Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009. 2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009. 2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse."— Præsentationens transcript:

1 Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009

2 2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse. Undersøgelsen er gennemført i maj 2009. Alle skolens elever har haft mulighed for at svare på undersøgelsens elektroniske spørgeskema. I alt har 404 elever besvaret spørgeskemaet. Svarprocenten er således 62%. En lignende elevtilfredshedsundersøgelse – efter samme metode og spørgeskema - blev gennemført i efteråret 2007. Hvor det er muligt og relevant sammenlignes resultaterne fra de to undersøgelser.

3 3 Underviseren Undervisningen Lokaler og udstyr Socialt miljø Tilbud Planlægning og organisering Model ImageElevtilfredshedLoyalitet

4 4 Tilfredshed og loyalitet

5 Elevtilfredshed

6 Loyalitet

7 Intern benchmarking 1z

8 Tilfredshed (Årgang)

9 Tilfredshed Ændring i årgangenes tilfredshed

10 10 Segmentering

11 DE TROFASTE PÅ-VEJ-VÆK - KERNEN DE TROLØSE AMBASSADØRER TILFREDSHED LOYALITET Lav Høj Lav Høj Segmentering Ambassadører er kendetegnet er kendetegnet ved høj tilfredshed og høj loyalitet. Deres yderst positive holdning bevirker, at de bidrager positivt til skolens virke, og at de anbefaler skole og uddannelse til venner og bekendte. Kernen er positivt stemt over for skolen og uddannelsen og er kendetegnet ved en mellem til høj tilfredshed og loyalitet. De bidrager ligesom Ambassadørerne positivt til skolens virke. De Trofaste udtrykker lav tilfredshed og mellem til høj loyalitet. Når de - trods den lave tilfredshed – ikke ønsker eller overvejer at forlade skolen, vil det typisk være begrundet i de betragtelige personlige omkostninger, der kan være ved at skifte uddannelse og/eller skole. De Troløse er meget kritiske og ikke afskrækkede ved tanken om at skifte uddannelse/skole, såfremt et markant bedre alternativ tilbyder sig. På-vej-væk er generelt kendetegnet ved at være utilfredse, og de er i tvivl om deres valg af uddannelse og uddannelsessted. 52,5% (41,1%) 39,6% (47,3%) 4,7% (4,8%) 2,5% (4,6%) 0,7% (2,2%)

12 Intern benchmarking (Årgang)

13 Intern benchmarking (Klasse)

14 Intern benchmarking (Køn)

15 15 Handlingsparametre

16

17 Tilfredshed (Årgang)

18 Betydning (Hvad betyder noget for elevernes tilfredshed?) 2007: 24% 2007: 23% 2007: 3% 2007: 25% 2007: 0% 2007: 21%

19 Betydning (Loyalitet)

20 Betydning (Image)

21 Prioriteringskort (Tilfredshed) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER

22 Prioriteringskort (Image) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER

23 Planlægning MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER

24 Undervisning

25 Undervisning (2)

26 Lokaler og udstyr MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

27 Underviseren

28 MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

29 Socialt miljø MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER

30 Tilbud MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

31 31 Baggrund

32 Tilfredshed (Køn)

33 Tilfredshed (Studieretning)

34 Segmentering (Studieretning)

35 Tilfredshed (Lektietid)

36 Tilfredshed (Klasse) UndervisereUndervisningLokaler og UdstyrSocialt miljøTilbudPlanlægningImageTilfredshedLoyalitet 1a71,868,559,981,471,070,171,664,679,4 1b88,781,069,692,775,475,884,681,893,9 1c78,469,065,477,769,072,275,469,078,9 1d84,175,362,879,078,572,080,076,890,9 1u78,475,166,881,969,867,378,872,784,6 1w73,165,860,983,270,066,571,674,487,1 1x81,371,770,083,275,774,481,177,890,3 1y80,773,165,589,782,376,179,680,992,4 1z71,568,859,083,270,562,778,170,981,0 2a67,964,166,076,077,866,570,871,082,7 2b74,565,059,984,572,867,273,569,686,8 2c74,365,164,470,265,766,073,266,976,9 2d71,167,163,975,272,667,672,172,385,5 2u70,866,663,371,766,064,570,465,776,6 2w68,364,263,985,468,567,877,671,988,1 2x78,868,973,888,072,171,180,575,883,2 2y71,670,258,382,266,265,869,669,880,0 2z74,868,071,682,776,964,877,472,385,3 3a82,270,070,588,375,771,781,485,886,2 3b75,070,966,473,785,465,580,771,087,0 3c74,769,266,087,878,964,177,571,188,1 3d75,571,461,987,175,569,673,778,791,4 3w77,267,368,691,279,674,882,384,692,7 3x77,773,567,381,382,069,480,373,394,7 3y76,667,965,677,867,273,471,174,087,8 3z86,876,577,085,087,078,590,779,990,0

37 37 Konklusion


Download ppt "Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009. 2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google