Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMorten Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Digital formativ sprogscreening på EUD
Diigital læring på EUD 18. november 2010 Digital formativ sprogscreening på EUD Undervisnings- middelprisen 2009 Michael Lund-Larsen, Centerchef @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
2
@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
Produkt Et digitalt sprogscreeningsværktøj til etnisk danske og tosprogede elever på erhvervsuddannelserne bestående af et antal testsæt, der kan sammensættes fleksibelt efter behov Testsæt af førfaglige begreber inden for 4 indgange samt en skabelon til anvendelse for andre indgange Et rapporteringsværktøj, der kan danne grundlag for handlingsanvisninger i forhold til screeningsområdet Modeller til opfølgning på sprogscreeningsværktøjets resultater. @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
3
@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
Partnere og roller Aktiviteter ÅK, TECH, SOSU NVL VIFIN VUCHF/-Nordjyll. eViden-Center Læsevejl. Foren. Udvikling af testopgaver X Kvalitetssikring af test Afprøvning af test Kravspec til testsystem Udvikling af testsystem Etablering af screeningsværktøj Implementering og forankring @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
4
Testkonstruktions metode
Målformulering Testkonstruktion Review Q-sikring Metode Opgave- format Læringsmål Q-faktorer Drejebog Afprøvning og standardisering @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
5
@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
Effekter Et værktøj, der er er let, tidsoverkommeligt og fleksibelt at anvende samt overskueligt, relevant og handlingsanvisende at aflæse. Fører til mere effektiv og bedre afdækning af: nødvendig viden ift. at planlægge form, indhold og omfang af undervisning for etnisk danske og tosprogede elever, undervisningsmæssige udfordringer i forhold til relevante førfaglige ord og begreber (gråzonesprog) i relation til faglig læsning og skrivning. @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
6
@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
Forankring Adgang til screeningsværktøjet gennem Elevplan med brug af UNI-Login. Andre adgange Etablering af videndeling i samarbejde med læsevejledernetværket Involverer vidensformidling fra 3 videncentre @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.