Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBo Schmidt Redigeret for ca. et år siden
1
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen
2
Ny Læreruddannelse og Learning Museum Hvilke muligheder ligger der i den nye læreruddannelse, og hvordan kan Learning Museum være med til at udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser.
3
Deregulering og internationalisering
4
Nogle af de politiske intentioner: -Højere krav og mere faglighed -Match til folkeskolen -It -Bedre praktik -Specialpædagogik og inklusion -Entreprenørskab og talentforløb -Bachelorprojektet -Øget videns- og praksisbasering
5
Reformens bærende principper Kompetencemål og outputstyring Lærerens grundfaglighed – et nyt sammenhængende pædagogisk fag Undervisningsfag Generelt adgangskrav på karakteren 7 Modulopbygget i fleksible ECTS rammer
6
N N NN L NN LL L
7
Den ny læreruddannelse - mulighederne …. udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser Eks: Museet som kilde til viden og læring ?
8
§ 14. Den studerende skal udarbejde et bachelorprojekt på uddannelsens 4. studieår. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal tage udgangspunkt i konkrete forsknings- og udviklingsprojekter inden for grundskoleområdet samt en konkret empirisk problemstilling fra folkeskolens praksis. Kompetencemålene for professionsbachelorprojektet fremgår af bilag 4. Professionsbacheloruddannelse
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.