Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Marokko Holiday Center

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Marokko Holiday Center"— Præsentationens transcript:

1 Marokko Holiday Center
Henrik, Brian og Christian

2 ITIO Virksomhedsbeskrivelse Struktur Organisationskultur
SWOT-analyse samt strategi Regnskabsanalyse Prioritering Kravspecifikation

3 Virksomhedsbeskrivelse
Startet i 2006 Kommunikation på engelsk Målgruppen er familier Dårlig booking system af værelser Problemer med aktivitets booking

4 Administrerende direktør
Struktur Bestyrelse Administrerende direktør Hotelpersonale Receptionister Rengøring Instruktører Salg Markedføring Økonomi Regnskab Bogholderi

5 Organisationskultur Jake Smith Ledergitter (4;8)
Lederstil – Den analytiske Autoritet – Karismatisk autoritet Y menneskesyn Intregratorrollen

6 SWOT analyse Interne sider Stærke sider (S) Svage sider (W)
Belligenhed Høj kvalitet Multietnisk ansatte Godt samarbejde med rejse bureau Mange faciliteter Høj pris Registrerings problemer Booking problemer Eksterne sider Muligheder (O) Trusler (T) Ekspansion Internet Konkurrenter Finans krise

7 Regnskabsanalyse Afkastningsgrad: Overskudsgrad:
05/06: 12,5 09/10: 6,0 Overskudsgrad: 05/06: 6,3 09/10: 2,9 Aktivernes omsætningshastighed: 05/06: 1,9 09/10: 2,0 Dækningsgrad: 05/06: 9,4 09/10: 5,9 Nulpunktsomsætning: 05/06: 28963 09/10: 48644 Sikkerhedsmargin: 05/06: 67,3 09/10: 50,8

8 Prioritering 1 Prioritet: Booking af værelser
2 Prioritet: Booking af faciliteter

9 Kravspecifikation 2 systemer Booking af værelse Reception
Booking af faciliteter Korridorerne

10 Systen Design Domænemodel Relationsmodel Use cases
Operationskontrakter Interaktionsdiagram Systemsekvensdiagram Designklassediagram

11 Domænemodel

12 Relationsmodel

13 Use cases – use case diagram

14 Use cases 2 – fully dressed
Primær aktør: Receptionist Frekvens: Hyppig Pre-betingelser: Gæsten eksisterer i systemet Post-betingelser: Gæsten får booket et rum. Receptionisten opdaterer systemet og registrerer bookingen af værelset Standard scenarie: 1. Gæsten henvender sig for at booke et værelse. 2. Receptionisten åbner et nyt bookingvindue. 3. Receptionisten finder et frit værelse og indtaster informationen for bookingen og betaling. 4. Systemet udregner prisen og opretter en regning i systemet. 5. Receptionisten beder kunden betale depositum 6. Kunden betaler depositum 7. Receptionisten færdiggør bookingen. 8. Systemet registrerer bookingen af værelset. 9. Gæsten går med et booket værelse.

15 Use cases 3 - prioritering
1 prioritering: Booking af værelse samt betaling 2 prioritering: Customer CRUD 3 prioritering: Booking af faciliteter samt instruktør

16 Operationskontrakt Operation: createBooking Use case: Book apartment
Type: Booking Pre betingelse: Et objekt af kunde, medarbejder og apartment er oprettet i databasen. Post betingelse: Bookingen med værdier er oprettet og gemt i DB. Kunde k og medarbejder m findes i DB Invoice i og kodeord Pw bliver automatisk tilskrevet værdier. CheckInDate Ci & CheckOutDate Co bliver tilskrevet værdier. Et booking objekt b bliver oprettet. B bliver associeret med k, m, i, Ci, Co og Pw. Apartment a bliver funder i DB. Et booking apartment objekt Ba bliver oprettet. Ba bliver assosieret med bookingId, a og bookingtime.

17 Interaktionsdiagram

18 SSD

19 Designklassediagram

20 SK Programmet

21 Konklusion


Download ppt "Marokko Holiday Center"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google