisning og fritid.

10 10 Værdidebat – aktioner – pæd. udvikling Fælles kurser og foredrag – VIN/HDG LP implementering i team. Skolebib. som formidler af pæd. litteratur Pædagogisk udvikling

11 11 Aktionsbanken - globalisering  etniske dage  morgensang  forældredage  fælles kulturdage  venskabsklasser i andre lande  inddragelse af forældre med den globaliserede verden som arbejdsplads  uv-forløb som inddrager etniske forældres erfaringer, livshistorier  fokus på litteratur fra andre lande

12 12 Aktionsbank -medborgerskab  forældreundervisning  udsmykningsuge  forældrearrangementer  børnemøder  kulturcenter  klare forventninger til forældre  hver klasse arbejder med en mærkedag (ex.valgdag, grundlovsdag, 1. maj)

13 13 Aktionsbank - bæredygtighed  gode fysiske forhold  uv-forløb om kost, motion, energi, genbrug  efteruddannelse af ressourcepersoner  haldage  svømmedage  morgenmotion/løb  forældreinformation om sund kost  grønne klippekort  uv-forløb om alternative energiformer  på hjemmesiden vises et enrgibarometer for skolens forbrug  besparelser på energi falder tilbage til eleverne  begrænse engangsemballage  økologi i hjemkundskabstimerne.

14 14 Aktionsbank – pæd. udvikling  individuelle efter/videreuddannelsesforløb  aktionslæringsforløb  fokus på omgangstone – minus skældud  anerkendende pædagogik  vidensdeling  større ”reklame” for, hvad skolen står for.

15 15 Værdidebat I skolen skal man træde varsomt, for der bliver mennesker til.


Download ppt "1 Værdidebat - synlighed og handling 2010-2011. 2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google