Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Koncernmål: medarbejdertrivsel

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Koncernmål: medarbejdertrivsel"— Præsentationens transcript:

1 Koncernmål: medarbejdertrivsel
Lone Løvbo: Central sikkerhedsleder og projektansvarlig, HR-staben Peter Andersen: konsulent, EPO-staben

2 Trivselsundersøgelser 2007
Direktionens koncernmål / Medarbejdertrivsel Direktionen lægger stor vægt på at opbygge en organisation, hvor medarbejdernes trivsel er rigtig god. Derfor skal bl.a.gennemføres to trivselsundersøgelser i hele organisationen i løbet af Med dette initiativ ønsker direktionen at sætte yderligere fokus på medarbejdernes trivsel. Det er et koncernmål at hver enkelt aftaleholder følger op på resultaterne af disse undersøgelser og arbejder systematisk med medarbejdertrivsel i eget fagsekretariat, stab og institution. Kort om baggrund og formål med undersøgelserne

3 Trivselsundersøgelser 2007
1. undersøgelse 10. maj maj 2. undersøgelse december Databehandling og rapportering i løbet af juni / juli Opfølgningsaktiviteter mellem august og december Ny undersøgelse i december

4 Trivselsundersøgelser 2007
Hvem gør hvad? HR-Staben tovholder på tilrettelæggelse og gennemførelse af undersøgelserne EPO står for tilrettelæggelse og gennemførelse af selve spørgeskemaundersøgelsen Følgegruppe: Formand og Næstformand I Hovedudvalget HR tilrettelæggelse af forløbet samt opstilling af etiske spilleregler, anonymitet og opfølgningsaktiviteter EPO valg af værktøj, teknisk gennemførelse – EPO kommer selv på Følgegruppen: Benny Balsgaard / Flemming Fredberg Jensen

5 Trivselsundersøgelser 2007
Aftaleholdernes rolle: Planlægge et eller flere personalemøder hvor medarbejderne informeres om undersøgelsens formål samt praktiske gennemførelse Lederne skal allerede nu planlægge gennemførelse af undersøgelsen i eget hus Indkalde medarbejderne til et orienteringsmøde: På mødet gennemgå: Baggrund og formål Spilleregler Hvordan vil vi følge op Teknisk gennemførelse Vigtigt! Alle medarbejdere skal have orienteringen = evt. ekstraordinære møder og flere møder

6 Trivselsundersøgelser 2007
Grundig gennemgang og drøftelse af undersøgelsens gennemførelse på lederforum 10. maj Afvikling af personalemøder: snarest efter 10. maj Fremlæggelse af resultater: lederforum 16. august 10. Maj herunder: Hvad skal undersøgelserne bruges til Etiske spilleregler anonymitet Gennemgang af værktøj Teknisk gennemførelse Vigtige datoer: personalemøder snarest efter 10. maj Fremlæggelse – lederforum 16. august

7 Trivselsmåling – praktisk gennemførelse af spørgeskemaundersøgelsen
Disposition: Hvem deltager Hvordan svarer man Hvad sker der med besvarelserne Hvad skal I gøre nu..

8 Hvem deltager: Alle ansatte på månedsløn (< 8 timer pr. uge)
EPO får liste med antal pr. aftaleholder fra lønsystemet pr. 1/5 Ingen mulighed for persongenkendelse Små forskydninger i personaleantallet efter 1/5 er bare ærgeligt….. Særlig undersøgelse for alle jer i Lederforum

9 Hvordan svarer man: Helst digitalt via en hjemmeside – men ”papir” er muligt ”Nøglen” er et følgebrev med unik kode til hver besvarelse i hver aftaleenhed Alle kan svare elektronisk på præcis www-adresse fremgår af følgebrevet Det kræver blot en internetforbindelse – enten på arbejdspladsen eller hvis den enkelte foretrække at svare i ”rolige opgivelser” – derhjemme eller på biblioteket. Følgebreve udleveres på lederforum d. 10/5 Papirspørgeskemaer og svarkuverter udleveres også d. 10/5 i det ønskede antal Ét spørgeskema og ét følgebrev i hver svarkuvert

10 Hvad sker der med besvarelserne?
Frist er d. 30/5 – når posten går…. Papirspørgeskemaer sendes direkte til ekstern partner, som indtaster data. D. 1/6 opgør EPO svarprocenter for hver aftaleenhed Vi kommer efter dem, som ikke svarer…. og ”lukker” endeligt d. X/6 EPO udformer data-rapport medio juni over besvarelser fra hver aftaleenhed Afleveres til HR-staben d. 19/6


Download ppt "Koncernmål: medarbejdertrivsel"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google