Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør."— Præsentationens transcript:

1 Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør

2 Anvendelse af geodata  Geodata indgår i virksomhedens værdikæde på lige fod med andre væsentlige data, fx markedsanalyser.  Geodata indgår i de processer, hvor de kan skabe en økonomisk merværdi - man kan bygge en business case, fx direct marketing.  GIS-systemerne træder i baggrunden til fordel for data og delapplikationer, fx kommunikation af mobildækning.  De samme data anvendes i mange forskellige sammenhænge.

3 Tilgængelighed Pris på data Bedre vilkår for anvendelse

4 Markedsføring af data Rådgivning om data Data i kundens format Tilgængelighed

5 Pris for data P Som ”offentligt gode” - gratis, sikrer maksimal samfundsmæssige nytte Privat økonomisk optimering - optimal pris/mængde relation baseret på efterspørgsel og produktionsomkostninger Mængde M Den ”optimale” pris Pris

6 Danmark skal være den foretrukne show case for anvendelse af offentlige geodata i private virksomheder. Visionen Samfundets brug af geodata


Download ppt "Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google