Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat."— Præsentationens transcript:

1 Pædagogiske rammer for fjernundervisning

2 Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Tele & eksterne konsulenter

3 Workshop II om fjernundervisning 12. – 13. Marts 2012 Deltagere: Skoleledere (Projektskolerne) Ledere i folkeskolen Ressourse personer Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Konsulent

4 Workshop III om fjernundervisning 11. – 14. juni 2012 Deltagere: Timelærere (projektskolerne) Skoleledere (Projektskolerne) Ledere i folkeskolen Ressourse personer Islands Universitet Ilinniarfissuaq Inerisaavik Konsulent

5 Formålet med workshoppen er at deltagerne bidrager med deres viden Fastlæggelse af rolle- og ansvarsfordeling for de implicerede Deltager i netværket og bidrager med planlægning omkring tids og handleplaner

6 Strategien er to-strenget: 1.Hjemmeside der støtter underviserne gennem manualer, eksempler og videoclips 2.”Synkron” undervisning gennem videokonference, og brug af hjemmeside.

7 meningdialog inkluderingevaluering Læreren læring Inerisaaviks kerneopgave er: at støtte underviserne i folkeskolen gennem kurser og konsulentvirksomhed:

8 Elevensmål Evaluering Læringsmål Læring AngusakkaAngusakka Støtte/coaching Planlægning Identitet/kultur Skabe mening Inkludering færdigheder/kompetence

9 Fjernundervisning Elev Akvtitetscentre Undervisere Innaarsuit Aktivitetscentre Aappilattoq

10 Status Inerisaavik er i gang med at lave en hjemmeside – e-forum og Adobe Connect kobles på hjemmesiden. Evaluering, planlægning og forældresamarbejde er hovedtema Action Notebook benyttes som styringsredskab til projektet Workshop II har formuleret ressourcepersonerne opgaver – og hvem de skal samarbejde med. Inerisaavik har besøgt Innaarsuit, Aappilattoq og Ikerasak. Nuussuaq besøges i maj - juni.

11 Inerisaavik har besøgt Innaarsuit, Aappilattoq og Ikerasak. Nuussuaq besøges senere. Innaarsuit og Aappilattoq Interview med underviserne – lærerprofil Observation af undervisningen (Innaarsuit) Kontakt til virksomheder og foreninger Informationsmøde med borgerne, virksomhederne og foreningerne Møde med restgruppe (elever der ikke har fortsat deres videreuddannelse) Ikerasak Kortlægning af de tekniske faciliteter Møde med underviserne Afprøvning af udstyr Lave en mangel liste

12 Inerisaaviks planlægning Inerisaavik justerer hjemmesiden – Adobe Connect og e-forum kobles på i denne måned. Nuussuaq besøges og de andre bygder opdateres om videreudviklingen. Standardisering af software og hardware på pilotskoler og hovedskoler Indkøb af smartboards med internet kobling (18 stk.) Indkøb af 21 bærbare computere til lærerne og ressourcepersoner (7 stk. er indkøbt og udleveret) Underviserne i pilotprojekt skolerne samles i perioden 11. – 14. juni Projektet igangsættes 1. august 2012 Projekt fortsætter til 2015 og andre skoler implementeres løbende


Download ppt "Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google