Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv."— Præsentationens transcript:

1 SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.

2 VIRKSOMHEDENS VINKEL Overvej, hvad virksomheden har mest brug for at vide om dig, og, hvad der mon vurderes som vigtigst for, at du bliver indkaldt til jobsamtale

3 ELEVATORTALEN Du vil ofte befinde dig i situationer, hvor det forventes, at du kort og præcist kan præsentere dig selv og dine kompetencer. Derfor er det en god idé at være forberedt på at kunne sælge sig selv gennem en kort, effektiv, personlig og rammende præsentation. Her kan elevatortalen være en hjælp. Du vil typisk få brug for en elevatortale ved f.eks. en jobsamtale eller i forbindelse med netværk.

4 ELEVATORTALEN En elevatortale er en ultrakort, målrettet og øvet præsentation af dig – en ”salgstale”, hvor du giver et menneske, du møder for første gang, præcise svar på Hvem er du? Hvad laver du? Hvad kan du? Hvad vil du? Det er vigtigt, at du på forhånd gør dig helt klart, hvad du vil opnå med talen.

5 ELEVATORTALEN Din elevatortale skal
Fortælle det vigtige. Din tilhører skal vide, hvad du laver uden at blive forvirret. Være præcis. Følg KISS princippet – Keep It Short and Simple. Ingen lange forklaringer eller undskyldninger Være karakteristisk. Giv gerne talen en vinkel eller metafor, så den skiller sig ud fra mængden. Være relevant. Andre skal kunne relatere til det, du siger, og forstå det. Brug helt almindelige ord. Find gerne en vinkel, der er brugbar og interessant for den person, du taler med. Det kan for eksempel være noget om den situation, hvor I mødes. Være resultatorienteret. Hvis du har skabt konkrete resultater inden for det, du gerne vil arbejde med, kan det være stærkt at nævne det, hvis det kan gøres kort.

6 MODTAGERORIENTERET ANSØGNING
Det drejer sig om at sætte sig i virksomhedens sted og finde ud af, hvad der er vigtig for virksomheden. Se på dine faglige og personlige kompetencer og prøv at uddrage den fordel eller gevinst, virksomheden får ud af at ansætte netop dig. Kan du med dine kompetencer bidrage med vækst, stabilitet, arbejdsglæde, faglighed, gejst, sammenhold eller andet? Har du erfaring med tilsvarende opgaver, og har du gode resultater herfra, er det vigtigt at fremhæve.

7 DIT NÆSTE SKRIDT Når du har fundet ud af, hvordan du bedst sælger dig selv, er næste skridt at lave en massiv salgskampagne. Hvis man som sælger vil sælge mere, er en af vejene at kontakte flere potentielle kunder. Jo flere henvendelser, jo større er chancerne for succes.

8 Opsamling og afslutning
TAK FOR I DAG Opsamling og afslutning


Download ppt "SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google