Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt."— Præsentationens transcript:

1 AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

2 Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i næste lektion, og hvad du skal spørge dem om At holde sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

3 5 trin 1.Hurtigskrivning – alle dine ideer på papir 2.Udvælge de mest interessante ideer 3.Overveje hvilke forskellige fag der kan bringes i spil 4.Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag 5.Lave en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

4 Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 7 minutter Regler – Skriv hele tiden – Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten – Skriv i hele sætninger – Skriv så mange ideer som muligt ned – Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” – Når du har uddybet én sag, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

5 Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager ned Udvælg de 3-5 mest interessante sager

6 Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter For hver af de sager du har udvalgt, overvej nu hvordan forskellige fag kan bringes i spil. Til hver sag skal du overveje mindst 4 fag fra mindst to forskellige hovedområder. Til hver sag skal du overveje, om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

7 Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager og fag.

8 Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede: http://aasg.dk/kontakt/personale/a-c http://aasg.dk/kontakt/personale/a-c BB (hi, bk & de) FJ (sp & sa)JY (da, bk & de) MJ (sa & ma) OL (da & fi)TR (sa, eø & id) VM (sp & en) DA (da & id) IT (en & da) LK (ng & sa) MS (fy & ke) PE (mu & da) TH (ma & id) TW (ty & hi) DS (me & da) JR (sa & hi)LP (sa & hi)MT (en & ps) PS (re & mu) TI (bi)VG (ke & ol)

9 Hvad skal der ske på tirsdag (d. 3/2)? To arbejd-selv lektioner For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde arbejdsark. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket om du synes, du er i stand til at besvare den opgave du sætter dig for. Findes der fx teori på et passende niveau, er empiri tilgængelig, kan du udføre forsøget osv.

10 Arbejdsark

11


Download ppt "AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google