Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJohanne Andersen Redigeret for ca. et år siden
1
Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009
2
2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse. Undersøgelsen er gennemført i maj 2009. Alle skolens elever har haft mulighed for at svare på undersøgelsens elektroniske spørgeskema. I alt har 404 elever besvaret spørgeskemaet. Svarprocenten er således 62%. En lignende elevtilfredshedsundersøgelse – efter samme metode og spørgeskema - blev gennemført i efteråret 2007. Hvor det er muligt og relevant sammenlignes resultaterne fra de to undersøgelser.
3
3 Underviseren Undervisningen Lokaler og udstyr Socialt miljø Tilbud Planlægning og organisering Model ImageElevtilfredshedLoyalitet
4
4 Tilfredshed og loyalitet
5
Elevtilfredshed
6
Loyalitet
7
Intern benchmarking 1z
8
Tilfredshed (Årgang)
9
Tilfredshed Ændring i årgangenes tilfredshed
10
10 Segmentering
11
DE TROFASTE PÅ-VEJ-VÆK - KERNEN DE TROLØSE AMBASSADØRER TILFREDSHED LOYALITET Lav Høj Lav Høj Segmentering Ambassadører er kendetegnet er kendetegnet ved høj tilfredshed og høj loyalitet. Deres yderst positive holdning bevirker, at de bidrager positivt til skolens virke, og at de anbefaler skole og uddannelse til venner og bekendte. Kernen er positivt stemt over for skolen og uddannelsen og er kendetegnet ved en mellem til høj tilfredshed og loyalitet. De bidrager ligesom Ambassadørerne positivt til skolens virke. De Trofaste udtrykker lav tilfredshed og mellem til høj loyalitet. Når de - trods den lave tilfredshed – ikke ønsker eller overvejer at forlade skolen, vil det typisk være begrundet i de betragtelige personlige omkostninger, der kan være ved at skifte uddannelse og/eller skole. De Troløse er meget kritiske og ikke afskrækkede ved tanken om at skifte uddannelse/skole, såfremt et markant bedre alternativ tilbyder sig. På-vej-væk er generelt kendetegnet ved at være utilfredse, og de er i tvivl om deres valg af uddannelse og uddannelsessted. 52,5% (41,1%) 39,6% (47,3%) 4,7% (4,8%) 2,5% (4,6%) 0,7% (2,2%)
12
Intern benchmarking (Årgang)
13
Intern benchmarking (Klasse)
14
Intern benchmarking (Køn)
15
15 Handlingsparametre
17
Tilfredshed (Årgang)
18
Betydning (Hvad betyder noget for elevernes tilfredshed?) 2007: 24% 2007: 23% 2007: 3% 2007: 25% 2007: 0% 2007: 21%
19
Betydning (Loyalitet)
20
Betydning (Image)
21
Prioriteringskort (Tilfredshed) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER
22
Prioriteringskort (Image) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER
23
Planlægning MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER
24
Undervisning
25
Undervisning (2)
26
Lokaler og udstyr MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER
27
Underviseren
28
MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER
29
Socialt miljø MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER
30
Tilbud MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER
31
31 Baggrund
32
Tilfredshed (Køn)
33
Tilfredshed (Studieretning)
34
Segmentering (Studieretning)
35
Tilfredshed (Lektietid)
36
Tilfredshed (Klasse) UndervisereUndervisningLokaler og UdstyrSocialt miljøTilbudPlanlægningImageTilfredshedLoyalitet 1a71,868,559,981,471,070,171,664,679,4 1b88,781,069,692,775,475,884,681,893,9 1c78,469,065,477,769,072,275,469,078,9 1d84,175,362,879,078,572,080,076,890,9 1u78,475,166,881,969,867,378,872,784,6 1w73,165,860,983,270,066,571,674,487,1 1x81,371,770,083,275,774,481,177,890,3 1y80,773,165,589,782,376,179,680,992,4 1z71,568,859,083,270,562,778,170,981,0 2a67,964,166,076,077,866,570,871,082,7 2b74,565,059,984,572,867,273,569,686,8 2c74,365,164,470,265,766,073,266,976,9 2d71,167,163,975,272,667,672,172,385,5 2u70,866,663,371,766,064,570,465,776,6 2w68,364,263,985,468,567,877,671,988,1 2x78,868,973,888,072,171,180,575,883,2 2y71,670,258,382,266,265,869,669,880,0 2z74,868,071,682,776,964,877,472,385,3 3a82,270,070,588,375,771,781,485,886,2 3b75,070,966,473,785,465,580,771,087,0 3c74,769,266,087,878,964,177,571,188,1 3d75,571,461,987,175,569,673,778,791,4 3w77,267,368,691,279,674,882,384,692,7 3x77,773,567,381,382,069,480,373,394,7 3y76,667,965,677,867,273,471,174,087,8 3z86,876,577,085,087,078,590,779,990,0
37
37 Konklusion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.