Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003."— Præsentationens transcript:

1 1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003

2 2/11 Disposition for eksamen Baggrund for specialet Formål med specialet Gennemgang af undersøgelsen og dens resultater Perspektivering: Hvad kan resultaterne bruges til? Metode

3 3/11 Baggrund for specialearbejdet: Ønsker og undren Oversigt over fortælleteknikker Forhindringer

4 4/11 Formål med specialet Deiktiske udtryk i tekster Interaktivitet og indskrivning Hvad mener vi med indskrivning? Eksempler: Jet Set Radio Future (SmileBit 2003): Pilen Word XP (Microsoft Corp. 2002): Paste

5 5/11

6 6/11 Metode: Hvordan griber vi det an? Brugerens oplevelse Interaktiviteten Medieteksten FilmteoriInteraktivitet Narrativitet Varsomhed

7 7/11 De digitale medietekster Alle interaktive digitale medietekster Vores tekstbegreb Vores fokus

8 8/11 Modelbruger Modelbruger som indskrivning Oplæring af brugeren Hvad er modelbrugeren? Men hvem er brugeren? Eksempler: Oplæring af brugeren, SplinterCell (Ubi Soft 2002)

9 9/11 Det medierede mig En mental model Mere end en avatar Elementer i det medierede mig Eksempel: Kamera vs. avatar, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Point of Audition, SplinterCell (Ubi Soft 2002)

10 10/11 Fortælleniveauer Hvordan tolker brugeren den information han modtager Fortælleniveauer som referencerammer Overførslen af fortælleniveauerne fra film til digitale medier Kollaps Eksempel: Subjektiv fortællen I, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Subjektiv fortællen II, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Kollaps, SplinterCell (Ubi Soft 2002)

11 11/11 Perspektivering Hvad kan designere af digitale medietekster bruge resultaterne til? Hvordan kan man arbejde videre med teoretisk?


Download ppt "1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google