Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik"— Præsentationens transcript:

1 Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
AT MÅLE OG KOBLE… Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik

2 LÆRINGSMÅL: - At kunne beskrive ting ved at bruge matematikord
- At kunne samarbejde om en opgave - At måle ting på platformen med målebånd, meterhjul og snor - At tegne en arbejdstegning og angive mål

3 Autentisk læringsmiljø
Skolen (klasseværelset) Autentisk læringsmiljø (legeplads)

4 Autentisk læringsmiljø
Skolen (klasseværelset) Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2)

5 Autentisk læringsmiljø
Skolen (klasseværelset B) LÆRER 2 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Skolen (klasseværelse A) LÆRER 1 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2)

6 Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1)
Skolen (klasseværelset B) LÆRER 2 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Skolen (klasseværelse A) LÆRER 1 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Scenariekompetence? Kontekstbevidsthed? Scenariesensitivitet? Kontekstsensitivitet?

7 Didaktisk designmodel i fire dimensioner: fag, adgang, pædagogik og teknologi
Adgange/koblinger Didaktisk design Tilstedeværelses-undervisning Asynkron adgang (Digitale platforme) Synkrone online læringsmiljøer Læring gennem formidling Læring gennem undersøgelse Dialogbaseret læring Praksislæring Kollaborative læreprocesser Blended ”adgang” Pædagogisk princip Blended pædagogik målinger

8 Didaktisk designmodel i fire dimensioner: fag, adgang, pædagogik og teknologi
Adgange/koblinger Didaktisk design Tilstedeværelses-undervisning Asynkron adgang (Digitale platforme) Synkrone online læringsmiljøer Læring gennem formidling Læring gennem undersøgelse Dialogbaseret læring Praksislæring Kollaborative læreprocesser Blended ”adgang” Pædagogisk princip Blended pædagogik målinger


Download ppt "Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google