Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afArthur Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Kommunerne i Region Sjælland Roskilde Dyrskue 2014
Indhold: Tilsynskampagne (Baggrund og Workshop) Roskilde Dyrskue Tilsynskampagne (Evaluering og Konklusion)
2
Baggrund for tilsynskampagne
Overordnet mål: Et øget kendskabet til miljølovgivning for landbrug på Sjælland Fokusområder: Der mangler en tydelige vejledning til miljølovgivning for mindre husdyrhold/hobbylandbrug. Borger/landmænd oplever ikke en ensartet sagsbehandling på landbrugsområdet. Arbejdsområder: Tydeliggøre miljølovgivning for mindre husdyrhold/hobbylandbrug. Sikre en mere ensartet sagsbehandling på landbrugsområdet på Sjælland Skabe en bedre dialog mellem landbrug, naboer og kommunen En plan for vores mål
3
Målsætningsplan
4
Detailplanlægning Planlægning Udarbejde projektbeskrivelse
Præsentere projektet for MST -ok Præsentere projektet på ledernetværksmøde -ok Præsentere projektet på netværksmøde –ok Arbejdsgruppe Workshop og foldere/skema Roskilde Dyrskue
5
Workshop Workshop for sagsbehandlernetværket Ensrette sagsbehandlingen
Emner Gødningshåndtering fast og flydende Staldindretning Fælles anmeldeskema Fælles informationsmateriale Fælles forståelse for lovgivningens gråzoner
6
Roskilde Dyrskue Hvad er Roskilde Dyrskue?
Dyrskuets målgruppe har hovedvægt på landbobefolkning Gennemsnitligt besøgstal ca Dyrskuet har 3 kerneområder - Dyr – Maskiner – Fødevarer Ca. 500 udstillingsstande Ca deltagende dyr fordelt på heste – malkekvæg- kødkvæg – geder – får – fjerkræ Hvad vil vi bruge det til? Øge kendskabet til miljølovgivningen for landbrug på Sjælland
7
Roskilde dyrskue Forarbejde Information Og en masse mere
8
Standen Tip en 13’er Lokket med logobolsjer
317 aktive besøgende –dialog med mere end 100 om dagen
9
Tilsynskampagne Fælles målsætningsplan Fælles konklusion
Fælles evaluering Kan ikke anvendes som fysiske tilsyn
10
Evaluering Evalueret på ERFA-møde og i arbejdsgruppen Videre forløb
Workshop - Presse Tip en 13’er: 317 aktive besøgende Målgruppe: hobby- og erhvervslandmænd Kommunerne: styrket samarbejde og kendskab Videre forløb Fremlægge evalueringen og budget for chefgruppen Vil vi gøre det igen?
11
JA! Kommunerne i Region Sjælland er også på Roskilde Dyrskue i 2015 (selvom vi sikkert ikke kan bruge RD som kampagne igen) Roskilde Dyrskue 5 – 7. juni 2015
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.