Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOlaf Thomsen Redigeret for ca. et år siden
2
Agenda Introduktion & forudsætninger SEO generelt SERPS – kom til tops og forstå hvorfor Joomla og SEO / SEF SH404SEF & redSHOP Implementeringsstrategier – Dovenskab betaler sig! Best practises Spørgsmål
3
Kort introduktion Ronni K. G. Christiansen Direktør / Systemarkitekt Mine projekter: redWEB.dk redHOST.dk iRedHOST.com redCOMPONENT.com Joomla SEO-strategi underviser på International Business College, Danmark
4
SEO Starter derhjemme! Et paradigmeskift inden for SEO Derfor kan ekstern SEO være meningsløs Gør dit hjemmearbejde Fundamentet er fremtiden – for din succes!
5
SEO – Generelle overskrifter Hvad er SEO? Meningsfuldhed Hovedparametre Sidetitel Side-overskrift SEF URL Meta description Indhold Intern linkstruktur
6
Kom til tops i søgemaskinerne Vigtigheden af fundament og kode Evne til at håndtere og ændre i hovedparametrene Tænk ud af boksen – Longtail er godt Landingssider – Tilpas indholdet til søgeudtrykket Forstå brugeren (Meningsfuldhed) Indholdsstruktur Forstå sprog som et hovedparameter
7
Joomla og SEO / SEF Joomla er dårlig til SEO (og SEF) (1.5 vs. 1.7) Duplicate content Dårlig kode og output Marginaliserede kontroller Muligheder for at løse problemerne Template overrides Tredjeparts SEO/SEF udvidelser Vores case – SH404sef og hvorfor Kontroller kode-outputtet og lad det arbejde for dig
8
Joomla SEO Kan det betale sig at bruge ressourcer på SEO? JA
9
Tredjepart - SH404sef Hvorfor bruger vi SH404sef i redSHOP Bedre routing, bedre muligheder, integrerede kontroller Men hvem har bukserne på?
10
Kontroller din SEO via tags i konfigurationen Eller direkte i produktet!
11
Implementeringsstrategier Dovenskab betaler sig! Gå efter mest effekt med mindst indsats Arbejd kun når det er nødvendigt Vælg dine kampe Regnearksmani Guerilla approach Spørg din nabo Spørg dine kunder Første respons
12
Implementation strategies Landingssider Kampagnesider Temasider Blogsider Søg som en landingsside (redPRODUCTFINDER) Eksterne indsatser Indholdsplacering Linkplacering Linkfarme (giver ikke værdi på lang sigt)
13
Best practises Husk menneskene! Forstå efterspørgsel og segmentation Meningsfuldhed – i det lange løb. Det er den eneste holdbare strategi. Algoritmer ændres – meningsfuldhed gør ikke. Longtail giver bedre resultater / vær specifik – det betaler sig.
14
Best practises Bevar det bedste indhold på et domæne Lav syndikering, indholdsplacering, ekstern linkbuilding osv. men husk, at indholdet er vigtigst, og i det lange løb betyder det rigtige indhold på dit domæne mest. Overvej flersprogede fremgangsmåder med kloning og underdomæner eller forskellige TLD’er pr sprog. Brug analytics som et redskab til at forbedre dit arbejde. Udvid hele tiden dit regneark
15
Slut Spørgsmål? Tak for jeres tid
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.