Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type"— Præsentationens transcript:

1 Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type
Udvikling af folder Økonomi, leverandører, budget og rabatter PR og fremtidens propel

2 Forretningsudvikling
Udpluk fra Startup Company Aps Workshop i fremstilling af glas

3 Tanker bag… Fire års virksomhedserfaring har vist, at fornyelse og nytænkning er nødvendige for at virksomheden kan overleve på længere sigt

4 Idéens opståen Indsigt i glaskunst med udsigt til integration af IT
Videreudvikling af et delområdet fra ”GEW” Voksende smykkekollektion

5 Inspiration Professionelle Workshop og seminarer Internationalt
Gæstekunstnere Fortrinsvis professionelle Orientere sig internationalt GæstekunstnereArbejde, baggrund og idégrundlag

6 Handlingsplan Virksomheden vigdis.dk vil udbyde Workshop i glas
Koldglasteknikker, brændingskurve og finish Foråret 2006

7 Workshop - som produkt Fusing - Sammensmeltning Slumning - Støbning
Cire Perdue - Tapt voks

8 Produktfordele Kvalitet Service Teknologi Design Individuel tilpasning

9 Produktudvikling Produktets livscyklus - Genbrug af glas
Løbende kvalitetsudvikling - Guldagergård Relancering – Tidligere produkter

10 Produktudvikling Kurser - Ajour med teknikker og redskaber
IT - Integrere video og 3D Coaching - Centralt værktøj

11 Virksomhedstype Produktion - Kunst, kunsthåndværk og design
Service - Vejledning, idé udveksling og feedback

12 Folder - krav Enkel Klar Optimistisk Æstetisk Brugervenlig

13 Folder - indvendig Workshop i glas Vejleder Vígdis Petersen
På workshoppen gennemgås bl.a. teknikker i Fusing, Slumpning og smykkefremstilling. Under individuel vejledning får du mulighed for at anvende teknikkerne på dine egne værker. Du vil få indsigt i at arbejde selvstændigt med glas. 3 lørd./15 lektioner 1.990,- kr. inkl. materialer Dato 4, 11, 18/3 - 1, 8,15/4 - 6, 13, 20/5 Tidspunkt: kl til 15.00, (bus nr. 29) Sted: Saxogade 94 Nærmere oplysninger: Vejleder Vígdis Petersen

14 Folder - udvendig Tanker bag…
Min umiddelbare inspirationskilde er den færøske natur, hvor jeg er født og opvokset. Især havets kontinuerlige bevægelser med sine refleksioner og klippernes ro og indbydes kontraster er i gangsættende for nye tanker og idéer. Udtrykket jeg søger er af æstetisk og æterisk værdi. Gerne med enkle, klare og optimistiske undertoner. Arbejdsmæssigt bevæger jeg mig på en bred arena med mangfoldige udtryk, hvor fri kunst, unika design og IT er en integreret del af min hverdag.

15 Økonomi - Budgetskitse for 3 workshop
Udgifter Værkstedsleje 2.100,- kr. Transport ,- kr. Grundmaterialer 2.000,- kr. Leje af ovn 2.531,- kr. (med moms) I alt ,- kr. Indtægter m ,- kr. (15.600,- kr. stk.) = ,- kr. Indtægter m ,- kr. (7.800,- kr. stk.) = ,- kr. 39.269,- kr./45 = 872,64 pr. time 15.869,- kr./45 = 352,64 pr. time

16 Prissætning Markedsundersøgelser Konkurrenternes priser
Værdi for kunden

17 Konkurrenternes priser
Guldagergård ,- kr. 4 dg Bifrost Studioglas ,- kr. 3 dg. Cerama ,- kr. 3 dg. FOF ,- kr. 3 dg. HOF ,- kr. 3 dg. Fx. tager Bifrost 1.780,- kr. pr. elev (118,- kr. pr lektion) 12 t.

18 Leverandører Cerama, Bifrost Studioglas og Anla Glas - Materialer
Teknologi - Hjælp/rådgivning online Guldagergård - Viden Kompetence - Coaching Service/Support - Richard Saabye (bl.a. skæring af glas)

19 Etableringsbudget - vurderede omkostninger

20 Rabattyper Introduktionsrabat - Førstegangsrabat
Kunderabatter - Kernekunder Kontant rabat - Ved kontant betaling Mængderabat - Ved 4 tilmeldte får 5´en gratis plads

21 Omverdens analyse Danmark og Færøerne
Workshop i fremstilling af glaskunst IT som brobygger og udvidende værktøj

22 Forretningsprocesser
1. Interesseområde er formidling af kunst/design 2. Kompetenceområdet er kunnen i teknik/redskaber 3. Af ekstern assistance kræves skæring af glas

23 Målgruppen 25 til 75årige med kendskab til glas Højskoler
Kunstforeninger

24 PR - Gennem www.vigdis.fo

25 PR - Gennem www.vigdis.dk

26 PR - Gennem www.vigdis.fo

27 Fremtidens propel Vision Mission Identitet Idégrundlag
Kreativt Center på Færøerne Kunst, kunsthåndværk og IT Mission Vejleding Identitet Brand, hvor æstetik er central Idégrundlag Kunstnerisk

28 Fino! Med erfaringen fra forretningsudviklingen af et delområde, her om fremstilling af glas ønsker jeg at udvide projektet med IT. Gerne et samarbejde med en kollega, som har gode salgsmæssige kompetencer samt et realistisk økonomisk overblik.


Download ppt "Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google