Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense, 7.2.13.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense, 7.2.13."— Præsentationens transcript:

1 Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense, 7.2.13

2 Evaluering – formål, design og metode Formålet med evalueringen af Learning Museum er ikke at afsige summative værdidomme [at vurdere praksis], men at udvikle praksis gennem løbende sparring ind i projektet. Proces-evaluering - et kvalitativt eksplorativt design Generering af data: interviews, produkter, opgaver, surveys, workshops osv. Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

3 Det har vi hørt…. Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

4 - FORMÅL: Projektets mission er at gentænke, styrke og udvide samarbejdet mellem museumsverdenen, læreruddannelserne og skoleverdenen. Gennem afprøvning af forløb med lærerstuderende i centrum skabes en platform for ikke kun styrket samarbejde, dialog og vidensudveksling, men også for en egentlig tværfaglig udvikling i samspillet mellem museumsdidaktik og fagdidaktik. Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

5 Begrundelse for tildeling fra KUAS Et vigtigt projekt, der opkvalificerer grundskolernes brug af museernes læringspotentialer i undervisningen gennem samarbejde mellem museer og læreruddannelser. Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

6 Faser i Learning Museum: 1. Afdækning 2. Eksperimenter med forløb 3. Eksperimenter med praktik 4. I fjerde fase skal projektet konceptualiseres og gøres formidlbart. Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

7 Learning Museum - det samlede projekt Aktiviteter: Besøg på museer Forløb på museer Samarbejde mellem læreruddannelser og museer Museer på besøg i læreruddannelse – oplæg, speeddating, møder Museet som læringsrum inddrages i undervisningen på seminariet Praktik på museerne Frivilligt kursus Workshops Resultater i projektperioden: Koncepter for forløb – herunder produktkrav og –typer, Studerende bruger forløbene ind i læreruddannelsen (fx til bachelorprojekt) Studerende underviser elever på museet Praktikforløb på museer Aftryk i læreruddannelsernes studieordninger Virkninger på længere sigt: grundskolerne bruger museerne i undervisningen Kvantitativt kvalitativt

8 Lærerstuderende lærer ved at bruge museet Lærerstuderende lærer at bruge museet Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

9 “Jeg tror, Lonnies undervisningsmateriale kan give skoleklasser et bedre besøg, fordi hun har en bedre forståelse for børns læring og ved noget om læremiddeldesign. Hun kan gøre besøget endnu mere konkret for børnene, siger Gertrud Hvidberg-Hansen museumsinspektør Studerende som læremiddeldesignere Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015

10 Kærlighed og kendskab – varme og venskab Om innovation og innovative samarbejder Idé Projekt- beskrivelse Undersøgelser Udvikling/ prototyper Afprøvning/ eksperiment Evaluering Videreudvikling Idé Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015


Download ppt "Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense, 7.2.13."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google