Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Økologiske mejeriprodukter. Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Økologiske mejeriprodukter. Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks."— Præsentationens transcript:

1 Økologiske mejeriprodukter

2 Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks King Kong fra 1933 Se yderlige Umberto Ecos artikel ”Fornyelse i det serielle”

3 Livsstilsundersøgelser “Det gode ved kvinden i vores målgruppe er, at hun har en veludviklet humoristisk sans, og hun er blandt de mest kompetente til at fortolke reklamer med et kryptisk budskab. Hun hader reklamer for vaskepulver, hvor alting er smukt og perfekt på den kvalme måde, og hvor reklamens budskab er skåret ud i pap. Vores kampagne er sjov og indeholder et overraskelsesmoment - og en skæv pointe, som hun helt sikkert vil forstå. Det er langt fra sikkert, at alle forstår meningen med den, men den får uden tvivl nogle til at undres og andre til at grine,” siger Per Pedersen. Mejeriforeningens website http://www.mejeri.dk/view.asp?id=3362http://www.mejeri.dk/view.asp?id=3362

4 Kampagnen er heller ikke rettet mod det såkaldte ‘grønne segment’ - idealisterne. For de køber i forvejen økologisk. Nej, hende kampagnen vil have fat i, hun vil høre andre argumenter, før hun lader de økologiske mejeriprodukter finde vej til sit køleskab. Kvinden fra det ‘blå segment’ er hende, kampagnen er ude efter. Hun er mellem 20-45 år og pengestærk. Hun køber ind efter, hvad der er sundt, trendy og godt for hende selv og familien. Hun er villig til at betale ekstra for en vare, hvis hun vurderer, at den lever op til hendes standarder og krav. For hende er det helt fint, at en vare er produceret på den miljørigtige måde, men hvis ikke den smager bedre eller har et mere trendy image, så køber hun den ikke. Kvinden her spørger altid: “Hvad får JEG ud af at købe dette produkt, frem for et andet?”

5 Blå: individualistiske, frisindede og resultatorienterede forbrugere med selvtillid og stort forbrug (ca. 25 % af befolkningen) Grøn: engagerede, miljøbevidste, gruppeorienterede og aktive forbrugere (ca. 25 % af befolkningen) Rosa: forbrugere, der er traditionelle, og som sætter familien og nærmiljøet højt, angste over for det globale (ca. 20 % af befolkningen) Violet: stabile forbrugere, der arbejder for at få materialistiske værdier i fritiden, og som har traditionsbundne holdninger (ca. 20 % af befolkningen) Grå: rådvilde og blandede forbrugere (ca. 10 % af befolkningen) AIMs Minerva SnapShot: (http://www.textanalyse.dk/Reklame%20Maalgruppeportraet.htm#Det%20violette%20segment)

6 Opgave Design en tv-reklame for det rosa segment. Rosa: forbrugere, der er traditionelle, og som sætter familien og nærmiljøet højt, angste over for det globale (ca. 20 % af befolkningen)

7 Litteratur J. Kristensen og J.R. Christensen, Reklamer som sagprosatekster i Jørgen Asmussen, red. Faktiske tekster, Systime Academic 2005 Trine Breum, Film Fortælling og Forførelse, Frydenlund, Randers 1993 Jane Kristensen og Jørgen Riber Christensen, Reklametid (med Lærervejledning), Dansklærerforeningen, København 2003 Preben Sepstrup, Tilrettelæggelse af information, Systime, Århus 2001


Download ppt "Økologiske mejeriprodukter. Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google