Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVilhelm Mølgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Spøttrup Borg som udviklingsstrategi Fokus på kernen Formidling af bygningen, senmiddelalderen og reformationen
2
Udgangspunkter Det unikke i det historiske perspektiv De unikke bygninger Det stedbundne Udfordring Vi må kunne bruge ”stedet” til meget mere !
3
Historie Opført i begyndelse af 1500-tallet Staten overtager stedet, 1937 - fredning Spøttrup Borgmuseum, 1988 Egen museumsinspektør, 1994 Udviklingsstrategi, 2000
4
Spøttrup Borgmuseum Problemer Faldende besøgstal Begrænset sæson Fastlåst indhold Få udviklings- muligheder Få økonomiske og faglige ressourcer Handlinger Der skal skabes flere aktiviteter på stedet Stedet skal have et større økonomisk og fagligt volumen Ny bygning
5
Spøttrup Kommunes vinkel på landdistriktsudviklingen
6
Forankring Lokalbefolkning Egnen Erhverv Turisme Fagligt
7
Lokalbefolkningen Spøttrups Venner Aktivitetsgrupper (tøj, smed og træ) Levendegjorte rundvisninger Guider Spøttrup Turistforening Større arrangementer (Middelaldermarked)
8
Egnen Kulturhus – en helt speciel ramme (Kulturelle) arrangementer Profilering
9
Erhverv Sponsorer Konferencer Udstillingsfaciliteter Markedsføring af lokale produkter
10
Turisme Turistinformation Synliggørelse af lokale (turist)virksomheder Landskabet (landbrug)
11
Faglighed Unik faglig formidling Tilknytning til uddannelsesinstitutioner Formelle samarbejdspartnere Opbygning af netværk
12
4 samfundsmæssige enheder
13
Hybride mellemformer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.