Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning."— Præsentationens transcript:

1 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning

2 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering? Smil, høflighed, fribilletter, vareprøve, krak.dk, Tvindlærer, legater, SAS-ligaen, Sonningprisen: - det koster ikke noget for modtageren, tværtimod Dimensioner, et udvalg - smil - SAS-ligaen - altruisme - noget for noget - budskaber til markedet - til intern brug - sponsering - tilskud - lønmodtagerfradrag - gaver - frynsegoder - nedsættelse af topskat - inflation - offentlig sektor - civile samfund - privat sektor Hvem betaler - de sædvanlige

3 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - drivende kræfter so far Individniveau - vejen op gennem Maslow - antiautoritet - altruisme - selvglorificering Virksomhedsniveau - misssionsforskydninger - Dream Society - i et informationssamfund

4 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Trans- cendens Selvrealisering Æstetik Viden, Erkendelse Anerkendelse Tilhørsforhold, kærlighed Sikkerhed Fysiologiske behov Maslows behovshierarki

5 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Trans- cendens Selvrealisering Æstetik Viden, Erkendelse Anerkendelse Tilhørsforhold, kærlighed Sikkerhed Fysiologiske behov Maslows behovshierarki Sponsor M&A Designprogram Medlem af IFF Flot hovedsæde Brancheforening Likviditet Salg

6 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - drivende kræfter so far Teknologiniveau - internettets schlaraffenland Samfundsniveau - murens fald og alt det

7 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Markedsføring : afsender og modtager Afsender Mod- tager Vage budskaber Præcise budskaber Passiv Aktiv

8 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - grænser? For udbredt For ’oplagt’ - usmageligt Antikommercialisme ’demokratisme’

9 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: Sponsering über alles Brian bare begyndelsen Den oprindelige tilstand Sikrer jordforbindelse Markedsføring i et larmende samfund Fra skat til avance Den private sektors primat

10 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: B2Basics Shareholder value Eksperter ved nu engang bedst Ikke formynderi men arbejdsdeling Hvad forstår erhvervsfolk sig på agurkesalat Danmark er for lille et sprogområde til at kunne bære en ballet (Kr. Poulsgård) Den offentlige sektors renaissance

11 © Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: Ægte marked One man, one vote Dem der betaler, bestemmer Skat eller avance: formynderi er formynderi Et marked forudsætter gennemsigtighed I et rigt samfund har den enkelte overskudet Det civile samfund


Download ppt "© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google