Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Sponsering Kapitel 7.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Sponsering Kapitel 7."— Præsentationens transcript:

1 Sponsering Kapitel 7

2 Sponsering Er et samarbejde, som både sponsor og sponserede har fordel af. Sponsor yder et økonomisk bidrag for at opnå nogle markedsføringsmæssige fordele. Sponsorater er bygget op omkring en kontrakt, tænk på det som en ”noget for noget” aftale

3 Sponsering Sponsor yder et økonomisk bidrag og opnår derigennem en form for reklame Stigning indenfor sponsorater Formål: skabe/fastholde et godt image En gensidig aftale som ”bebyrder” begge parter – skabe en fælles strategi for sponsorforløbet

4 Traditionel sponsering
Sportssponsering Opbygning af kendskab til virksomhed/brands Sociale sponsorater Pleje image og skabe goodwill Kulturelsponsering Mainstreamkultur Finkultur Arrangementssponsering Cause Related Marketing

5 Muligheder i forbindelse med sponsorat
Eksponering De steder som sponsors logo og budskab er synlige. Vi taler om antal eksponerede (ideelt set fra målgruppen). Envejskommunikation Hospitality Også kendt som værtskabsarrangementer. Sponsors ret til at disponere over billetter til arrangementer. Dialogbaseret kommunikation

6 Muligheder i forbindelse med sponsorat
Salg Det endelige formål med de fleste sponsorater. En mulig salgskanal for producenter af sportstøj. Goodwill Graden af goodwill igennem sponsering varierer afhængig af typen af sponsorat. Højere goodwill værdi ved sociale sager og miljø Lavere goodwill værdi ved sport og mainstream

7 Ulemper ved sponsering
Svært direkte at måle effekten af et sponsorat Mediedækningens omfang og indhold (positivt/negativt) vil følge idrætsudøverens præstationer (og til dels deres privatliv) Ambush marketing: virksomheder som markedsfører sig op ad en event uden at være officiel sponsor

8 Ny tilgang til sponsering
AKTIVERING af sponsorat Som sponsor: Involvere og engagere sig i målgruppen Sponsorværdi opstår i den relation og dialog med målgruppen som opstår på baggrund af sponsoratet.


Download ppt "Sponsering Kapitel 7."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google