Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato."— Præsentationens transcript:

1 Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Midtvejskonference for Demonstrationsskole forsøg - et smugkig ind i felten…

2 Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Mit tværfaglige forskningsteams fokus Hvad bliver ledende for læring i relation til digitale medier og læremidler?

3 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Indledende spørgsmål til salen Hvilke organisationsstruktur kan understøtte læreres ledelse af ”engagement” ? …”nu kan der twittes”!

4 Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Projekt interventioner kan bæres igennem ved Ledelse med ”engagement” og mulig læring som udvikling og tilegnelse af de 21. århundredes kompetencer

5 Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Læring som tilegnelser og udvikling af de 21. århundredes kompetencer (1)kunne anvende og bearbejde information (2)at tænke kritisk (3)at være problemløsende (4)at kunne kommunikere og samarbejde (5)kunne applicere teknologi (6)at analysere medier samt at producere medieprodukter (Dede: 2009)

6 Agenda Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling ■Interventionernes succes hænger sammen med om lærere kan lede mulig læring med ”engagement” ■Interventionernes succes kan afhænge af skolernes organisatoriske understøtning af it-teknologi i undervisningen. Dvs. handlekraft på udfordringer forbundet hermed

7 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Undervisning med brug af it- læremidler ”Det kræver mod ikke helt at vide hvor vi skal hen,…” Interview med matematiklære Jane – 2014

8 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Vær at bemærke…  Hun må udvise mod til at blive teknisk anlagt  Mod til at kunne stå i undervisningen uden at have alle svar parat  Mod til at inddrage andre og andet i udformningen af løsninger og prototyper på produkter  Det kræver en højere grad af sparring med eget lære-team  En vejledende rolle frem for tavleunderviser i klassisk forstand (en undervisningsrolle hvor man formidler vejen til resultatet  Fokus på konstant at inddrage elevernes viden i relation til en projektopgavens udformning (sigte på tilegnelse og udvikling af de 21. århundredes kompetencer)  Kræver igen modet til pause engen intention for at kunne opnå temporal intensitet med elever og teknolog  En anden type pararthed og forberedelse end tidligere…  En indstilling til lærerollen, der er et forhold der har med en selv at gøre. ”Man må have sig selv med på arbejde”

9 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Ledelse med engagement Succesfuld ledelse af læring med it-læremidler i undervisningen sættes i relation med at:  Have sig selv med på arbejde…  At man engagere selv i ledelse af læring…

10 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Ledelse med engagement?  Engagement at have sig selv med på arbejde at lede læring med afsæt i egen meningshorisont  Er det altid udbytterigt at lede elevers læring med intention?  Kan ledelse med intention blive en hæmsko for læring?

11 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling To empiriske eksempler Mette Intention/intensitet med omgivelserne Temporal selvforglemmeslese Læring: processen i samspil med teknologi og mennesker Jan Overvægt af Intention / Utilgængelighed Læring: Følg mig

12 Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Organisationsstruktur som aktiv it-baseret skole - Skoleder, vicedirektør og andre med organisatorisk ledelsesansvar - Skolens it-vejleder Skoledere It-vejledere Klasser med intervention af demonstrationsskoleforsøg. Hyppig inddragelse af it-konsulenter Medie- patrulje

13 www.phmetropol.dk Ledelse med ”engagement ” kan have en indflydelse på tilegnelse og udvikling af de 21.århundredes kompetencer Ledelse med ”Engagement ”kan afhænge af skolernes selvfremstilling og aktive organisatoriske Indsats i som it-baseret folkeskole


Download ppt "Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google