Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBodil Ravn Redigeret for ca. et år siden
1
Kost og motion på NGHF 1
2
Nørresundby Gym og HF Et af de store Aalborggymnasier Ca. 940 elever, heraf 10 HF-klasser Ca. 120 ansatte Faglighed og fællesskab i klare rammer 2
3
Kost og motion på NGHF Hvorfor? – Vores HFere oplevede sig som mindre værd som elever end vores stxere (”bare HFere”) – Vi ønsker de skal føle sig velkomne og på egen krop opleve bevægelse og rigtig kost som vigtig for deres dagligdag – Socialt ansvar som skole – Indsatsområde 3
4
Det relationelle på en skole Eleverne imellem – Teambuilding på mange måder Mellem elever og lærere – Færre lærere som har eleverne mest muligt Mellem skolen og eleverne – At gøre noget særligt for netop disse elever 4
5
Hvad gør vi? Sund, frisk og lækker morgenmad tilbydes gratis hver dag mellem 1. og 2. lektion til 1Hferne Tre gange udendørs idræt pr. uge i dagens første lektion i 4 uger Første gang inddeles eleverne på basis af deres kondition i hold Eleverne cirkler derefter på disse hold rundt til forskellige aktiviteter afhængigt af ugedag osv. Alle aktiviteter tilpasses holdets fysiske form Eleverne testes igen i slutningen af forløbet 5
6
Det relationelle 6 Mellem eleverne – Eleverne er på samme niveau og føler sig derfor ”trygt utrygge” – De tvinges til at være fysisk aktive – Pisk og anerkendelse
7
Det relationelle 7
8
Mellem elever og lærere og mellem elever og skole – Lærerne vælger HF til – Så få lærere på hver klasse som muligt – Lærerne inddrager fysisk aktivitet i starten af skoleåret i stort set alle fag 8
9
De fem benspænd Vi har 5 1.Hf klasser – det er ca. 150 elever 1.Svært for underviseren på holdet at vide, hvem der er på hvilke hold 2.Omklædnings- og badefaciliteter 3.Kantinefaciliteter, og hvordan kan man se hvem der er 1.Hfere ud af 930 elever? 4.Udpræget grad af ”skader” i anden Coopertest 5.Færre idrætstimer senere på året 9
10
Der suppleres med Hyttetur ved skolestart Idrætsdag Foredrag: I år med Chris MacDonald om at kunne, burde og ville 10
11
Virker det? NEJ! – Elevernes kondition er blevet markant dårligere, hvis man rent statistisk regner på det – De ”fysisk svage” elever tager det ikke med sig fremadrettet – Der er ikke et lavere frafald JA! – Eleverne føler sig velkomne og synes de får en rigtig god start på skolen – Vi har HFere som kommer langt væk fra vores lokalområde, fordi vi har et godt ry – Der er sjældent brug for decideret konfliktløsning i klasserne 11
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.