Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler"— Præsentationens transcript:

1 MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
Tidsplan

2 FACEBOOK Try-outs Festivalen Begivenhed Formuleringer Reklamer
Sortere billeder Om os Cover-billede Tags på billeder Tilbage til forside

3 TRY-OUTS Tilbage til oversigt
Der skal skrives opdateringer angående tryouts, én uge før, 2-3 dage før og så en reminder på selve dagen. Opdateringerne skal gerne skrives formiddagen for at optimere, hvor mange der ser opdateringen. For at lave hype omkring det sidste tryout på Paletten, er der blevet udarbejdet en video omkring hvad der sker til arrangementet: Vibstock 2013 Try out 5 trailer Tilbage til oversigt

4 FESTIVALEN Tilbage til oversigt
Facebook skal løbende opdateres med nyt omkring festivalen. Den skal dog ikke opdateres alt for ofte, da det kunne betragtes som spam. Skriv når websitet lanceres Skriv når programmet er klar (link til website med programmet + læg et billede af programmet ud) Skriv om spændende ting angående festivalen, det kunne fx være den nye scene Tilbage til oversigt

5 BEGIVENHED Tilbage til oversigt
Begivenheden for Vibstock skal oprettes omkring den 7. maj. Der skal ikke inviteres folk til den allerede der - det skal først ske i slut juli/start august. Tilbage til oversigt

6 FORMULERINGER Tilbage til oversigt
Det er vigtigt, at de opdateringerne, hvor der ønskes at læseren gør noget aktivt, har et klart og direkte sprog. Det kunne f.eks. være “kom og oplev”. Der skal også læses grammatik. Egennavne såsom “Viborg” og “Paletten” skal skrives med stort forbogstav. Det er vigtigt, at “Vibstock” er stavet korrekt. Eksempler på formuleringer Tilbage til oversigt

7 EKSEMPLER Tilbage til oversigt
1. “Husk så er der tryout 4 på paletten på torsdag fra kl 19” Godt: Kort og præcist Godt: Hvor og hvornår Skidt: “Husk” antyder, at læseren allerede har fået at vide, at der er en Tryout, men der er ikke gjort opmærksom på begivenheden tidligere. Skidt: Hvad er “tryout 4”? Hvis man ikke har hørt om det før, aner man ikke, hvad det går ud på. Skidt: Der er ikke et link til begivenheden 2. “På torsdag afholdes endnu en Vibstock Tryout på Paletten. Kom og oplev bands fra hele landet kæmpe for en plads på Vibstock festivalen” + link til begivenhed Godt: Fortæller hvad det går ud på. Godt: “Kom og oplev...” er en direkte opfordring til at læseren skal foretage sig noget. Det ligger også vægt på at det er oplevelsen der er det fede ved Tryoutsne. Skidt: Fortæller ikke noget om klokkeslæt eller pris. Klokkeslættet kan dog ses, da Facebook viser et preview af begivenheden. Tilbage til oversigt

8 REKLAMER Tilbage til oversigt
Segmenteringen af målgrupper på Facebook, betyder at Facebook reklamer giver en fantastisk mulighed, for at ramme målgruppen meget præcist. Det vil f.eks. være muligt at målrette reklamen til musik interessede i Viborg og omegn. Der køres to Facebook kampagner. En med formål at få flere ‘Likes’ på Facebook siden - den anden med formål at promovere begivenheden. Klik for reklame 1 Klik for reklame 2 Tilbage til oversigt

9 1. REKLAME Tilbage til reklamer
Den første kampagne skal startes når begivenheden er oprettet. Det vil ikke være en reklame for begivenheden, men derimod Vibstock siden. Reklamen er en “sponsoret historie”, som vil dukke op i målgruppens nyhedsstrøm. Der vil være en historie tilknyttet. På billedet er det datoen for festivalen: Pr visninger eller pr. klik Tilbage til reklamer

10 2. REKLAME Tilbage til reklamer
På dagen alle musikerne og plakaten bliver offentliggjort indtil festivalen, eller hvor længe budgettet kan klare det, skal anden reklamekampagne på Facebook køres. Reklamen vil være ude i højre side, blandt andre reklamer. Reklamen skal indeholde et link til begivenheden for Vibstock, hvor band-navne, datoer mm. kan findes. Hertil skal der være en kort, præcis og indbydende tekst, der giver læseren lyst til at tage på en gratis festival i Viborg. Den kunne se ud som følgende: Tilbage til reklamer

11 SORTERE BILLEDER Tilbage til oversigt
Det er godt med billeder på Facebook, så folk kan se deres venner eller andre, og få lyst til selv at deltage. Der skal dog sorteres i billederne, bl.a. fra tryouts, så der ikke er mange billeder af det samme. Hold tallet på 3-4 billeder pr. band, fra forskellige vinkler eller tidspunkter. Ikke 10 billeder af den samme sanger taget med få sekunders mellemrum. Tilbage til oversigt

12 OM OS Tilbage til oversigt
Hvad er Vibstock? Når man først klikker ind på Vibstocks Facebook side, er det svært at se hvad Vibstock Festival helt præcist er. Man ved det er en festival pga. overskriften, og coverbilledet i toppen viser også der er med musik og fællesskab at gøre. Men læser man i infoboksen under står der ingen nærmere beskrivelse. Kun dette: Koncertsted, adressen og telefonnummer. Som forbruger skal man selv aktivt trykke på “om” for at finde ud af hvad Vibstock går ud på. Det ville derfor være idéelt med en meget kort beskrivelse af Vibstock på forsiden, og så den længere beskrivelse under linket “om”. Tilbage til oversigt

13 COVER-BILLEDE Tilbage til oversigt
Der er her lavet et cover-billede, der viser musikken ved Vibstock, da dette er en stor del af oplevelsen. Det ville dog være optimalt at lave flere versioner af cover-billeder. Forskellige billeder der hver især viser hvad Vibstock består af. Med det forskellige billeder, kunne Facebook-siden opdateres ugentligt med et andet coverbilled, hvilket vil få siden til at se ny og frisk ud. Tilbage til oversigt

14 TAGS PÅ BILLEDER Tilbage til oversigt
Folk skal kunne tagge sig på billederne, da det er gratis reklame for Vibstock. Når nogen bliver tagget på billederne, kan deres venner se det, og på den måde bliver Vibstock spredt ud til mange mennesker. Tilbage til oversigt

15 WEBSITE Gammel website Ny website Forside af website Mobilversion
Tilbage til forside

16 GAMMEL WEBSITE Tilbage til oversigt
Den gamle hjemmeside var død, da den gav en fejlmeddelelse når man gik ind på den. Dette giver et indtryk af at festivalen er død, og kan lede folk til at tro at festivalen ikke bliver til noget. På linket er der nu midlertidig information på hjemmesiden, indtil den færdige kommer online. Dette modvirker at siden ellers vil være død. Derfor er der lavet et nyt design. Tilbage til oversigt

17 NYT WEBSITE Tilbage til oversigt FORSIDE AF WEBSITE
Den består af en simpel forside med Vibstock’s logo og et stemningsbillede taget fra sidste års festival. Herudover er der den nødvendige information som man forventer at kunne finde på et website for en festival. Websitet skal fungere som en slags “forside” for Facebook siden til Vibstock. Da det er nemmere at jævnligt opdatere Facebook siden er det vigtigt at få vist de besøgende hen til den. Dette gøres ved en Facebook knap på forsiden, som linker til Vibstock Facebook siden. Tilbage til oversigt FORSIDE AF WEBSITE

18 Tilbage til oversigt

19 MOBIL-VERSION Tilbage til oversigt
Da en stor del af internetaktivitet i dag sker over mobiler, bliver den nye hjemmeside optimeret til smartphones. Tilbage til oversigt

20 TRYKTE MEDIER Flyers Forslag til flyer Plakater Forslag til plakat
Tilbage til forside

21 FLYERS Tilbage til oversigt FORSLAG TIL FLYER Placering:
Flyers – uddeles af unge, PERSONLIGT, til andre jævnaldrende unge på gymnasier, caféer, gågaden mm. Indhold Tryouts: Beskrivelse af event omkring hvad formålet med tryout er, tidspunkt og placering. Tilbud på drikkevarer. Konkurrence omkring billet/gavekort til Crazy Daisy, ved at svare på et spørgsmål på bagsiden af flyeren, og aflevere den til tryoutet. Vibstock: Informativ flyer. Oversigt over bands, dato og placering. Tilbage til oversigt FORSLAG TIL FLYER

22 Tilbage til oversigt

23 PLAKATER FORSLAG TIL PLAKAT Tilbage til oversigt Placering:
Plakater – placeres på offentlige pladser, f.eks. Sunset, busskure i midtbyen, områder med høj aktivitet af unge (midtbyen, gågaden) Indhold Tryouts: Stor og tydelig typografi af det interessante der skal skabe opmærksomhed, (Vibstock, Paletten, tilbud på drikkevarer). Beskrivelse af event omkring hvad formålet med tryout er, tidspunkt og placering Vibstock: 2 forskellige layouts. Den ene skal indeholde festivals navnet, dato, placering og fremhævning af det mest kendte band. Den anden skal fungere som en informativ plakat, med oversigt over alle bands. Tilbage til oversigt FORSLAG TIL PLAKAT

24 Tilbage til oversigt

25 VIRALER Fokusere på stemning i stedet for musikken
Opmærksomhed på at det er gratis Skal være anderledes Feedback Positiv/Negativ Spredning - Sociale medier: Facebook, Twitter, Youtube Tilbage til forside

26 TIDSPLAN 1/3 Tilbage til forside Videre til 2/3 Januar
Grafisk arbejde til try-out igangsættes Februar Grafisk arbejde slut Facebook begivenheder til Tryout oprettes Marts Opsætning af fysisk materiale Første tryout Løbende opdatering på sociale medier Tilbage til forside Videre til 2/3

27 TIDSPLAN 2/3 Tilbage til forside Tilbage til 1/3 Videre til 3/3 April
Løbende opdatering på Facebook 30. April sidste tryout Den første Facebook-reklame kommer online, for "likes" Maj Tirsdag 7. maj - Vibstock festival begivenhed oprettes Vibstock grafisk materiale sættes op Den anden Facebook-reklame kommer online, promovere begivenhed/plakat Juni Reklamer skal være igangsat, hvis budgettet tillader det Tilbage til forside Tilbage til 1/3 Videre til 3/3

28 TIDSPLAN 3/3 Tilbage til forside Tilbage til 2/3
Juli Løbende opdatering på Facebook ang. alt fra styregruppen Grafisk arbejde til festival skal være færdig Folk inviteres til Facebook begivenhed August Reklame ved kraftvarmeværk Vibstock 31. August Tilbage til forside Tilbage til 2/3


Download ppt "MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google