Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen."— Præsentationens transcript:

1 UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen

2 Ny Læreruddannelse og Learning Museum  Hvilke muligheder ligger der i den nye læreruddannelse, og hvordan kan Learning Museum være med til at udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser.

3 Deregulering og internationalisering

4 Nogle af de politiske intentioner: -Højere krav og mere faglighed -Match til folkeskolen -It -Bedre praktik -Specialpædagogik og inklusion -Entreprenørskab og talentforløb -Bachelorprojektet -Øget videns- og praksisbasering

5 Reformens bærende principper Kompetencemål og outputstyring Lærerens grundfaglighed – et nyt sammenhængende pædagogisk fag Undervisningsfag Generelt adgangskrav på karakteren 7 Modulopbygget i fleksible ECTS rammer

6 N N NN L NN LL L

7 Den ny læreruddannelse - mulighederne …. udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser Eks: Museet som kilde til viden og læring ?

8 § 14. Den studerende skal udarbejde et bachelorprojekt på uddannelsens 4. studieår. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal tage udgangspunkt i konkrete forsknings- og udviklingsprojekter inden for grundskoleområdet samt en konkret empirisk problemstilling fra folkeskolens praksis. Kompetencemålene for professionsbachelorprojektet fremgår af bilag 4. Professionsbacheloruddannelse

9


Download ppt "UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google