Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014"— Præsentationens transcript:

1 Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Morten Misfeldt & Marie Slot

2 Grundtanke – klare konkretiserede mål
Overordnet beskrivelse af mål Opsætning af Målpil ”med egne ord” Relater til en eller flere celler i de forenklede Fælles Mål Niveau 3 Niveau 2 Niveau 1

3 Projektets mål Udvikling og afprøvning af digital prototype:
Sikrer koblingen af læreplaner, læringsmål og scenarier/læremidler, Understøtter repræsentation, oversættelse, omsætning og konkretisering af læringsmål Opfølgning, progression og undervisningsdifferentiering herunder elevplaner. Udvikling og afprøvning af digital prototype: Opstilling af mål Vurdering af elever i forhold til mål Opsamling, aggregering og præsentation af data om elever og klasser

4 Vi undersøger Undersøgelse af:
Hvordan opleves digitalt understøttede læringsmål af de forskellige aktører? Hvilken kvalitativ indflydelse har disse mål på arbejdet med elevernes læring? Hvilke årsagssammenhænge kan der observeres og anvendes til at underbygge eller udfordre projektets grundhypotese om den gavnlige effekt af klare synlige mål?

5 Formålet med projektet:
Digitalt understøttede læringsmål udvikler og afprøver ressourcer, der støtter anvendelsen af digitalt understøttede læringsmål til at skabe en klar og hensigtsmæssig sammenhæng mellem planlagt progression, brug af digitale læremidler, systematisk opfølgning og elevernes mulighed for at arbejde selvstændigt med egne mål. Sikrer koblingen af læreplaner, læringsmål og scenarier/læremidler, Understøtter repræsentation, oversættelse, omsætning og konkretisering af læringsmål Opfølgning, progression og undervisningsdifferentiering herunder elevplaner.

6 Projektets tre faser Fase 1 (Efterår 14) - Forberedelse
Digitalt design – udvikling af Målpilen (juni- august) Didaktisk design – udvikling af didaktisk intervention (september- december) Pilotafprøvning (november) Baseline-måling (december) Fase 2 (Forår 15) - Intervention på de ti demo-skoler Kick off for skolerne (januar) Fagdidaktiske møderækker på demo-skolerne (jan- maj) Systematisk opsamling af data (hele perioden) Slutmåling (juni) Fase 3 – (Efterår 15) - Efterbehandling Databearbejdning Afrapportering

7 Vi undersøger: Hvordan opleves digitalt understøttede læringsmål af de forskellige aktører? Hvilken kvalitativ indflydelse har disse mål på arbejdet med elevernes læring? Hvilke årsagssammenhænge kan der observeres og anvendes til at underbygge eller udfordre projektets grundhypotese?

8

9

10 Projektets konsortium:


Download ppt "Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google