Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKatrine Winther Redigeret for ca. et år siden
1
Femern Bælt forbindelsen På vej mod en regeringsaftale!
2
Udgangspunktet for den videre proces Ministermøde den 21. April 2006 i Berlin mellem Wolfgang Tiefensee, Flemming Hansen og Dietrich Austermann
3
Afsluttende vurderinger af: Trafikprognose Anlægs og driftsomkostninger Størrelsen af EU’s medfinansiering Realrenten
4
Afsluttende vurderinger fortsat: Opdateret analyse af de forskellige finansieringsmodeller Muligheder for finansiering af landanlæg Evaluering af miljøspørgsmål Tekniske undersøgelser
5
Regeringsaftale - kyst-kyst forbindelsen - vil indeholde: De to regeringers generelle krav til: Finansiering Organisation Teknisk løsning Miljømæssige krav
6
Forventet beslutningsproces: Regeringsaftale ml. Tyskland og Danmark ”Politisk forlig” ml. partier der er positive over for Femern Bælt projektet Anlægslov Ratifikation af regeringsaftale (som en del af anlægsloven) Etablering af binationalt dansk-tysk organisation
7
Opgradering af landanlæg Opgradering af tyske landanlæg – vej og jernbane Opgradering af danske landanlæg - jernbane
8
Efter regeringsaftalen VVM Prækvalifikation af entreprenør/rådgiver konsortier Udbud (nordbro/sydbro og muligvis midtbro) Anlægsfase (ca. 6 år) Indvielse (2016)
9
1. spadestik? Måske i 2009?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.