Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til."— Præsentationens transcript:

1 Floor Heating arketype processen

2 Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til et Product Brand. I 2005 samles DEVI A/S og Danfoss´ gulvvarme kompetencer s i Vejle. Vi har i mellemtiden fået mange fælles ressourcer. Mange nye medarbejdere i FH kommer fra øvrige Danfoss selskaber Vi må etablere nye værdier for vores brands og for hele Floor Heating Vi må evaluere om vores eksisterende værdier er stærke nok til at sikre profitabilitet og vækst i fremtiden. Why the Brand revision process was started

3 Arketype teorien er ideen om, at virksomheder og brands kan have personlighed omtrent på samme måde som mennesker har det. Teorien bygger på Psykoanalytikeren Carl Jungs teorier. Jung brugte arketyper til at afbillede kollektive menneskelige karaktertræk. Teorien blev udbygget til at omfatte virksomheder og brands i ´80erne Ved at give virksomheden og brandet menneskelige karaktertræk kan man ”fremprovokere” stærke følelser hos alle der er i forbindelse med virksomheden/brandet Ved at anvende arketype teorien kan vi sikre sammenhæng og konsekvens i både adfærd og kommunikation. The arche-type concept Analyseværktøj: Arketype teorien

4 Management (22%) Medarbejdere (26%) Management (33%) Medarbejdere (16%) Medarbejdere Management Kunder (45%) Kunder (27%) Kunder Medarbejdere Management Research and diagnose Hvad viste analysen? Floor Heating Electrical Floor Heating Hydronics (45%) (22%) Kvalitative: 19 Kvantitative: 103

5 Arketyper: Hvor hører vi hjemme? The Creator Den omsorgsfulde Kongen The Hero The Magician The Rebel The arche-type concept FH-H FH-E

6 Vores fremtidige personlighed: Motto: Hvor der er en vilje er der en vej. Største ønske: At bevise sit værd gennem modige og vanskelige handlinger. Mål: At blive og forblive markedsleder og skabe win-win situationer på en måde, der forbedrer verden. Ambition: At blive så stærk, kompetent og kraftfuld som det er muligt. Talent: kompetent, vindermentalitet, konstant i udvikling. HELTEN Our new personality

7 Vi er kompetente, har vindermentalitet og udvikler os konstant til fordel for vores kunder, kolleger og øvrige samarbejdspartnere. Values, mission & vision De fælles værdier, der driver os frem

8 Vi vil være den førende leverandør af løsninger til gulvvarme Vi vil beherske avanceret varmestyrings-teknologi, der optimerer brugerkomfort og energibesparelser Vi vil udvikle vore løsninger med henblik på integration i totale indeklimaløsninger i boliger Values, mission & vision Floor Heatings nye Vision

9 Vores fælles mission; Vi vil skabe værdi ved at agere – som HELTE Vi vil være det foretrukne valg. Det vil vi opnå ved at give vore kunder et konkurrencemæssigt forspring og vores slutbrugere en unik komfort med overlegne varmeløsninger i – og rundt omkring – hjem og bygninger. Vi vil være en sund og attraktiv virksomhed

10 Vi vil være FORBRUGERNES helt ved at tilbyde bruger venlige og intelligente løsninger, der giver den højeste personlige komfort. Vi vil være INSTALLATØRENS helt ved at tilbyde løsninger, som er pålidelige, nemme at installere, og som sikrer slutbrugers tilfredshed. Vi vil være FORHANDLERENS OG DISTRIBUTØRENS helt ved at være ordholdende, tilbyde en høj grad af støtte og være den mest profitable udbyder i vores kategori. Vi vil være EJENDOMSADMINISTRATORENS helt ved at tilbyde pålidelige, vedligeholdelsesfri løsninger, som sparer arbejdskraft. Vi vil være ARKITEKTENS OG KONSULENTENS helt ved at tilbyde løsninger, som fremmer deres kreativitet og optimerer brugen af materialer. Vi vil være PROJEKTUDVIKLERENS helt ved at reducere de totale omkostninger til byggeriet og ved at øge brugertilfredsheden. Vi vil være LEVERANDØRER OG SAMARBEJDSPARTNERES helt ved at udstyre dem med tilstrækkelig viden om vores forretning til, at de kan styrke os. Vi vil opfattes som helte af vores KOLLEGER ved at optræde kompetent og med vindermentalitet. Vi vil skabe et godt arbejdsmiljø på tværs af hele organisationen og vi vil samarbejde på en måde, der gør det muligt for os, at optræde som helte sammen. Vi vil opfattes som helt af andre INTERESSEGRUPPER ved at vise en høj grad af miljøbevidsthed og generelt gøre en indsats i de lokalsamfund, hvor vi spiller en aktiv rolle. Our new personality Den daglige indsats


Download ppt "Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google