Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan."— Præsentationens transcript:

1 Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan Den sociale Højskole er endt med at igangsætte et kompetenceforløb for kortuddannede –Fase 1: Generel kompetencestrategi, efterår 2005- efterår 2006 –Fase 2: Kompetenceplan for de administrative medarbejdere, efterår 2006 –Fase 3: Individuel kompetenceafklaring og opfølgning, forår 2007

2 De 9 enheder på Den sociale Højskole Stabsenheder Økonomi & planlægning: 5 AC´ere, 6 kortuddannede, 2 ufaglærte Kommunikation & studieservice: 5 AC´ere, 1 socialrådgiver, 9 kortuddannede, 2 ufaglærte Arbejdspladskontakten: 5 socialrådgivere, 1 kortuddannet Udvikling & kvalifikationer: 3 AC´ere, 1 socialrådgiver, 1 kortuddannet Undervisningsenheder U 1 U 2 U 3 U 4 U 5 44 undervisere, 34 AC´ere og 10 socialrådgivere

3 Fastansatte medarbejdere efter uddannelsesbaggrund 47 AC´ere (13 i administrationen og 34 i undervisningsenhederne) 17 socialrådgivere (7 i administrationen og 10 i undervisningsenhederne) 17 kortuddannede 4 ufaglærte I alt 85

4 Fase 1: pointer og overvejelser I forhold til de kortuddannede og ufaglærte var det ingen ulempe at kompetencestrategien var udarbejdet ”oppefra” frem for ”nedefra”, fordi AC´erne hurtigt indtager de dominerende positioner i diskussioner og beslutningsprocesser i organisationen. En opdeling af kompetencer i forskellige typer gav grundlag for en systematik i arbejdet med kompetenceudvikling, som betød at gruppen af kortuddannede blev synlige i det senere arbejde.

5 Indsats i kompetenceudviklingen 1.Generel afklaring af hvilke kompetencer vi ønsker skal være på DSH-K (i administrationen). 2.Grundlæggende it-kurser. 3.Særlig indsats over for kortuddannede. 4.Kompetenceprofil for alle ansatte.

6 Fase 2: Pointer og overvejelser pragmatisme pres fra HK-tillidsmand forståelse fra rektor

7 Kompetenceafklaring og udvikling forløb for IKA (Individuel KompetenceAfklaring): Dialog mellem SCKK og DSH-K Introduktion Afklaring Udviklings planer Evaluering af IKA Opfølgning: - uddannelse - MUS/GRUS

8 Kompetenceafklaring og udvikling forløb for IKA på DSH-K: Dialog mellem SCKK og DSH-K Introduktion Afklaring Udviklings planer Evaluering af IKA Opfølgning: - uddannelse - MUS/GRUS i dag & 18. april maj/juni 07 december 06 januar 07 uge 17-18-19 sommer / efterår 07 og videre frem sommer 07

9 Fase 3: Pointer og overvejelser kombination af det individuelle og det faglige fællesskab kombination af frivillighed og pres at medarbejderne bliver (og føler sig) prioriterede


Download ppt "Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google