Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

21-03-2015 1 Bornholms Fødevarestrategi. 21-03-2015 2 Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "21-03-2015 1 Bornholms Fødevarestrategi. 21-03-2015 2 Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II,"— Præsentationens transcript:

1 21-03-2015 1 Bornholms Fødevarestrategi

2 21-03-2015 2 Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II, hvor der er afsat midler til at fortsætte de positive erfaringer med projektet

3 21-03-2015 3 FUC har medvirket til følgende Ansættelse af en fødevareambassadør. Efter pågældendes fratrædelse har en sammenslutning af forskellige fødevareproducenter fortsat denne linje med markedsføring af navnet `Gourmet Bornholm´. Etableret et uformelt ” Fødevarenetværk DK” – et samarbejde mellem ca. 25 organisationer og institutioner, der sætter Danmarks mindre fødevareproducenter på landkortet, og som senest har resulteret i dannelsen af Foreningen ”Smagen af DK”, med 9 deltagende regioner. Etablering af Gudhjem Mølle, som øens nye showroom for fødevarer. Siden åbningen af Gudhjem Mølle har mere en 1000 besøgende modtaget foredrag om udviklingsarbejdet indenfor den bornholmske fødevarebranche

4 21-03-2015 4 Formålet med projektet At understøtte udviklingsmiljøet for fødevarebranchen generelt Strategien skal bidrage positivt under en fælles ramme, der satser på vækst via kreativitet og kvalitet At understøtte en kontinuerlig proces i fødevarebranchen At understøtte Erhvervsudviklingsstrategien `Det Unikke Bornholm´ med fokus på de fire vækst drivers: menneskelige ressourcer, innovation, anvendelse af ny teknologi/informations- og kommunikationsteknologi samt iværksætteri At bygge bro til andre vækststrategier – især med fokus på landbrugs- og turismestrategierne

5 Processen 6 måneder – 31. 03-2008 Fire møder med sparringsgruppen (inklusiv 2 workshops) Strategien forankres i løbet af processen – åben proces (AP i Gudhjem hver torsdag) Strategien vedtages af Vækstforum Trykning af strategien 5

6 21-03-2015 6 Tak for jeres opmærksomhed. CENTER FOR REGIONAL- OG TURISMEFORSKNING Stenbrudsvej 55 DK – 3730 Nexø Tlf.: + 45 5644 1144 Fax: + 45 5649 4624 Mail: crt@crt.dk www.crt.dk


Download ppt "21-03-2015 1 Bornholms Fødevarestrategi. 21-03-2015 2 Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google