Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Miniprojekt i Computerstøttet samarbejde Gruppe 2.126, BL8.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Miniprojekt i Computerstøttet samarbejde Gruppe 2.126, BL8."— Præsentationens transcript:

1 Miniprojekt i Computerstøttet samarbejde Gruppe 2.126, BL8

2 Holmsø Huset A/S Developervirksomhed i Fjerritslev Stifter, ejer og direktør - AJS 24 funktionærer og 60-70 håndværkere Omsætning 2001/2002 på 190 mio. kr. Der anvendes IT til tegninger og beregninger Generelt begrænset anvendelse af IT

3 Projektets fokusområde

4 Projektets formål Udvikle et system til dataindsamling Gøre dataindsamlingen nemmere og bedre Give mulighed for visualisering af præstationer Give virksomheden mulighed for at gennemføre projektopfølgning

5 Overførsel af data

6 Programmets interface

7

8 Design af programmet Contextual Design metoden er anvendt Der er anvendt de første 5 faser med hovedvægt på work redesign 1. Fase: Contextual inquiry er gennemført ved interview med byggeledere 2. Fase: Work Modeling, som er simpelt i det nuværende system 3. Fase: ikke så relevant da der kun er gennemført ét interview

9 Design af programmet Fortsat… 4. Fase: work redesign – Workflow model

10

11 Design af programmet Fortsat… 4. Fase: work redesign – Workflow model – Sekvensmodel

12

13 Design af program 5. Fase: User environment design – Til dette er anvendt forskellige heuristics: Tal brugerens sprog Konsistens Giv regelmæssige brugere mulighed for genveje Design for nem fejlhåndtering og fortrydelse Gør systemet idiotsikkert

14 Design af program 6. og 7. Fase: ”Mock-up and test with user” og ”putting it into practice”: Disse faser er ikke gennemført, men der er udarbejdet forslag til deres gennemførelse i form af DECIDE Framework.

15 Evaluering af program Til evalueringen af programmet benyttes metoden: DECIDE Framework – Fastlæg det overordnede formål – Udarbejd specifikke spørgsmål – Vælg evalueringsmetode – Identificér praktiske forhold – Behandling af etiske problemstillinger – Evaluér, fortolk og præsentér resultater

16 Færdiggørelse af systemet – Design af databasen – både til kvalitetsregistrering og Balanced Scorecard – Design af alle interfaces og test med brugere – Kobling til tidsplaner, så opdatering af tidsplaner fra underentreprenører registreres – Kobling til økonomisystemet

17 Udvidelse af systemet Udvidelse af systemet kunne indebære: – Registreringer fra underentreprenører – Automatisk generering af visualiseringer på byggelederens PDA – Kobling til intern/ekstern erfaringsdatabase – Mulighed for at hente tegninger eller 3D modeller op byggelederens PDA

18 Gennemgang af programmet

19 Groove

20 3D-Modellering

21 360 graders view

22 HTH-køkkenkonfigurator

23

24

25

26

27

28

29

30

31


Download ppt "Miniprojekt i Computerstøttet samarbejde Gruppe 2.126, BL8."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google