Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPoul Dalgaard Redigeret for ca. et år siden
1
www.glaesel-hseq.dk 9. december 20141 Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian Hvingel for/Glaesel HSEQ Management ApS
2
www.glaesel-hseq.dk udgangspunkt i ISO 9001/2008 – Standarden opfordrer til at have et procesorienteret kvalitetsstyringssystem. – Præsentation af et procesbaseret kvalitetsstyringssystem. 9. december 20142 Procesorientering
3
www.glaesel-hseq.dk Demings Cirkel 9. december 20143 PlanDoCheckActPlanDoLearnAct
4
www.glaesel-hseq.dk Grundprincipper for Kvalitetsledelse 1. Kundefokus 2. Lederskab 3. Involvering af medarbejdere 4. Procesorientering 5. Systemorienteret ledelse 6. Løbende forbedring 7. Faktabaseret beslutningstagning 8. Gensidigt fordelagtige leverandørrelationer 9. december 20144
5
www.glaesel-hseq.dk Kunden i fokus 9. december 20145 Relation mellem virksomhed og kunder
6
www.glaesel-hseq.dk Lederskab Ledelse skaber enighed om mål og retning i virksomheden. De bør skabe og fastholde et internt miljø hvori medarbejdere kan involvere sig fuldt i at nå organisationens mål. 9. december 20146
7
www.glaesel-hseq.dk Procesorientering Et ønsket resultat nås effektivt når ressourcer og aktiviteter styres som en proces uden at skele til de organisatoriske bindinger. Kendskabet til processerne og deres samspil er vigtigt i ledelsessystemsammenhæng - - - men i særdeleshed i forbindelse med optimering af produktionsprocesser. Produktionsprocesser omfatter ikke kun selve produktionen, men også alle forudgående og efterfølgende opgaver i virksomheden. 9. december 20147
8
www.glaesel-hseq.dk Løbende forbedring 9. december 20148 Løbende forbedring bør være en konstant aktivitet i virksomheden
9
www.glaesel-hseq.dk 9. december 20149 Ledelsens ansvar Styring af ressourcer Måling, analyse, forbedring Produkt Løbende forbedring af kvalitetsstyringssystemet Input Output Kunder Krav Tilfreds -hed Produkt- frembringelse Kunder Det procesbaserede kvalitetsstyringssystem
10
www.glaesel-hseq.dk identificere de processer, der er nødvendige for kvalitetsstyringssystemet. bestemme rækkefølge og samspil mellem processerne. (fra 2015 – identificere risici) fastlægge kriterier for og metoder til at sikre effektiv funktion og styring af processerne. 9. december 201410 Procestankegangen
11
www.glaesel-hseq.dk sikre tilgængeligheden af de ressourcer og informationer, der er nødvendige for at understøtte udførelsen og overvågningen af processerne. overvåge, måle og analysere processerne. igangsætte handlinger, der er nødvendige for at nå de planlagte resultater og forbedre processerne. 9. december 2014 11
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.