Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Vires Virtuel erfarings skaber (strength, force, vigor, power, energy, virtue ) Forretningsplan.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Vires Virtuel erfarings skaber (strength, force, vigor, power, energy, virtue ) Forretningsplan."— Præsentationens transcript:

1 1 Vires Virtuel erfarings skaber (strength, force, vigor, power, energy, virtue ) Forretningsplan

2 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed bliver udviklet og opdateret i forhold til virkeligheden, så ingen mennesker mangler ballast til at turde og deres livskvalitet øges. At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed bliver udviklet og opdateret i forhold til virkeligheden, så ingen mennesker mangler ballast til at turde og deres livskvalitet øges.

3 3 Team medlemmer Kunde: Kunde: - I første produktion findes en kunde som er interesseret i et specifikt område, hvortil første produktion udarbejdes. Projektleder: Projektleder: - Undertegnede, som har et solidt teoretisk fundament for projektledelse og desuden arbejdet med et lignende projekt i 6 måneder. Programmør: Programmør: - Nyuddannet fra universitet, som søger store udfordringer og at oparbejde erfaring. Grafiker: Grafiker: - Minimum mellemlang uddannelse og gerne med flair for bygninger og ikke organiske objekter. Forfatter/Situationsdesigner/Researcher: Forfatter/Situationsdesigner/Researcher: - F.eks. Spilinteresseret Hum. Inf.’er. der søger væk fra reklamebranchen for at lave noget som gør en forskel på det menneskelige plan.

4 4 Erfaring i teamet Akkumuleret erfaring: Akkumuleret erfaring: 3 års erfaring med journalistik. (2+1) 2½ års marketingserfaring. (½+2) 6 måneder med projektledelse. 3 års erfaring med at forfatte tekster. (1+2) 4 års erfaring med design af bygninger. 2 års programmering 1½ års leveldesign (½+1)

5 5 Markedet Markedet før: Markedet før: - Psykolog, familie, køreplaner, tv, vejviser, pjecer Markedet nu: Markedet nu: - Rejseplanen.dk, Krak mv., internetfora Markedet i fremtiden: Markedet i fremtiden: - Computeren + internet skal være tilgængelig i alle hjem f.eks. via digitalt tv - Forbrugeren skal vænnes til at bruge internettet til at skaffe forbrugeroplysninger

6 6 Udfordringer og muligheder - Teknologien vil fortsat udvikle sig med raketfart, så vi skal lave løsninger der hurtigt kan overføres til de opgraderinger vores partnere laver. - En stor del af målgruppen har ikke megen erfaring med at betjene en computer, noget som vil ændre sig i fremtiden. Det bør dog være et mål, at efterligne virkeligheden og ikke bare standard computerinterface til styring. - Nogle af de centrale funktioner, såsom det at bevæge sig rundt i byen er allerede udviklet meget af f.eks. Google. Andre firmaer vil derfor kunne konkurrere med os relativt hurtigt efter vores produkt er offentligt.

7 7 Forretningsideen Genbrug af eksisterende software (Rejseplanen, Microsoft Virtual Earth), hvor vi skal lave nogle værktøjer til nemt at designe verdenen. Genbrug af eksisterende software (Rejseplanen, Microsoft Virtual Earth), hvor vi skal lave nogle værktøjer til nemt at designe verdenen. Scrum-metoden til projektstyring, hvor der hver måned laves en funktionel udgave af programmet og kunden bestemmer, hvilke funktioner, der skal prioriteres. Scrum-metoden til projektstyring, hvor der hver måned laves en funktionel udgave af programmet og kunden bestemmer, hvilke funktioner, der skal prioriteres. Brugergruppe bestemmes af vores kunder og programmet bliver derfor løbende udvidet. Brugergruppe bestemmes af vores kunder og programmet bliver derfor løbende udvidet.

8 8 Konkurrenter Google Earth, Rejseplanen.dk o.lign., psykologer, sagsbehandlere, trykte vejvisere. Google Earth, Rejseplanen.dk o.lign., psykologer, sagsbehandlere, trykte vejvisere. Konkurrencen fra navigationsprogrammerne og trykte vejvisere er kun på en lille del af vores produkt, og vores produkt skal slet ikke sælges som en konkurrent til dem. Konkurrencen fra navigationsprogrammerne og trykte vejvisere er kun på en lille del af vores produkt, og vores produkt skal slet ikke sælges som en konkurrent til dem. Psykologer, sagsbehandlere. Her vil vi nærmere sælge produktet som et supplement. Derudover vil vi argumentere for, at vi får fat i folk som ikke vil kontakte andre for at få hjælp. Vi vil være billige og koster ikke per kunde, men en fast abonnementspris. Psykologer, sagsbehandlere. Her vil vi nærmere sælge produktet som et supplement. Derudover vil vi argumentere for, at vi får fat i folk som ikke vil kontakte andre for at få hjælp. Vi vil være billige og koster ikke per kunde, men en fast abonnementspris.

9 9 Mål og delmål –Prototype efter første måned, brugbar version til kunde efter 6 måneder, efter 9 måneder er der udviklet værktøjer, så det ikke kræver teknisk viden at kunne producere indhold til platformen. – At være producent for alle landets kommuner efter 5 år på simulation af områderne offentlig service og transport. –At have udviklet en kommerciel version, hvor firmaer kan tilføje egne butikker, virksomheder og services efter 3 år. – At være eneleverandør til kommunerne. At være først på markedet med den kommercielle version og firmanavnet skal være det, som gennemsnitsdanskeren forbinder med vores service.

10 10 1. år i detaljer Første produkt er på markedet efter 6 måneder. Hvorefter vi skal bruge 3 måneders ressourcer på at udvikle værktøjer til platformen, så alle kan tilføje indhold. Første produkt er på markedet efter 6 måneder. Hvorefter vi skal bruge 3 måneders ressourcer på at udvikle værktøjer til platformen, så alle kan tilføje indhold. Disse 3 måneder skal desuden bruges til, via fremvisning af vores eksisterende produkt, at skaffe nye kunder til firmaet. Disse 3 måneder skal desuden bruges til, via fremvisning af vores eksisterende produkt, at skaffe nye kunder til firmaet. Således vi efter de sidste 3 måneder kan levere et produkt til yderligere 1 kunde Således vi efter de sidste 3 måneder kan levere et produkt til yderligere 1 kunde

11 11 Økonomi – opstarten inkl. første år Opstart inkl. første årOpstart inkl. første årHoldet: Stilling Mnd. Udgift Årlig udgift Projektleder16.000192.000 Grafiker24.000300.000 Programmør28.000336.000 Forfatter28.000336.000 Ialt96.0001.152.000

12 12 Økonomi – opstarten inkl. første år UdstyrAnskaffelse Mnd. udgift Lokale på 5th floor 30006300 Computere24.0002000 Programmer (1*Maya, 4*unity, 4*windows 18.0000 Møbler30.0000 Madordning03500 Arrangementer o.a. 02000 I alt 75.00013.800 Udgift 1. år 75.000165.000

13 13 Startkapital krævet til 1. år 1.390.000 kr.

14 14 Indtægter 1. år Leverer vi produkt til 2 kunder á 50.000 kr. plus vedligeholdelsesaftale á kr. 15.000 per måned. I alt: 100.000 kr. + abonnement fra første kunde på 6*15.000 kr. = kr. 290.000 2. år 2 kunder á 15.000 kr. per måned =360.000 kr. årligt + 6*50.000 kr. = 300.000 Efter 2 år Samlede indtægter: 950.000 kr. Samlede Udgifter: 2.710.000 kr. 3. år Indtægt ved 8 kunder á 15.000 kr. = 1.440.000 kr. + indtægt fra nye kunder Og med vores årlige udgift på 1.320.000 kr. er der nu potentielt overskud, hvis vi ikke indregner de nyansættelser som er påkrævet til vedligeholdelse og udvikling af systemet.

15 15 Ressourcer til rådighed Mødelokaler, 4 computere, internet, udskrivning/kopiering, post, telefon. Sekretær- og pedel-funktioner generelt. Mødelokaler, 4 computere, internet, udskrivning/kopiering, post, telefon. Sekretær- og pedel-funktioner generelt. Vi besidder ressourcerne til at udvikle produktet. Vi har ressourcer til at sælge og markedsføre produktet. Konceptet er dog, at alle ansatte pånær projektleder, kun beskæftiger sig med selve produktet. Så det kan blive nødvendigt at tilføre flere menneskelige ressourcer. Vi besidder ressourcerne til at udvikle produktet. Vi har ressourcer til at sælge og markedsføre produktet. Konceptet er dog, at alle ansatte pånær projektleder, kun beskæftiger sig med selve produktet. Så det kan blive nødvendigt at tilføre flere menneskelige ressourcer.

16 16 Risiko og muligheder Risiko Risiko – Er markedet modent til at betale, hvad vi kræver for denne service? Imødegå risci Imødegå risci – Det er altid en mulighed at ændre kontraktvilkår, så vi satser på langt flere kunder, men billigere og i en langt simplere virtuel verden. Muligheder Muligheder – Udvidelserne af produktet er i princippet ubegrænsede.

17 17 Key Issues Nu Nu –Samarbejde/Licens hos Microsoft/Google og en af vejviserne i Danmark. Finansiering til første år. Langsigtet Langsigtet –Afklaring af, hvad vedligeholdelse af informationer i systemet vil koste, hvad skal vi bruge af ressourcer for at kunne følge med. –Betalingsmodel for firmaer. Hvad er konsekvensen af udsættelser Hvad er konsekvensen af udsættelser –Vi har en månedlig udgift på kr. 110.000, som skal betales for hver måned, hvor vi ikke er færdige og dermed ikke modtager penge for produktet.


Download ppt "1 Vires Virtuel erfarings skaber (strength, force, vigor, power, energy, virtue ) Forretningsplan."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google