Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLasse Steffensen Redigeret for ca. et år siden
1
1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003
2
2/11 Disposition for eksamen Baggrund for specialet Formål med specialet Gennemgang af undersøgelsen og dens resultater Perspektivering: Hvad kan resultaterne bruges til? Metode
3
3/11 Baggrund for specialearbejdet: Ønsker og undren Oversigt over fortælleteknikker Forhindringer
4
4/11 Formål med specialet Deiktiske udtryk i tekster Interaktivitet og indskrivning Hvad mener vi med indskrivning? Eksempler: Jet Set Radio Future (SmileBit 2003): Pilen Word XP (Microsoft Corp. 2002): Paste
5
5/11
6
6/11 Metode: Hvordan griber vi det an? Brugerens oplevelse Interaktiviteten Medieteksten FilmteoriInteraktivitet Narrativitet Varsomhed
7
7/11 De digitale medietekster Alle interaktive digitale medietekster Vores tekstbegreb Vores fokus
8
8/11 Modelbruger Modelbruger som indskrivning Oplæring af brugeren Hvad er modelbrugeren? Men hvem er brugeren? Eksempler: Oplæring af brugeren, SplinterCell (Ubi Soft 2002)
9
9/11 Det medierede mig En mental model Mere end en avatar Elementer i det medierede mig Eksempel: Kamera vs. avatar, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Point of Audition, SplinterCell (Ubi Soft 2002)
10
10/11 Fortælleniveauer Hvordan tolker brugeren den information han modtager Fortælleniveauer som referencerammer Overførslen af fortælleniveauerne fra film til digitale medier Kollaps Eksempel: Subjektiv fortællen I, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Subjektiv fortællen II, SplinterCell (Ubi Soft 2002) Kollaps, SplinterCell (Ubi Soft 2002)
11
11/11 Perspektivering Hvad kan designere af digitale medietekster bruge resultaterne til? Hvordan kan man arbejde videre med teoretisk?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.