Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirgitte Holm Redigeret for ca. et år siden
1
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Mission – Grundlaget for vores eksistens – Kundens behov Vision Det man vil Strategy – valg af udviklingsretning Core Values
2
Mission … Virksomhedens mission er rettet ud mod kunden. Den handler om hvilke af kundens behov, virksomheden ønsker at opfylde. – Med andre ord: Hvorfor er vi her? Missionen sætter samtidig en grænse for de rammer man beskæftiger sig med.
3
Vision … En vision er et billede på en fremtidig situation, der er realiserbar. En vision er altså at skabe vished om det man vil – at vælge sin fremtid.
4
Strategi … En strategi er langsigtet planlægning, som fører til eller mod et mål. En strategi er dermed en handling - opfattet som middel til at nå ens vision.
5
Strategisk forståelsesramme …
Strategic Goals Core Values Customers Services Business Model Competitors Markets Risks Strategic Focus-Areas Branding Slogan Mission Vision STRATEGIC GOAL – expresses an overall goal for the organisational unit. STRATEGIC FOCUS AREA – an overall strategic focus that is derived from the strategic goals. STRATEGIC ELEMENT – represents an important aspect for the organizational unit (for the Group and Business Units it is: markets, services, customers, competitors, busi-ness model and risks) Strategic Elements Strategic Elements
6
Strategitemplate
7
Core Values … Core Values omfatter virksomhedens værdier og holdninger, og er således en del af virksomhedens kultur.
8
Virksomhedens interessegrupper …
Medarbejder Ejer Ledelse STRATEGY Virksomheden Det offentlige Finansieringskilder Kunder Leverandører
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.