Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig."— Præsentationens transcript:

1 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig at få vist oplysninger om tilstedeværelse og kontakter for de personer, der betyder mest for dig. Tilføj de personer på den, som du forventer at have regelmæssig kontakt med. Hvis virksomheden tillader det, kan du både tilføje Lync-brugere i og uden for firmaet. Sådan tilføjes en person som en kontakt: 1.Brug Lync-søgefunktionen til at finde den person, du vil tilføje. (Se under Find en person.) 2.Højreklik på personens post i søgeresultaterne. 3.Klik på Føj til listen over kontakter. 4.Klik på en gruppe, som du vil føje den nye kontakt til. Indstille eller ændre din tilstedeværelse Tilstedeværelse gør det nemt for andre brugere at se, om du og dine kontakter er tilgængelige i øjeblikket. Her er de tilgængelige statusser for tilstedeværelse og deres betydning: Hvis du vil ændre din tilstedeværelse, skal du i hovedvinduet i Lync klikke på pilen ud for din status og derefter vælge en status på listen, f.eks. Vil ikke forstyrres. Acceptere en IM-anmodning Klik et vilkårligt sted i billedvisningsområdet i IM- anmodningsruden. Hvis status for tilstedeværelse er... Er kontakten...Sådan indstilles denne status Online online, kan kontaktes.Automatisk eller valgt af brugeren. Er straks tilbage midlertidigt væk fra computeren.Valgt af brugeren. Ikke til stede logget på, men har været væk fra computeren i det angivne tidsrum. Automatisk baseret på inaktivitet eller valgt af brugeren. Tidsintervallet kan justeres. Ikke på arbejde ikke på arbejde, ikke online.Valgt af brugeren. Optaget optaget og må ikke forstyrres. Automatisk (hvis brugeren er i et Outlook-planlagt møde) eller valgt af brugeren. Taler i telefon i gang med et Lync-opkald (opkald med to deltagere) og må ikke forstyrres. Automatisk. Til møde i et møde (ifølge Lync eller ifølge Outlook)Automatisk. Sidder i telefonmøde i et Lync-telefonmøde (Lync-møde med lyd) og må ikke forstyrres. Automatisk. Vil ikke forstyrres vil ikke forstyrres og ser kun IM- anmodninger, hvis de sendes af medlemmer af arbejdsgruppen. Valgt af brugeren. Præsenterer ved at give en præsentation og må derfor ikke forstyrres. Automatisk, når brugeren er i gang med en præsentation fra en Lync- aktiveret computer. IM'er er blokeret. Offline ikke logget på.Automatisk. Ukendttilstedeværelse kan ikke registreres. Status vises muligvis for kontakter, der ikke bruger Lync IM. Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 IM, tilstedeværelse og kontakter Finde nogen Den hurtigste måde at finde en person via Lync på er at starte en søgning ved at indtaste personens navn, telefonnummer eller IM-adresse i søgefeltet på hovedvinduet i Lync. Resultaterne vises automatisk. Vis et Visitkort Visitkortet indeholder oplysninger fra en kontakts firmatelefonbog, for eksempel personens kontorplacering, telefonnumre, organisation og oplysninger om ledig/optaget tid fra Outlook-kalenderen. Hvis du vil have vist en persons kort, skal du søge efter personen på din liste over kontakter eller via søgning, pege på vedkommendes billede og derefter klikke på Se visitkort.

2 Sende en chatbesked Brug chat (IM – Instant Messaging) til hurtigt at få forbindelse med dine ledige kontakter. 1.Peg på billedet af den kontakt, du vil sende en chatbesked til, på listen med dine kontakter. Hvis du vil starte en chatsamtale med mere end én kontakt, skal du holde Ctrl-tasten nede og klikke på hver af de kontakter, du vil inkludere. 2.På den værktøjslinje, der vises, skal du klikke på knappen Chat. 3.Skriv din meddelelse i meddelelsesindtastningsområdet nederst i chatvinduet, og tryk derefter på Enter på tastaturet. Tilføje lyd, video, deling til en chatsamtale Du kan hurtigt tilføje lyd, video eller en præsentation til din chatsamtale og/eller invitere andre til samtalen ved at vælge den eller de tilsvarende knapper nederst i samtalevinduet: Søge efter en tidligere chatsamtale Hvis du bruger Outlook og Exchange, gemmer Lync automatisk din chatsamtalehistorik. Sådan får du vist eller fortsætter en tidligere chatsamtale eller får vist en ubesvaret chatanmodning: 1.Nær toppen af hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Samtaler. 2.Klik på Alle eller Mistet, afhængigt af hvad du søger efter. Hvis du ikke kan se den samtale, du søger efter, skal du klikke på Vis mere i Outlook nederst på listen. 3.Dobbeltklik på den samtale, som du vil have vist eller genoptage. Skifte mellem faneinddelte samtaler Hvis du har gang i flere samtaler eller møder på samme tidspunkt, viser Lync dem alle på ét sted, så du kan skifte mellem dem. Klik på en af fanerne for at placere den pågældende aktivitet forrest. Oprette en gruppe Du kan angive en gruppe for hvert team, som du arbejder med, så du hurtigt kan se, hvem der er online på ethvert tidspunkt, eller kommunikere med hele teamet på én gang. Sådan oprettes en ny gruppe: 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på knappen Tilføj en kontakt. 2.På rullemenuen skal du vælge Opret en ny gruppe. 3.I det område, der åbnes nederst i vinduet skal du overskrive ordene Ny gruppe for at give gruppen et navn.


Download ppt "© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google