Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen."— Præsentationens transcript:

1 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen undervejs? Efter: Hvor langt er vi nået / hvad har vi fokus på fremadrettet?

2 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? -Etablering af tværgående administrativ enhed med mange forskellige måder at oprette hold på. -Svært at få beviser ud – fagene i Easy-a mange gange et fag forskelligt fra det der var afgivet karakterer i. -Elevplan blev på skoleplan anvendt på forskellig vis og i forskellig grad – ingen steder optimalt. -Mange medarbejdere brugte kun systemet lejlighedsvist, dårlige erfaringer blokerede.

3 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvordan kom vi i gang? (forår 2011) -Nedsættelse af lille arbejdsgruppe, der beskrev arbejdsgangene og samspillet mellem systemerne på en afdeling, hvor dette fungerede godt. arbejdsgangene -Folmer Kjær involveres og kommenterer gruppens arbejdspapir, snitfladebeskrivelse, med forslag til forbedret arbejdsgange. -Folmer deltog i møde sammen med det nyetablerede EUD- team og 3 KiU-konsulenter. Her blev problemstillinger vedr. daværende praksis og forslagene til effektivisering foldet ud + mulige gevinster ved omlægning af arbejdsgange synliggjort. Snitfladebeskrivelse finpudses.

4 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvordan kom vi i gang? Strategisk beslutning på direktions-/ledelsesplan Afsættelse af ressourcer Organisering af projektet Involvering af relevante parter, internt og eksternt

5 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvordan var processen undervejs? (2. halvår 2011) -Fortløbende fokus på information om processen til ledelsesniveau + administrativt personale og KiU-konsulenter. -Afholdelse af ”makkerkurser” for alle colleger. -Tæt samspil mellem skolens Elevplanskonsulent og teamleder for det nye Office Team -Status på de respektive collegers UVF ”hyldevarer” i Elevplan + igangsættelse af udviklingsarbejde

6 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvordan var processen undervejs? (1. halvår 2012) Frem mod deadline 1/8-12: -Alle UVF gøres klar til udbud (EUD) -Forsøg med fraværsregistrering i Elevplan -Opsætning af Easy-a, nye aktivitetsafdelinger -Opsætning af Elevplan ift. sms. ITCN involveres -Afholdelse af ”collegemøder” (opfølgning) i marts/april -Uddannelse/vejledning vedr. fraværsregistrering for pædagogisk såvel som administrativt personale -Direkte login til Elevplan fra skolens intranet

7 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvor langt er vi nået? -Alle UVF med aktuelle holdtyper findes i elevplan som ”hyldevarer”, ajourført jf. gældende uddannelsesversion mv. -Alle hold udbydes i elevplan af administrativt personale. -Alle bedømmelser indtastes af pædagogisk personale i Elevplan. -Alle EUD-hold fraværsregistreres i elevplan (sms-sygemelding anvendes på næsten alle colleger).

8 Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Hvad har vi fokus på fremadrettet? -Elevfordelings-facilitet, fordelingsvindue i Elevplan -Hvordan udbydes og administreres valgfag og valgfri specialefag -Virksomheden i Elevplan


Download ppt "Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google