Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Tværprofessionel innovation
Innovationsarbejde på tværs af sektorer og professioner
2
Viden og Innovationspartnerskaber (VIP)
Indledning Jan Lund, Videncenterchef v. EAL BISI Elisabeth Agerbæk, Cand. Mag., Adjunkt v. EAL Helle Hovgaard Jørgensen, Mag. Art, Master i børne- og ungdomskultur, Lektor v. UCL Viden og Innovationspartnerskaber (VIP) Michael Bjørn, Chefkonsulent og leder af Projektcenteret v. UCL
3
Building Interfaces for Social Inclusion
Internationalt og tværprofessionelt forløb om teknologi, innovation og inklusion på EAL og UCL
4
Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
Internationalt semester på EAL og UCL 33 studerende fra 16 lande Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
5
Innovationsprocessen og indhold:
Focus and ideas Research and analysis Concept and validation Testing and prototypes Execution and knowledge sharing February June Innovation, relations, play and creativity Social inclusion, target group and technology Innoevent, group dynamics and cross professionel co-operation Technacy, communication and user participation Prototypes, implementation and presentation
6
Partners - institutioner:
Platanhaven: Every child needs to play! Nislevgård efterskole: Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
7
Partnere - virksomheder:
Birdhouse Hjælpemidler til børn Mikroværkstedet Nye veje til kommunikation og læring Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
8
Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
Innovating under the table at the kick-off camp at Kragsbjerggård Youth Hostel Helle Hovgaard Jørgensen/Lise Agerbæk- 2013
9
Helle Hovgaard Jørgensen - 2013
11
The Migloo made it to the Care festival
Helle Hovgaard Jørgensen
12
Project Dailyboard er i udvikling
Projekt fra BISI 2012 Sammen med
13
Inklusionsfeltet er særlig interessant i disse år
Inddragelse af forskning i BISI UCL - videnscenter om inklusion Rasmus Alenkær, Ph.D., cand.pæd.psych Morten Aagaard, ekstern lektor, Aalborg Universitet Helle Hovgaard Jørgensen
14
Specifikke mål Samskabende innovationssamarbejde mellem
offentlige institutioner private virksomheder (producenter) uddannelsesinstitutioner Uddannelsesforløb for: 50 virksomheder og 125 medarbejdere 240 studerende og 90 undervisere på tværs af tekniske-, merkantile-, pædagog- social- og sundhedsfaglige uddannelser 10 viden- og innovations partnerskaber (VIP), hvori der indgår private virksomheder, offentlige udbydere af velfærdsservice og minimum 2 uddannelsesinstitutioner. Prototyper for min. 15 velfærdsteknologiske løsninger nye virksomheder på det velfærdsteknologiske område. 60 nye arbejdspladser målrettet ”corporate innovation”. Fortsat løbende udvikling af videnoverførsel og produkt- og procesinnovation gennem formaliserede viden- og innovationspartnerskaber. Etablering af tværgående og forpligtende viden- og innovationspartnerskaber (VIP), som bidrager til udviklingen af nye produkter og koncepter indenfor området velfærdsteknologi. Private virksomheder Offentlige virksomheder Uddannelses institutioner Videregående Studerende
15
Udfordringer i det offentlige
Idéudvikling Data, helhed og analogi Analyse Kritisk vurdering Voksende mindset Mindfulness Udførelse Resultat Diffusion Handling Mindset Indsigt Vurdering Udfordringer i det offentlige Innovations-partnerskaber Offentlige institutioner – Nye løsninger til velfærdsudfordringer Private virksomheder – nye produkter og services Uddannelses-institutioner – innovative undervisnings- og læringsformer Studerende – innovative professionskompetencer Professor Mette Præst Knudsen, SDU, Integrative Innovation Management, 2011 Professor Kjeld Fredens, Innovation og ledelse, Hjernen som medspiller, 2009 Prototyping og entreprenørskab Nye produkter og services Benzintanken Mesterlæren Projektet Diskussionsgruppen Sjakket Eksperimentariet Hvad er udfordringen? Ny viden Jørgensen og Rasmussen, Model over forskellige læringsrum, 2009 Professor Katarina Raij, Learning by Developing Laurea University of Applied Science, 2007
16
Tema Projekt/ Aktivitet Gamification in Healthcare
Innovative læringsmiljøer BISI - Building Interfaces for Social Inclusion Velfærdsbolig 2.0 Intelligente hjælpemidler Sit to Stand Udendørs læringsmiljøer i børnehuse Miiglo Velfærd i byggeriet Intelligent Pude til kørestol Projekt/ Aktivitet Urban Rehab DailyBoard Byudvikling med Motion Sit to Stand Si to Sand Gamification in Pediatric Healthcare Inklusion i skolen Nødhjælpsbolig GameVIP Under the Umbrella Byg til vækst Byg til vækst Battle App Borgerinvolvering via Smartphones
17
?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.