Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Marokko Holiday Center
Henrik, Brian og Christian
2
ITIO Virksomhedsbeskrivelse Struktur Organisationskultur
SWOT-analyse samt strategi Regnskabsanalyse Prioritering Kravspecifikation
3
Virksomhedsbeskrivelse
Startet i 2006 Kommunikation på engelsk Målgruppen er familier Dårlig booking system af værelser Problemer med aktivitets booking
4
Administrerende direktør
Struktur Bestyrelse Administrerende direktør Hotelpersonale Receptionister Rengøring Instruktører Salg Markedføring Økonomi Regnskab Bogholderi
5
Organisationskultur Jake Smith Ledergitter (4;8)
Lederstil – Den analytiske Autoritet – Karismatisk autoritet Y menneskesyn Intregratorrollen
6
SWOT analyse Interne sider Stærke sider (S) Svage sider (W)
Belligenhed Høj kvalitet Multietnisk ansatte Godt samarbejde med rejse bureau Mange faciliteter Høj pris Registrerings problemer Booking problemer Eksterne sider Muligheder (O) Trusler (T) Ekspansion Internet Konkurrenter Finans krise
7
Regnskabsanalyse Afkastningsgrad: Overskudsgrad:
05/06: 12,5 09/10: 6,0 Overskudsgrad: 05/06: 6,3 09/10: 2,9 Aktivernes omsætningshastighed: 05/06: 1,9 09/10: 2,0 Dækningsgrad: 05/06: 9,4 09/10: 5,9 Nulpunktsomsætning: 05/06: 28963 09/10: 48644 Sikkerhedsmargin: 05/06: 67,3 09/10: 50,8
8
Prioritering 1 Prioritet: Booking af værelser
2 Prioritet: Booking af faciliteter
9
Kravspecifikation 2 systemer Booking af værelse Reception
Booking af faciliteter Korridorerne
10
Systen Design Domænemodel Relationsmodel Use cases
Operationskontrakter Interaktionsdiagram Systemsekvensdiagram Designklassediagram
11
Domænemodel
12
Relationsmodel
13
Use cases – use case diagram
14
Use cases 2 – fully dressed
Primær aktør: Receptionist Frekvens: Hyppig Pre-betingelser: Gæsten eksisterer i systemet Post-betingelser: Gæsten får booket et rum. Receptionisten opdaterer systemet og registrerer bookingen af værelset Standard scenarie: 1. Gæsten henvender sig for at booke et værelse. 2. Receptionisten åbner et nyt bookingvindue. 3. Receptionisten finder et frit værelse og indtaster informationen for bookingen og betaling. 4. Systemet udregner prisen og opretter en regning i systemet. 5. Receptionisten beder kunden betale depositum 6. Kunden betaler depositum 7. Receptionisten færdiggør bookingen. 8. Systemet registrerer bookingen af værelset. 9. Gæsten går med et booket værelse.
15
Use cases 3 - prioritering
1 prioritering: Booking af værelse samt betaling 2 prioritering: Customer CRUD 3 prioritering: Booking af faciliteter samt instruktør
16
Operationskontrakt Operation: createBooking Use case: Book apartment
Type: Booking Pre betingelse: Et objekt af kunde, medarbejder og apartment er oprettet i databasen. Post betingelse: Bookingen med værdier er oprettet og gemt i DB. Kunde k og medarbejder m findes i DB Invoice i og kodeord Pw bliver automatisk tilskrevet værdier. CheckInDate Ci & CheckOutDate Co bliver tilskrevet værdier. Et booking objekt b bliver oprettet. B bliver associeret med k, m, i, Ci, Co og Pw. Apartment a bliver funder i DB. Et booking apartment objekt Ba bliver oprettet. Ba bliver assosieret med bookingId, a og bookingtime.
17
Interaktionsdiagram
18
SSD
19
Designklassediagram
20
SK Programmet
21
Konklusion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.