Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMarcus Holst Redigeret for ca. et år siden
1
Kort referat – Greve Gymnasium
2
Greves eget oplæg Velfungerende stor gymnasieskole – stx dominans (33 stx / 4 hf) – ca 10^3 elever Stx tilrettelagt efter intentionen fra UM Hf : pakkeklasser – overordnede emner
3
Resultater Jævnføres med socio-øk.ref. løftes eleverne (det blev ikke nævnt hvor meget og hvordan billedet ser ud for de forskellige fag) Gennemfører : 91% stx / 87 % hf Fravær stigende mod 3.g – hf>stx Eleverne er meget tilfredse med skolen som helhed
4
Egne fokuspunkter Rumme mangfoldigheden (elevmaterialet heterogent) Øget fokus på den enkelte elevs trivsel og læring Løbende evaluering – hvad virker ?
5
Hvordan ? Mange fælles forløb i 1.semester giver vidensdeling og fælles udvikling Variation i læringsformer Stort fokus på skemalagt elevtid – (20-50%) Skemalagte lektietimer til hf
6
Evalueringer Skoleeval. i maj – drøftes i sep Debat i Fællesudvalg – forslag realiseres Uv : elevtvivl om evaluering – lærerne justerer selv og ser selv elevsvar Ind. samtaler – EU’s Skr eksamenresultat skal forbedres – fokus på skriftlighed
7
Forsøg / udvikling Elevtid til studietid S-tog (skriveplatform – 5 linier) Fælles 1.semester som tidligere nævnt Klare profiler / toning i studieretninger – forsøg i 4 2.g klasser Ny Nordisk Skole
8
Debatpunkter 1 Stort byt i studieretninger (30%) men søjlerne nivelleres Erfaringer med de bundne valgfag i hf-pakkerne synes umiddelbart gode men ingen statistik – eleverne giver udtryk for tilfredshed De skriftlige eksaminer er gået dårligere end forventet – derfor massiv indsats på skriftligheden
9
Debatpunkter 2 Skemalagt elevtid – dvs studietid – 1-2 moduler mere om ugen – har hjulpet markant på det skriftlige arbejde uv-diff. gennem massivt faggruppesamarbejde – både top-down og bottom-up G tilfredse generelt – 13/14 har været roligt – ingen stress selv om platformen brænder
10
Debatpunkter 3 Det skriftlige arbejde – timer på skolen (lærere/elever) - kan dagene hænge sammen ? Øget fokus på hf-klasserne – fylder umiddelbart ikke meget i diskussionerne og udviklingsprojekterne i præsentationen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.