Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle Om Primavera P6

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle Om Primavera P6"— Præsentationens transcript:

1 En præsentation af Primavera P6 Enterprise Project Portfolio Management
Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle Om Primavera P6 Porteføljestyring Projektstyring Ressourcestyring Økonomistyring Kollaboration Add-ons Implementering

2 Vores forretningsidé er at tilbyde vores kunder
Forbedret projekt- og porteføljestyring Kontor i Holte 12 km. nord for København Kontor i Vejle Nord Retur Om West Soft

3 West Soft A/S Firmaet har eksisteret 17 år
Satser på langsigtede kunderelationer Omsætning langsomt stigende 2 ejere (50/50%) 11 medarbejdere Økonomisk sund Investering i udvikling af software Retur Om West Soft

4 Rådgivning / Konsulentarbejde
West Soft - Ydelser Rådgivning / Konsulentarbejde Planlægningsopgaver Projektadministration Implementering af software Metodeudvikling Risikoanalyse Softwareudvikling Retur Om West Soft

5 Projektadministration Porteføljestyring Valg og implementering
West Soft - Ydelser Uddannelse Værktøjer Projektstyring Projektadministration Porteføljestyring Valg og implementering Risikoanalyse Retur Om West Soft

6 Primavera P6 Professional Primavera Contractor
West Soft - Ydelser Softwaresalg Primavera P6 EPPM Primavera P6 Professional Primavera Contractor Primavera Portfolio Management Primavera Risk Analysis Lean Project Planner MultiRisk Retur Om West Soft

7 West Softs kunder Retur Om West Soft

8 Siemens Windpower - Porteføljestyring
Hjælp til installation og implementering af 1700 P6 licenser Arbejde med processer Udarbejdelse af løsningsforslag Uddannelse og uddannelsesmateriale Primavera support Retur Om West Soft

9 West Softs succeskriterier
Vi ser udfordringen med projekt- og porteføljestyring som et forbedrings-potentiale for jeres virksomhed: Implementeringen skal tilføre reel værdi Implementeringen skal forholde sig til jeres virkelighed Implementeringen skal forbedre jeres styring og håndtering af projekter Retur Om West Soft

10 Oracle - Primavera Primavera Systems Inc blev etableret i 1983
Blev i efteråret 2009 køb af Oracle – samme ledelse Der findes mere end brugere mere end firmaer, i Danmark er der ca brugere Der er 122 forhandlere i 94 lande Retur Om Oracle - Primavera

11 Oracle - Primavera Salg Implementering Installation
Support/Vedligehold Integrationer Retur Om Oracle - Primavera

12 Verdens mest udbredte high-end projekt og porteføljestyringssystem
Primavera P6 Verdens mest udbredte high-end projekt og porteføljestyringssystem Standardsystem der er skalerbart til små/store projekter og firmaer Valgfrit om man vil køre ”tyk” klient og/eller webklient Fantastiske tilpasningsmuligheder Hurtigt at sætte op og billigt i drift Kører på MS SQL og Oracle Retur Om Primavera

13 Primavera P6 – vigtig funktionalitet
Kan tilpasses enhver virksomhed Har en effektiv og let anvendelig brugergrænseflade Har en åben database (integrationer m.m.) Kan håndtere store mængder data – og samtidigt bevare overblikket Der er indbygget en dynamisk rapportgenerator Er et ægte flerbrugerværktøj Kan håndtere mange samtidige projekter Hele brugergrænsefladen kan benyttes fra forskellige lokaliteter Retur Om Primavera

14 Oracle - Primavera Retur Om Oracle - Primavera
“We selected Primavera because it is a best-in-class project planning tool… It didn’t take long for our business managers to recognize the benefits of using the Primavera project management solution.” David Nemetz, Project Manager “By using Primavera, project managers were able to streamline our internal processes, eliminating redundancies within the entire portfolio. Alfred Kucera, Head of Alcatel’s Automatic Train Protection Systems Retur Om Oracle - Primavera

15 Enkelthed er en dyd!!! Brug Primaveras mange muligheder til at lave en enkel løsning på virksomhedens præmisser Det er enklere at tilpasse systemet til virksomheden end at tilpasse virksomheden til systemet! P3e uses next-generation technology; it is a 32-bit, client/server system, that uses an Oracle or Microsoft SQL Server database. The primary advantage to this is that P3e is many times more scalable than P3 2.0 running on Btrieve--both in terms of the numbers of users that can simultaneously operate as well as the size and numbers of projects. More importantly, P3e is an integrated, integral part of Concentric, that you can use stand-alone, or use to consolidate P3 2.0/3.0 and SureTrak projects. P3e is definitely a worthy successor to P Like P3, it is multi-user, and handles multiple projects and groups of projects, or programs. It has the in-depth planning and scheduling and robust reporting you are accustomed to in P3. Because of P3e’s use of an enterprise-class database, it includes project check out/check in to simplify taking projects on the road and using them disconnected from the enterprise database. Retur Om Primavera

16 Primavera P6 (PM+PPM+EPPM)
Plan and Schedule Complex Projects Programs/All projects Resource Management Risk Management Change Management Talent Management Budget and Cost Estimates Performance and Control Planners Project Managers Project Controls Resource Managers Program Managers Team Members/ Engineers Executives Customize for each Presentation This notes field contains demonstration suggestions and information. Retur Om Primavera

17 Primavera P6 nedsætter brugertærsklen
For at minimere arbejdet og dermed omkostnin-gerne til implementering tilbyder Primavera forskellige brugergrænseflader tilpasset de forskellige interessenter f.eks. top management, funktionschefer, linjechefer, projektledere og projektmedarbejdere. Der er 2 ”sæt” brugergrænseflader – ”traditionelle” klienter og web-klienter. Desuden er der integrationsværktøjer og nogle add-ons. P3e uses next-generation technology; it is a 32-bit, client/server system, that uses an Oracle or Microsoft SQL Server database. The primary advantage to this is that P3e is many times more scalable than P3 2.0 running on Btrieve--both in terms of the numbers of users that can simultaneously operate as well as the size and numbers of projects. More importantly, P3e is an integrated, integral part of Concentric, that you can use stand-alone, or use to consolidate P3 2.0/3.0 and SureTrak projects. P3e is definitely a worthy successor to P Like P3, it is multi-user, and handles multiple projects and groups of projects, or programs. It has the in-depth planning and scheduling and robust reporting you are accustomed to in P3. Because of P3e’s use of an enterprise-class database, it includes project check out/check in to simplify taking projects on the road and using them disconnected from the enterprise database. Retur Om Primavera

18 Primavera P6 EPPM (PM+PPM+EPPM)
Integration SAP Web Portfolio Integr. JD Edwards Web Resources Web Server Oracle Weblogic or IBM Websphere Integration Peoplesoft Web Project Integr. Oracle Finans Web Collaboration Timesheet Universal Content Ma. Customspecific API Sharepoint Customsp. Web Serv. BPM BI Publicher Database SQL or Oracle Professional User Productivity Kit Customspecific SDK P6 Analytics Retur Om Primavera

19 Projekt- og porteføljestyring
Customize for each Presentation This notes field contains demonstration suggestions and information. Retur Projekt- og porteføljestyring P6 EPPM (Web)

20 Porteføljestyring En systematisk måde at:
Budgettere, prioritere, planlægge, administrere og styre mange projekter Kontrollere ændringer Tilpasse projektporteføljen til strategien Udnytte begrænsede, delte ressourcer optimalt Levere vinderprodukter med positiv finansiel indvirkning Gennemføre projekter inden for den til rådighed værende tid og budget Sikre ”Time to market” There has been a trend towards enterprise-wide information systems that consolidate all of a business’ operations into a common, shared environment Businesses have discovered how valuable their knowledge assets can be when leveraged properly This realization has lead companies to integrate scalable applications, such as Primavera Enterprise, that support an enterprise environment When focusing on an enterprise solution, Primavera Systems researched what Enterprise Project Management meant to different industries (see slide for high-level points) Porteføljestyring Retur

21 Fordele ved bedre porteføljestyring
Nedenfor er listet et antal typiske fordele, som opnås ved bedre porteføljestyring Bedre overblik over projektporteføljen Overblik over ressourcebehov på kort og på lang sigt Ressourceoptimering Bedre beslutningsgrundlag Risiko mindskes Lønsomme projekter prioriteres Mindsket stressniveau i organisationen Retur Porteføljestyring

22 Porteføljestyring – Oversigt
Ledelsen kan søge information om porteføljen i webklienten ved at vælge en portfolio med de aktuelle projekter Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

23 Porteføljestyring - Oversigt
Bubblecharts er med til at skabe overblik – her vises f.eks. % færdig (x-akse) Afvigelse tidsplan (y- akse) Resterende ressourceforbrug (størrelse på bobler) Ansvarlig (farve) Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

24 Porteføljestyring - Analyse
Det er muligt at sammenligne porteføljer med forskellige udvalg af projekter (Waterfall analyser) Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

25 Statusrapportering Eksempel på score Card Retur
Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

26 Porteføljestyring – Tid/økonomi
Her vises tidsplan og økonomi for projekterne. Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

27 What-if analyser What-if analyser kan anvendes til at afprøve forskellige projektscenarier som beslutningsgrundlag for prioritering af projekter Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

28 Porteføljestyring – Kapacitet
Simulering af ressourceforbrug med igangværende og nye projekter. Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

29 Porteføljestyring – Risikoanalyse
Projektets risici listes og behandles – kolonnerne er valgfrie, og der er mulighed for at beskrive og behandle risikofaktorerne Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

30 NPV/RoI/Cashflow Projekternes cash-flow og økonomiske nøgletal kan beregnes, akkumuleres og vises grafisk Retur Porteføljestyring – P6 EPPM (Web)

31 Projektstyring En systematisk måde at: Strukturere projekter
Oprette og beregne tidsplaner Inddatere og rapportere fremdrift Gennemføre projekter inden for den til rådighed værende tid og budget There has been a trend towards enterprise-wide information systems that consolidate all of a business’ operations into a common, shared environment Businesses have discovered how valuable their knowledge assets can be when leveraged properly This realization has lead companies to integrate scalable applications, such as Primavera Enterprise, that support an enterprise environment When focusing on an enterprise solution, Primavera Systems researched what Enterprise Project Management meant to different industries (see slide for high-level points) Retur Projektstyring

32 Tidsplanlægning Projekter, WBS og aktiviteter kan oprettes. Bindinger etableres, ressourcer tildeles. Det er muligt at planlægge og følge op på projektets fremdrift. Retur Projektstyring – P6 EPPM (Web)

33 Projektstyring - Projektplan
Man kan arbejde med tidsplanen som et stavdiagram eller som et bloknet. Der kan skiftes mellem de to visninger. Retur Projektstyring – EPPM (Web)

34 Projektstyring - Opgaver
Mange ser en fordel i at lave en grovere tidsplan og detaljere de enkelte aktiviteter med såkaldte Steps Retur Projektstyring – EPPM (Web)

35 Detaljer for aktivitet
Aktiviteter kan planlægges med detaljer på faneblade. Retur Projektstyring – P6 EPPM (Web)

36 Projekt - Workspace Med et dashboard for projektet vises forskellig information om projektet. Projektlederen vælger indhold på workspace. Retur Projektstyring – P6 EPPM (Web)

37 Ressourcestyring Global rolle- og ressource-pool
Langsigtet top-down allokering Ressource bucket-planning Kurver til fordeling af ressourceforbrug over aktivitetens varighed Ressourcebelastning som histogram eller i et regneark Kapacitetsplanlægning Retur Ressourcestyring

38 Tilgængelige ressourcer
Primavera har et avanceret system til at håndtere roller og ressourcer. Der tages udgangspunkt i en ressourcedatabase, der, hvis det ønskes, kan kobles til en rolledatabase. Priser og tilgængelighed kan varieres over tiden. Ressourcerne kan være personer, maskiner og materiel. Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

39 Ressourceanalyse Efterspørgsel på ressource
Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

40 Roller - Belastning Efterspørgsel på roller
Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

41 Efterspørgsel på ressourcer
Belastning roller Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

42 Roller  Ressourcer Vælges et projekt, kan man checke ressourcebelastningen og tilsætte ressourcer til rollerne Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

43 Ressource forbrug Der kan laves forskellige former for ressourceanalyser. Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

44 Top-down Ressourcer Der er mulighed for at lave top-down ressourceplanlægning Retur Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

45 Ressourceanalyse Hvad laver ressourcerne? Retur
Ressourcestyring – P6 EPPM (Web)

46 Økonomistyring - muligheder
Der findes mange muligheder for at håndtere økonomi i Primavera: Cashflow på projektniveau med beregning af økonomiske nøgletal (se porteføljestyring) Budget log TopDown budgettering Finansiering Ressourcerne prissættes Der kan knyttes expenses til aktiviteterne Brugerdefinerede felter + makroer Håndtering af finansperioder Håndtering af valuta Med ovenstående tal kan der laves et utal af økonomiske analyser bl.a. Earned Value analyser Retur Økonomistyring - P6 EPPM (Web)

47 Budget Log Budget Log – funktionen kan bruges enten til at holde styr på det enkelte projekts budget og budgetændringer eller funktionen kan bruges til at lave top/down budgettering. Retur Økonomistyring – EPPM (Web)

48 Prissætning af ressourcer
Ressourcerne, som kan være personer, materialer, materiel etc., prissættes og kan derefter omregnes til penge Retur Økonomistyring – EPPM (Web)

49 Expenses Til de enkelte aktiviteter kan der knyttes omkostninger/udgifter/indtægter – på eksemplet ovenfor er der knyttet materiale- og fremstillingsudgifter Retur Økonomistyring – EPPM (Web)

50 Økonomioversigt Eksempel på projektoversigt med økonomi
Retur Økonomistyring – EPPM (Web)

51 Kollaborative funktioner
Primavera tilbyder mange forskellige kollaborative funktioner: Porteføljestyring Dashboards Issue håndtering Kommunikation til projektdeltagerne Dokumenthåndtering Tidsregistrering/information Osv. Retur Kollaborative funktioner – P6 EPPM (Web)

52 Personligt dashboard Personligt dashboard med store personlige konfigurationsmuligheder Retur Kollaborative funktioner – P6 EPPM (Web)

53 Dokumenter Projektets dokumentliste, dokumenterne kan kobles til projekter, WBS og aktiviteter Retur Kollaborative funktioner – P6 EPPM (Web)

54 Issues Issue liste genereret ud fra brugerdefinerede thresholds (tærskler/grænser) Retur Kollaborative funktioner – P6 EPPM (Web)

55 Risikoanalyse Risikoanalyse – forbedret version af FMEA metoden Retur
Kollaborative funktioner – P6 EPPM (Web)

56 Projektopdatering En enkel metode er at bruge Timesheet: Aktivitet:
Aktuel start Restvarighed og/eller % færdig Aktuel slut Ressourcer: Aktuelt forbrug Resterende forbrug Steps Afsluttet Ja/Nej Retur Timesheet

57 Timesheet - Aktivitetsliste
Aktivitetsliste med info om aktiviteterne på faneblade nederst Retur Timesheet

58 Registrering + opdatering aktiviteter
Tidsregistrering og fremdriftsrapportering på timesheet Retur Timesheet

59 Registrering + opdatering ressourcer
Information om de enkelte aktiviteter/ressourcer på fanebladene nederst Retur Timesheet

60 Godkendelse Hvis det ønskes kan der defineres godkendelses procedurer for projektledere og/eller linjechefer Retur Timesheet

61 Web based reporting Retur P6 EPPM (Web)

62 Business Process Management
Retur Add-on til P6 EPPM (Web)

63 Tutorials Oracle User Productivity Kit (UPK)
Købes separat hvis man ønsker at lave nyt undervisningsmateriale selv Retur Oracle UPK

64 Hvorfor vælges Primavera P6
Er er standardsystem Er et sammenhængende program Kan tilpasses enhver virksomhed Er billigt at implementere og i drift Er en stabil leverandør Tilbyder support over hele verden Har den bedste brugergrænseflade Bruger moderne teknologi – SQL eller Oracle Er let at integrere med andre systemer Retur Om Primavera

65 Ønsker I yderligere oplysninger, eller er der spørgsmål
så kontakt West Soft A/S på telefon eller på mail Retur


Download ppt "Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle Om Primavera P6"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google