Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedskommunikation

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedskommunikation"— Præsentationens transcript:

1 Markedskommunikation
Kapitel 8 - Direct Marketing

2 Direct marketing Direct marketing er aktiviteter en virksomhed benytter med henblik på salg af produkter og serviceydelser. Indsatsen er direkte rettet mod en målgruppe og kan bygge på en række forskellige værktøjer. Værktøjerne kan være direkte salg, direct mail, uadresserede forsendelse, telemarketing, kuponhæfter og postordre samt tv-shops

3 8.1 Direct marketing værktøjer
Indsats direkte rettet mod målgruppen som kan bygge på en række værktøjer Direkte salg Direct mail Uadresserede forsendelser Telemarketing Kupon Postordre Tv-shop

4 8.2 Direct marketings anvendelsesområder
Modtageren skal kunne svare direkte Opfordring til handling (jf. AIDA) Krav om at virksomheden kender sin målgruppe Navn og adresser Brug kundedataser Lægger op til dialog Effektivt, men dyrt (fysiske breve - porto)

5 8.3 Specielt om direct mail
De fleste direct mails læses sekunder Jo flere elementer, jo længere tid (illustrationer) Fra venstre mod højre hjørne Brug altid en overskrift med salgsargument Fokuser på gode tilbud Svarkort nødvendigt Kuvert en del af kommunikation har lave omkostninger Godt til det superaktuelle

6 B-2-C

7 B-2-C

8 B-2-B

9 B-2-B


Download ppt "Markedskommunikation"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google