Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KVIK processen på Det Jyske Musikkonservatorium 06/07

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KVIK processen på Det Jyske Musikkonservatorium 06/07"— Præsentationens transcript:

1 KVIK processen på Det Jyske Musikkonservatorium 06/07
Ved koordinator Keld Hosbond

2 Formål med præsentation
At vise hvordan DJM har brugt KVIK sammen med andre tiltag At fortælle om fordele og udfordringer ved KVIK At lægge op til diskussion om KVIK og kvalitetsudvikling generelt

3 Baggrund Facts om Det Jyske Musikkonservatorium
Institution under Kulturministeriet 300 studerende Ca 120 ansatte – heraf mange timelærere Kunstnerisk personale Mange interne kulturer (klassisk, rytmisk, elektronisk, TAP, DJØF..) Det Jyske Musikkonservatorium har som statsinstitution under Kulturministeriet til opgave at varetage den højeste uddannelse i musik og musikpædagogik og i øvrigt bidrage til fremme af musikkulturen i Danmark. Konservatoriet skal endvidere udøve kunstnerisk og pædagogisk udviklingsvirksomhed og kan drive videnskabelig forskning inden for sine fagområder.

4

5 P-dag 1 - Dagens program 09.00: Fællessang og Introduktion til dagen
09.15: Ekstern oplægsholder: Madeleine Røn Juul: ”Fisken på disken!”. 10.00: Oversigt over kvalitetsmålinger på DJM 10.30: Pause 10.45: Ledelsens reaktioner og visioner på baggrund af kvalitetsmålingerne 11.30: KVIK 1: Baggrund og metode – ved KVIK-konsulent Erik Kristiansen 12.00: DJM byder på frokost i kantinen 12.45: Gruppearbejde med udgangspunkt i KVIK modellen. Deltagerne fordeles i 8 grupper. 14.00: Kaffe og kage 14.15: Musikindslag ved Anne Øland 14.30: Opsamling på gruppearbejdet: kort fremlæggelse fra hver gruppe 15.30: KVIK 2: Hvordan forløber processen på DJM?, næste Personaledag 15.50: Fællessang 16.00: Slut

6 Kvalitetsmålinger DJM
Kandidat- undersøgelse Ad hoc evalueringer Beskæftigelses- analyse Kvalitet DJM UVM Evaluering 05 APV Evaluering 06

7 KVIK modellen se vejledning side 6

8 Oplæg til Gruppearbejde
Vælg ordstyrer (ikke ledelsesrepr.) Vælg referent (der noterer på ark) Vælg 2 temaer fra KVIK vejledningen, som I vil arbejde med (et indsatstema og et resultattema) Tag udgangspunkt i vejledningens spørgsmål – oversæt dem selv til ”DJM-sprog” Noter stikord på store ark, 1 ark for ”Hvad har vi gjort godt (styrker)”, og 1 ark for ”Hvad kan vi gøre bedre” (forbedringer) Gør det samme for det andet tema I vælger. NB! Det er vigtigt at I når både at diskutere et indsats og et resultattema!

9 Resultater af gruppearbejde P-dag 1
Bord 3 Styrker •Vi skaber rammer hvor de studerende kan byde ind, fx omkring koncerter •Individuel kontakt til de studerende -nærhed •Ift omverdenen: Praktik, koncerter, projekter –det er vigtigt (både for os og omverdenen) Forbedringer •Vi vil gerne have et formaliseret samarbejde mellem faggrupperne •At der bliver et ”frirum” til spontane ting, der kan opstå •Vi stiller ikke spørgsmålet: Hvad vil du lære? •Udnytte mulighederne ved musikhusplaceringen optimalt –udadvendt at få Århus sat på landkortet som et musikalsk centrum Bord 4 Styrker •Studenterråd •Den dialog der er mellem lærerne og de studerende Forbedringer •Formaliser den evaluering der finder sted •At møde kandidaterne •Specificering af hvad vi forventer af TAP’erne

10 Selvevalueringsfasen
Det udvidede kvalitetsudvalg ”KVIK-gruppen” KVIK værktøjet – introduktion og igangsættelse De tusind udfordringers land – se mails!!! Opsamling – store data-mængder!

11 P-dag 2 DJM’s 2. Personaledag - Musikhuset Aarhus
Hvornår: Tirsdag den 14. november 2006, kl – 15.30 Hvor: Kantinen, Musikhuset Aarhus Hvem: Alle fastansatte (TAP, lærere, ledelse) samt de timelærere der ønsker at deltage Hvorfor: At følge op på KVIK-processen og i fællesskab at nå frem til hovedprioriteterne for udvikling af DJM de kommende år. Program 08.30 Morgenmad 08.45 Velkomst og morgensang 09.00 Gennemgang af KVIK-resultater runde gruppearbejde – drøftelse af KVIKs gruppens resultater og herefter arbejde med udviklingstræ 10.30 Pause 10.45 Opsamling – opbyggelse af DJMs fælles udviklingstræ og valg af vigtigste prioriteter 11.45 Frokost 12.30 Rundvisning i det nye konservatorium som det ser ud lige nu. runde gruppearbejde – opdeling i prioritetsområder 14.30 Opsamling 15.30 Slut Se ark med gruppespørgsmål

12 P-dag 2 Første gruppearbejde (1 tema pr gruppe)
Vælg ordstyrer – evt et medlem af KVIK-gruppen Læs KVIK-gruppens kommentarer til jeres tema igennem Diskuter udsagnene og suppler med jeres egne tilføjelser Lav ”tema-udviklingstræ” med grene og undergrene Hvis I synes der skal flere hovedgrene på, så gå op til Keld Skriv jeres tema-udsagn på gule sedler, som kan klistres på det store ”DJM-udviklingstræ” Gør klar til en kort fremlæggelse, hvorunder I klistrer jeres gule sedler på træet

13 De prioriterede områder
Faglighed Trivsel Kommunikation Rekruttering

14 P-dag 2: 2. runde gruppearbejde
Tema: Succeskriterier (hvert bord har et af de prioriterede temaer som område) Vælg en gruppe ved et af bordene Vælg ordstyrer og referent Drøft følgende spørgsmål: ”Hvad skal der til for at vi om et år vil synes at indsatsen vedrørende vores tema vil opleves som en succes?” Nedskriv konkrete forslag Overvej om du har lyst til at tilmelde dig en arbejdsgruppe

15 Fasen efter P-dag 2 Ugler i mosen - Opdagelse af underskud
Udskydelse af processen Ny ansøgning til SCKK: UO fonden – ”overtallige medarbejdere” Nyt projekt: ”Coaching” – 3 faser. Hvordan kobler vi de to projekter? P-dag 3 31/8-07

16 Hovedpointer Oversættelse nødvendig - terminologi kan være kultur-fremmed Godt at blande KVIK med ”eget proces-design” Vigtigt at have styr på hvor mange ressourcer der kan puttes i opfølgningen på KVIK


Download ppt "KVIK processen på Det Jyske Musikkonservatorium 06/07"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google