Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Www.regioner.dk Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Www.regioner.dk Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring."— Præsentationens transcript:

1 www.regioner.dk Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring

2 www.regioner.dk Baggrund for kampagne Stod over for stor kommunikationsopgave i efteråret 2007. Informere alle danskere om nye regler for den offentlige rejsesygesikring pr. 1. januar 2008 Politireformen skulle finansieres. To ændringer: –Færre lande, hvor borgerne får dækket udgifter til lægebehandling (faldgruber) –Ingen hjemtransport (faldgruber) Hvad med Norden? Krise omkring det blå EU-kort

3 www.regioner.dk Formål Formålet var: at oplyse alle danskere og nydanskere om de nye regler ikke direkte at få danskerne til at tegne en forsikring et bestemt sted, men at informere borgerne, så de blev i stand til at træffe valget om en forsikring. Målene var således: at bevidstgøre til handling at ingen danskere kommer i klemme i udlandet, hvis uheldet skulle være ude.

4 www.regioner.dk Budskaber Der er kommet nye regler Informere konkret om ændringerne

5 www.regioner.dk Målgrupper - Alle danskere -Skiturister -Nydanskere der tager til hjemlandet - Formidlere af rejser og forsikringer - Kunder hos rejsearrangørerne - Kommunernes borgerservice Hvornår: November til januar og igen maj-juni 2008.

6 www.regioner.dk Strategi og kanaler Synligheds- og annoncekampagne Presse- og interessentkampagne Kanaler: Husstandsomdelt postkort Flyer til nye sundhedskort Annoncer Skifilm PR-kampagne Pjecer og flyers på dansk og fire fremmedsprog Hjemmeside – nyerejseregler.dk

7 www.regioner.dk Hvordan er det gået 10-15 sager, men alle har klaret hjemrejsen uden de store problemer En mand træder forkert på en kantsten og får et kompliceret brud. Ingen forsikring. Pris: 50.000 kr. af egen lomme.

8 www.regioner.dk Hvad har vi lært? Bred kampagne velegnet PR-indsats i øjenhøjde en fordel Andre interessenter forstærker kampagne Projektledelse og massiv koordinering Store problemer i 0-fejlsarbejde samt i udenlandske oversættelser Store reformer og kontraktpolitikken øger behovet for kampagner

9 www.regioner.dk Diskussion


Download ppt "Www.regioner.dk Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google