Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling,"— Præsentationens transcript:

1 Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling, i samarbejde med FET, Sydvestjysk Udviklingsforum og Sydvestjyske Smagsoplevelser, sammensat et spændende forløb, hvor vi tager dig med på en digital rejse. På rejsen får du værktøj og sparring, der klæder dig på til at møde dine kunder i den digitale verden. Vi kommer igennem emner såsom: digital tilstedeværelse, designoplevelse på din hjemmeside, søgemaskineoptimering, Google Analytics, Facebook, Linkedin, Instagram og andre sociale medier. Du vil få værktøjer til, hvordan du bruger de sociale medier til salg og markedsføring. Du har mulighed for at sammensætte din egen rejse gennem forløbet ved at vælge emner til eller fra. Der vil være undervisning på både grundlæggende og videregående forløb, og enkelte forløb vil starte op med et webinar, så vi på undervisningsgangen har nogenlunde samme udgangspunkt. På de næste sider kan du læse mere om de enkelte undervisningsgange. Pris (Prisen er inkl. materialer og forplejning, men eksl. moms) Det samlede forløb: medlemmer af EEU, ProVarde, UdviklingVejen, Tønder Erhvervsråd, eller FET: 1.000 kr. Ikke medlemmer: 2.500 kr. Enkelte forløb: for ovennævnte medlemmer: 250 kr. pr. gang Ikke-medlemmer 600 kr. pr. gang. 1

2 Oversigt over forløbet: Undervisningsgange: 1. Undervisningsgang – 9. marts, kl. 8.30 – 13.30 Få en website, der sælger bedre. 2. Undervisningsgang – 16. marts, kl. 8.30 – 13.30 Søgemaskineoptimering – grundlæggende 3. Undervisningsgang – 16. marts, kl. 14.00 – 17.30 Søgemaskineoptimering – avanceret 4. Undervisningsgang – 25. marts, kl. 17.00 – 21.00 Salg, service og marketing på Facebook 5. Undervisningsgang – 13. april, kl. 17.00 – 21.00 Salg, service og marketing på andre sociale medier 6. Undervisningsgang – 22. april, kl. 8.00 – 12.00 LinkedIn; salg, markedsføring og networking 7. Undervisningsgang – 6. maj, kl. 8.00 – 13.30 Google Analytics 2 Webinarer: 1. Webinar – 23. marts 2015, kl. 20.00 – 21.00 Oprettelse af Facebook-profil. Webinaret er klargøring til 4. undervisningsgang 2. Webinar – 9. april 2015, kl. 20.00 – 21.00 Oprettelse af profiler på og grundlæggende indføring i Instagram, Twitter og Youtube. Webinaret er klargøring til 5. undervisningsgang 3. Webinar – 16. april 2015, kl. 11.00 – 12.00 Oprettelse af LinkedIn profil og introduktion til basisfunktionaliteter. Webinaret er klargøring til 6. undervisningsgang. 4. Webinar – 7. maj 2015 – kl. 20.00 – 21.00 Dette webinar følger op på undervisningen i LinkedIn d. 22 april. Mulighed for erfaringsudveksling eller spørgsmål om nye udfordringer. Formålet med webinarerne er at sikre et fælles udgangspunkt. Derfor tilbyder vi i forbindelse med udvalgte undervisningsgange et webinar, der giver en grundlæggende indføring i et givent emne. Bemærk: Alle webinarer er gratis ved tilmelding til det arrangement de knytter sig til.

3 1. Undervisningsgang – Mandag d. 9. marts 8.30-13.30 Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg Få en website, der sælger bedre Brugeroplevelse på din hjemmeside En hjemmeside skal være både overskuelig, brugbar og pæn, men hvordan får man lige passet alt det ind og samtidig fortalt det man gerne vil? Nikolaj og Torben fra Quantity Digital, kommer og fortæller spændende og lærerigt om brugeroplevelse og design af hjemmesider, godt krydret med eksempler fra virkeligheden. Målet er, at din hjemmeside bliver en værdifuld del af dit digitale aftryk, og giver dine nuværende og (måske særligt) potentielle kunder en god oplevelse og konverterer flest mulige besøg til salg. Undervisere: Nikolaj Kirkgaard Nielsen, User Experience specialist, Quantity Digital Torben Jørgen, Grafiker, Quantity Digital 2. & 3. Undervisningsgang - Mandag d. 16. marts 8.30-13.30 + videregående kl. 14.00 – 17.30 Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg Søgemaskineoptimering – grundlæggende og videregående Finder man dig på nettet eller er du gemt i en afkrog? Formiddag: Et solidt grundlag For rigtig mange mennesker er søgemaskiner indgangen til internettet. En hjemmeside, der er optimeret til søgemaskinerne er derfor en vigtig del af en digital tilstedeværelse. Men er din hjemmeside optimeret og har du redskaberne til selv at gøre lidt af arbejdet? Ved dette første kursus i søgemaskineoptimering (SEO) vil Allan Bojsen forklare mangt og meget om de grundlæggende aspekter ved synlighed på nettet; hvordan man skal formulere sig og organisere sin hjemmeside, for at blive mere synlig på søgemaskinerne og dermed også ramme flere potentielle kunder. Eftermiddag: Træd for alvor ind i søgelyset Du er bekendt med SEO – potentielt fra formiddagens arrangement – og vil nu hæve dit niveau endnu højere. Allan Bojsen sætter fokus på avancerede teknikker. Underviser: Allan Bojsen fra Bojsen it og nettips.dk 3

4 WEBINAR – mandag d. 23. marts kl. 20.00-21.00 Kom godt i gang på Facebook Er din virksomhed ikke på Facebook? Facebook er en unik marketing- og kommunikationskanal. For alt for mange virksomheder ender det dog med en passiv tilstedeværelse, som ikke er til særlig gavn for hverken kunder eller virksomheden. Man udnytter ikke de muligheder som mediet byder på, og ender som bare endnu én i mængden. På dette webinar, der er en forløber for kurset d. 25. marts, gennemgås det hvordan du opretter en facebookside og de mest almindelige funktioner på en facebookside. Målet er, at du efter webinaret har en facebookside og kendskab til de mest almindelige funktioner Underviser: Hans Tosti der er Global Social Media Manager for ECCO Sko, og har over 15 års erfaring med digital marketing og kommunikation. Både fra konsulentverden, men også fra både større og mindre virksomheder. 4. Undervisningsgang - onsdag d. 25. marts kl. 17.00-21.00 Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Salg, service og marketing på Facebook Danske virksomheder står, bogstaveligt talt, i kø for at blive synlige på Facebook, idet mediet er en unik marketing- og kommunikationskanal. Dog ender mange virksomheder med en passiv tilstedeværelse, som bliver væk i mængden. Dette minikursus er for dig der allerede har en Facebook-side, eller overvejer at gå igang, og ønsker at få nogle nye værktøjer til at bruge Facebook som marketingkanal – og til at generere målbart salg. Indhold: Forståelse for forudsætningerne for succes på Facebook Indblik i de seneste trends inden for virksomheders brug af Facebook Praktiske guidelines til at arbejde med sider på Facebook Overblik over konkurrencereglerne Guidelines til annoncering på Facebook Tips og tricks til at engagere kunder og netværk, så de kommenterer og ”liker” Masser af praktiske eksempler og rig mulighed for selv at komme til orde på kurset Målet er at du efter kurset er i stand til at navigere målrettet på Facebook, med udgangspunkt i et skarpt indblik i Facebooks muligheder og begrænsninger. Der vil være masser af nye ting i værktøjskasse, som du kan bruge med det samme, hvad enten du er i detailhandel, onlinehandel, servicefag eller turisme. VIGTIGT: Har du ikke en FB side, eller er du ikke fortrolig med mediet bedes du deltage på webinaret, så du får det optimale ud af undervisningsgangen d. 25. marts. 4

5 WEBINAR – Torsdag d.9. april kl. 20.00-21.00 Kom godt i gang på andre sociale medier Webinar: få din virksomhed online For mange virksomheder starter og stopper den digitale tilstedeværelse med Facebook. Der er imidlertid mange andre sociale medier, som man med succes kan tænke ind i sin virksomheds kommunikation og markedsføring. Hans Tosti fortæller om mulighederne på medier som Instagram, Twitter og Youtube, krydret med praktiske eksempler fra virksomheder, der har skabt værdi gennem disse kanaler. Du vil blive guidet til hvordan du opretter din virksomhed på disse medier, og du har god tid til det inden undervisningsgangen d. 13. april. Der er mulighed for spørgsmål, og der tages udgangspunkt i deltagernes situation og konkrete eksempler ud fra spørgsmål. Underviser: Hans Tosti der er Global Social Media Manager for ECCO Sko, og har over 15 års erfaring med digital marketing og kommunikation. Både fra konsulentverden, men også fra både større og mindre virksomheder. 5. Undervisningsgang – Mandag d. 13. april kl. 17.00-21.00 Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Salg, service og marketing på andre sociale medier end Facebook Mange virksomheder er kommet i gang på Facebook, men der er imidlertid mange andre sociale medier, der kan give mening at tænke ind i virksomhedens kommunikation og markedsføring. På dette minikursus kommer vi til at høre mere til hvad man kan på medier som Instagram, Twitter og YouTube, krydret med praktiske eksempler fra virksomheder, der har skabt værdi igennem disse kanaler. VIGTIGT: Er du ikke fortrolig med disse medier bedes du deltage på webinaret d. 9. april så du får det optimale ud af undervisningsgangen. Der er mulighed for spørgsmål og konkrete problemstillinger under hele forløbet, og kurset tager udgangspunkt i de deltagende virksomheders situation og konkrete eksempler baseret på spørgsmål. Målet er at du efter kurset er i stand til at vælge forskellige sociale medier til og fra, samt komme godt fra start, med udgangspunkt i et indblik i mediernes muligheder og begrænsninger. Der vil være masser af nye ting i værktøjskassen, som du kan bruge med det samme, hvad enten du er i detailhandel, onlinehandel, servicefag eller turisme. VIGTIGT: Har du ikke profiler på nedenstående medier, eller er du ikke fortrolig med dem bedes du deltage på webinaret, så du får det optimale ud af undervisningsgangen d. 13. april. 5

6 WEBINAR – Torsdag d. 16. april kl. 11.00-12.00 LinkedIn Webinar – bliv kørt i stilling til netværket. Introduktion til LinkedIns basis funktionaliteter. Vi vil gennemgå indstillinger, personprofilen, kontakter og netværk, startside med nyhedsstrøm, samt ultrakort om virksomhedsprofil og grupper. Til webinaret får du udleveret 6 små miniguides, så du kan øve sig på områderne inden selve kurset d. 22. april, så vi på kurset kan fokusere på salg og salgsteknikker og i mindre grad på basis-funktionalitet. Underviser: Ole Bach Andersen er underviser på både webinarerne og kurserne. Ole’s lange erhvervserfaring indenfor specielt konsulentbranchen er med til at give kurserne dybde og relevans. Ole rådgiver løbende virksomheder indenfor stort set alle brancher, størrelser og sælgere på alle niveauer med budgetter fra det mindste til de helt store. Spændviden er med til at sikre at du, som individ kan få mest muligt ud af kurset. 6. Undervisningsgang – Onsdag d. 22. april kl. 08.00-12.00 Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg LinkedIn; salg, markedsføring og networking Dette foredrag giver masser af inspiration til, hvordan du kan bruge LinkedIn i dit netværks- og salgsarbejde Salg og netværk handler om mennesker og relation, og LinkedIn er et fantastisk værktøj til at understøtte det arbejde. Workshoppen vil være spækket med konkrete råd og fifs til, hvordan du kan understøtte salget, lave automatisk leadgenerering, anvende netværkskontakter effektivt, samt organisere dine kontakter, så LinkedIn bliver et effektivt værktøj for dig. Gennem kurset lærer du: en grundlæggende forståelse for betydningen af din personlige profil og dit netværk i salgssammenhæng; at finde og automatisk generere nye kundeemner (leads), samt at anvende de forskellige kontaktmuligheder på LinkedIn, samt at anvende LinkedIn’s annoncesystem til at researche dine segmenter på LinkedIn, samt at målrette annoncer; at finde og anvende grupper og virksomhedsprofiler i det direkte salgsarbejde; principperne for indirekte salg og markedsføring, gennem kommunikation og faglighed i grupper og via virksomhedsprofil. Kurset rundes af med et opfølgningswebinar: 7. maj kl. 20.00-21.00, hvor vi samler op, og vi kan erfaringsudveksle de ting vi har benyttet siden kurset – og der kan stilles spørgsmål til fx nye udfordringer. VIGTIGT: Har du ikke en LinkedIn Profil, eller er du ikke fortrolig med LinkedIn, bedes du deltage på webinaret d. 16. april, så du får det optimale ud af undervisningsgangen. 6

7 7. Undervisningsgang – 6. maj 2015 8.00-13.30 Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Google Analytics Få fuld indblik i din hjemmeside Google Analytics er et vigtigt led i en virksomheds digitale strategi. På dette kursus får du kendskab til Analytics og det store forretningspotentiale, det omfatter. Med Analytics kan du meget mere end blot at måle konverteringer og færdiggjorte salg. Efter kurset kan du: Bruge rapporteringer til at blive klogere på besøgende og optimere indholdet på hjemmesiden Integrere og måle værdien af Adwords-kampagner, sociale medier og keyword-placeringer på Google Stille kritiske spørgsmål til dine leverandører Undgå uhensigtsmæssige strategier som kan koste tid og penge Lave den perfekte online markedsføring, landing pages og hjemmeside Automatiseret rapportering af dine vigtigste nøgletal Du bruger måske Google Analytics sporadisk i din dagligdag, men ønsker at øge forståelsen for, hvad tallene betyder, og hvordan man bruger dem til bedre rapportering samt at forbedre din kommunikation og forretning. 7

8 Esbjerg Erhvervsudvikling Niels Bohrs Vej 6 – 6700 Esbjerg Tlf: +45 36 97 35 01 CVR nr.: 30 16 42 10 8 Om Esbjerg Erhvervsudvikling: Hos Esbjerg Erhvervsudvikling arbejder vi for at give dig de bedste kort på hånden til at skabe vækst i DIN virksomhed. Derfor udvikler vi hele tiden nye tilbud, der kan hjælpe dig på vej. Vi udvikler og formidler samarbejde mellem erhvervslivet, turismen, det offentlige, vidensinstitutioner og andre nøgleinteressenter, der har fokus på innovation og vækst. Vi markedsfører Esbjerg Kommune som et attraktivt sted for bosætning, uddannelse, arbejde, iværksætteri, virksomhedsdrift, kursus- og mødeaktivitet samt afholdelse af ferie. Du vil møde værdier som engagement, forandringslyst, initiativ, dynamik og gennemslagskraft i dit samarbejde med os. I dag er vi ca. 1.000 medlemmer og indsatsen og resultaterne herfra afhænger af den støtte vi modtager fra medlemsvirksomheder. Målsætningen er at skabe og fastholde vækst, både inden for erhvervsliv, bosætning og turisme. Spørgsmål om forløbet? Kontakt Erhvervskonsulent Randi Høxbro på tlf. 36973517 eller mail rah@eeu.dkrah@eeu.dk


Download ppt "Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google