Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Januar 2011 Trivselsmøder
2
Trivselsmøder To gange årligt gennemfører vi trivselsmåling i Dansk Kabel TV, på baggrund af disse målinger får hver afdeling med mere end 5 medarbejdere en trivselsrapport. Formål Vi ønsker en arbejdsplads hvor alle trives, derfor skal ledere og medarbejdere sætte tilfredshed og motivation på dagsordenen på afdelingsmøder og i hverdagen Formålet med trivselsmøderne er at prioritere, igangsætte og evaluere på indsatser der fastholder og forbedrer trivslen i Dansk Kabel TV Mål At øge trivslen i Dansk Kabel TV
3
Køreplan for Trivsels -møder
1. Før mødet (15 min.) Alle svarer på spørgsmålene i ”Status” og ”Handling” 2. På mødet (30-45 min.) Spørgerammen gennemgås Forbedringstiltag i dagligdagen identificeres Forbedringstiltag noteres i handlingsplanen 3. Efter mødet Forbedringstiltagene gennemføres 4. Næste møde Processen gennemgås igen Forbedringstiltagene fra sidst evalueres – har de virket, eller skal vi prøve noget andet? Nye forbedringstiltag vedtages
4
Spørgeramme til Trivsels-møder
1. Status Hvad oplever vi som de største udfordringer i dagligdagen? Hvilke af disse kan vi selv påvirke? Hvilken ”enkelt ting” ved hver udfordring vil vi gerne forbedre for at gøre hverdagen bedre? 2. Handling Hvordan gør vi det? Hvem gør hvad (leder/medarbejdere)? Hvad ønsker vi, resultatet skal være? 3. Opsamling Hvor mange ”enkelte ting” har vi besluttet at forbedre? Hvad skal vi derfor have fokus på i næste kvartal? 4. Næste møde Hvornår skal næste møde være? Hvilke mål forventer vi er nået, når vi mødes næste gang?
5
Handlingsplan til bedre trivsel
1. Udfordringer & ”enkelte ting” 2. Handlinger & ønskede resultater 3. Opsamling & ansvarsfordeling 4. Næste møde & forventede mål
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.