Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm."— Præsentationens transcript:

1 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

2 Velkommen Lærerinitialer – præsentation
Kontakt til lærere: Elevpræsentationer ( til sidst ) Befordringsskemaer – hentes i elevadm. Garderober – dame og herre Forsikringer - Skolen har ikke nogen forsikring, som dækker ved tyveri.

3 Informationer Ordensregler Brand
Mobiltelefoner slukkede i alle undervisningssituationer Hærværk og vold medfører øjeblikkelig bortvisning Politiet med hunde kommer på uanmeldte besøg, euforiserende stoffer medfører øjeblikkelig bortvisning, som kan medføre udmeldelse fra skolen Brand Gå til nærmeste udgang og langs jernbanen ned til Parkeringspladsen længst væk (den nede ad grusstien) Find jeres lærer, som skal sørge for at alle er der.

4 Informationer - fortsat
Rygepolitik Skolen er principielt røgfri ligesom lufthavne, togstationer og restauranter men med klart definerede og bestemte rygeområder. Der er rygeområder i hver sin ende af cykelparkeringen, ved muren foran elevkantinen og ved bygning A mellem tårn 1 og 2 samt mellem tårn 5 og hegnet. Se kort – (som også kan hentes i receptionen).

5 Informationer - fortsat

6 Informationer - fortsat
Motorkøretøjer må ikke parkeres i gården Find evt. parkering på offentlig vej Cykelparkering i gården i stativerne Frokost – 12.20 Første tid begrænset udvalg 

7 Fravær Mødepligt til alle timer
Arbejdsgiver får besked om fravær hver uge. Sygemelding skal ske via BrugerWeb, før undervisningens start. Eventuelt kan der sendes en mail til: eller ringe til receptionen. Sygemeldingen skal fornyes hver dag. Reception tlf For meget fravær giver Advarsler  Om igen!

8 Åbningstider Undervisningen foregår mellem kl. 7.55 og 16.00
Hoveddør (receptionen) mandag – torsdag kl – – fredag kl – 15.30 Porten ved jernbanen med adgangskort Oldfrueafdelingen kl – 9.30 og – 12.30 Studie- og erhvervsvejledning Mandag – to kl – 16.00 Fredag kl – 15.00 Elevadministrationen kl og 16.00 Pædagogisk Center (A bygning – bag i biblioteket) Tirsdag og torsdag kl – – husk at medbringe et skema

9 Bøger og Foto Bibliotekets åbningstider Mandag – torsdag kl – 16.00 Fredag kl – 14.00 Husk sygesikringsbevis Foto Elever, der ikke er fotograferet skal henvende sig i receptionen Studiekortet skal bæres synligt (ID kort) NB! Eleverne kan ikke få bøger som hidtil, hvor regningen bliver sendt til arbejdsgiveren. De skal betale i bogholderiet inden de kan få udleveret deres bøger.

10 IT Når eleverne skal logge sig på, skal deres Brugernavn checkes af lærer på BrugerWeb og Adgangskoden er: Kode + de sidste 4 cifre i cpr. nr. (f.eks. Kode1234) Skolens hjemmeside: Mail: Webmail.hrs.dk  Skema kan ses i Elevplan og BrugerWeb Trådløst netværk over det hele, det ”fanges” ved at vælge HRS-guest. Når I skal have en klasseliste med elevernes login skal I på BrugerWeb. Stå på klassen tryk Ctrl E, så kommer klasselisten frem – kopiere (ctrl C) – sæt den i tomt dokument, så kan man printe den derfra

11 IT fortsat Sådan kommer elever på Intra hjemmefra
I en browser går man på elevintra.hrs.dk Hermed kommer der en login-boks op, hvor man skal skrive følgende: - Navn: f.eks. hrs\elevnummer eller hrs\maja-27 Det er samme login, som på skolens pc’er, husk dog ”hrs\” foran (på Mac hrs+altshift7). - Adgangskode = samme kodeord som på skolen Fra HRS Elevintra kan eleven starte brugerweb som på skolen. Kan en elev ikke huske sit login eller kodeord, skal han/hun tale med sine lærere. Læreren kan finde vejledning på BrugerWeb vejledning

12 IT fortsat Elevprintere findes:
Biblioteket 1. sal: Ved trappetårn 1: A101 (I PC området bygning A) samt B144 2. sal: A244 samt ved trappen ved siden af C229 (farveprinter) For at printe og kopiere skal man aktivere kortet Hold kortet hen til kortlæseren og vælg: Gul boks Blå/hvid boks Knækket pil Kort nummer Kort nummer Enter Knækket pil Kodeord Kodeord E mail adresser: Elevmail: Klass Der er 50 kr. på elevernes kort til en start

13 Sms-kæde for elever Skolen tilbyder vi dig nu en mulighed for at få besked om aflysning af timer, skemaændringer o.a. direkte over telefonen via SMS. For at tilmelde dig denne service skal du tilmelde dig i BrugerWeb – vælg besked og tilmeld. Samme sted kan du framelde dig. Ved tilmelding får du efter ca. 5 sek. en kode på sms, som du skal taste i BrugerWeb.

14 Elevplan Alle skal inden 1. uge have logget sig på elevplan og set at uddannelsesplanen er korrekt, så kontaktlæreren kan godkende den. Dette er specielt vigtigt for dem, der skal vælge valgfag (I får besked af jeres lærer). Du kan komme på elevplan via skolens elevintra.hrs.dk – men også via dit brugernavn og adgangskode.

15 Kontaktlærer Kontaktlæreren disponerer over kontaktlærertimerne
Disse kan flyttes såfremt det skønnes nødvendigt Kontaktlærermodul med UBJ er der mødepligt til (elevtilfredshedsundersøgelse) 1. samtale Plan sendes/udleveres

16 Praktiklektioner Dukse- (og egenkontrol)skema udleveres
Afhentning af varer i indkøb Afhentning af linned Garderober Korrekt påklædning: ingen smykker og neglelak, ren uniform, kokkehue, skridsikre sko Oprydning - Fælles fodslag Varer i indkøb hentes i vogn med nummer og til køkken, klasse og lærer

17 Rundvisning Mødested i tilfælde af brand – P plads
Studie- og erhvervsvejledningen Elevadministrationen Biblioteket og Pædagogisk center Indkøb Affald Oldfrue Garderober Ledere Andet


Download ppt "Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google