Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, 26.-27. september 2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, 26.-27. september 2006."— Præsentationens transcript:

1 MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, 26.-27. september 2006

2 2 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Gi’ dine kunder en gratis 2-timers IT-forretningsanalyse  Økonomi systemer (C5, Navision, Attain, XAL, Navigator, C4)  Salgsstyringssystemer (CRM el. CRM- moduler til økonomisystemerne)  Office systemer  Intranet/vidensdeling  Sikkerhed  Platform (MS SQL)  Licenser  MS annoncering: 23. oktober- rest FY07  Partner tilmelding : 9. oktober  Partner markedsføringselementer : uge 43  Kampagnestart: 15. oktober – rest FY07 MS CRM Webklar  Dialog redskab til CRM partnere til website  Tester virksomhedens CRM parathed  Aktivitet fortsætter fra foråret  Paratheds rapport til prospects/kunder

3 3 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode MS annoncering af C5 partner seminarer  Planlæg dine seminarer NU  Meld dem ind til MS og deltag i kampagnen  Februar, marts, april, maj 2007  Tema seminarer rundt i landet C5 søgeords kampagne  Leads generering via www.c5.dk  Hele FY07

4 4 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Løn i C5 og XAL  Print annoncering i Erhvervs-Bladet.  4 seminarer afholdes af Microsoft Årsafslutning iflg. nye lovkrav. Opdateret vejled- ning i PDF format med evt. rettelser og input fra de afholdte seminarer. Extern instruktør.  Uge 44-48 – link til www.c5.dk med lønkampagne side samt caseswww.c5.dk  20. november, i Skive - C5/Xal Løn 9.00-12.00 & 13.00-16.00  22. november, i Hellerup - C5/XAL Løn 9.00-12.00 & 13.00-16.00 Small Business virksomhed i 3 D  En guided rundvisning i en virtual mindre virksomhed: besøg økonomichefen, salgs- chefen og direktøren.  Direct mail kort m. nøgle til Partnerne  1. november – resten af året  Alle MBS kampagner annonceres  Inviter dine kunder ind i SB Huset

5 5 www.microsoft.dk/dinvirksomhedwww.microsoft.dk/dinvirksomhed – SB Huset i 3D

6 6

7 7

8 8 SB Huset

9 9 Hovedaktivitet for Small Business i FY07  Få en gratis IT-forretningsanalyse af din Microsoft forhandler Licens Økonomisystem Salgsstyringssystemer CRM Salgsstyringssystemer CRM Sikkerhed Vidensdeling/Intranet Platform Office KONKLUSION

10 10 Kampagnens formål  At give MS forhandlerne et dialog redskab til at ‘åbne døren’ til kunderne  Aktiviteten skal kunne skabe mersalg, krydssalg af MS produktsuite til mindre virksomheder : Office, SharePoint Portal, Windows Small Business Server, MS CRM og MBS løsninger, etc.  At få virksomhedens beslutningstager (=ejer) motiveret for en IT gennemgang af virksomhedens IT miljø (netværk, pc’er, forretningssystemer, osv.)  At give kunderne en realistisk vurdering over indsatsområder der skal strammes op for at være up-to-date til nyere teknologi  IT-forretningsanalysen rettes primært mod virksomheder med op til 25-50 computere  IT-forretningsanalysen tilbydes alle Small Business Specialist partnere, Gold & Certified partnere

11 11 Fordele for forhandlerne og kunderne  Hvad opnår forhandlerne?  Forhandlerne får synliggjort deres kompetence  Mulighed for mersalg af ydelser, løsninger, licenser, m.m.  Redskabet giver forhandlere et struktureret gennemløb af kundens ITmiljø  De kan indgå i et samarbejde med en partner med supplerende kompetencer  Hvad opnår kunderne ?  IT-forretningsanalysen vil illustrere nogle indsatsområder  Kunderne får også belyst de områder hvor de er gode  De kan bruge analysen internt i virksomheden (direktion / bestyrelsen)

12 12 Kampagne - & marketing elementer IT-forretningsanalyse  Excelark med IT-forretningsanalysen (7 analyseområder)  Parathedsskema til vurdering af kundens potentiale  Konklusionsskema til kundens behov og indsatsområder  Vejledning til potentiale og links til MS produkt links Kundens 70% er median

13 13 Marketingelementer - Partner IT-forretningsanalyse  Excelark med IT-forretningsanalysen  Vejledning med nyttige tips og links  Salgsguide – Small Business Server 2003  Salgsguide – Mobile løsninger Hjemmeside  6 forskellige tema bannere  Tekstforslag til kampagneside  Skabelon til partner pressemeddelelse – lokale medier Pressemeddelelse Tekstforslag

14 14 Marketingelementer – til partner Kunder  Direct mail brochure ”8 gode grunde til en IT-forretningsanalyse”  Forslag til partner følgebrev Skabelon følgebrev

15 15 De 8 gode grunde...  Har du direkte adgang til nøgletal?  Er dine salg og kunder centralt styret?  Hvor kommer pengene fra om 6 måneder?  Er alle vigtige data tilgængelige?

16 16 8 gode grunde...  Er netværksproblemer med i planlægningen?  Hvornår var der sidst virusangreb?  Kan du både være effektiv og på farten?  Hvilken version arbejder du med?

17 17 Salgsstøttende materiale Yderligere salgsstøttende materialer  Ny Windows Mobile brochure  Outlook bog  Office bog  CRM bog  C5 demo flash cd  Navision demo flash cd

18 18 Kampagne flow... Udsendelse Forbered udsendelsen ”8 gode grunde...” Eksisterende kunder Nye kunder Følgebrev på eget papir Tilføj ”særligt” tilbud Husk udløbsdato Send 5-10 breve Forberedelse Læs alle kampagne- elementerne grundigt Test IT-forretnings- analysen på jer selv Læg bannere på din hjemmesiden Lav en kampagneside Hvordan gemmes kundedata – CRM? Annoncering Udsend pressemateriale Ophæng reklame i: - Golfklubben - Sportshallen - Handelsforeningen - Brug dit netværk Indryk lokalannonce

19 19 Kampagne flow... Kundemøde Aftal mødetidspunkt Send mødebekræftelse Afhold kundemøde Udfyld IT-forretnings- analysen med kunden Aftal nyt møde for konklusion gennemgang Konklusion Oplæg til kunden Brug konklusionsskemaet Brug Parathedsoplæget Konklusion gennemgås hos kunden Opfølgning Telefonisk opfølgning Argumenterne fra de ”8 gode grunde...” Brug salgsguiderne Brug Vejledningen

20 20 Tidsplan November Pressemeddelelse-lokal Lokalannoncering Kundeseminarer den 14. & 15. november Mobile løsninger (Unlimited Mobility-regi) Partner udsender fortsat til sine kunder... December Partner udsender fortsat til sine kunder... Lav jule- & nytårstilbud Oktober Partner tilmelding senest den 9. oktober Udsendelse af kampagne- elementer Medio oktober Partner udsender til sine kunderne Den 23. oktober Microsoft annoncering starter

21 21 Microsoft markedsføring Websites  Din virksomhed – Microsoft portal for mindre virksomheder  Microsoft.dk – bannerannoncering  Virk.dk – for erhvervsdrivende  Microsoft.dk/Officeonline  Ivækst.dk – for iværksættere Nyhedsbreve  Din virksomhed – kundenyhedsbrev  Partner – kundenyhedsbrev Partnerprofilering  Deltagende partnere profileres på kampagnesiden på ”Din Virksomhed”  Partnernavn, adresse, post/by, telefon og webadresse Online og print annoncering  Fra 23. oktober–30. juni - udvalgt small business medier

22 22 Tilmelding Forudsætninger for kampagnedeltagelse  Small Business Specialist partner  Gold / Certified partner  Gennemgået ”basis” webcast licenstræning Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes  Senest mandag den 9. oktober 2006  Oplysninger fra tilmeldingsblanket bruges til partnerprofilering til Din Virksomheds-portal  Link til tilmelding – klar den 28. september

23 23 Spørgsmål ? ? send en mail til dovergaa@microsoft.com dovergaa@microsoft.com eller ring på 44 89 07 46 og få en snak☻ TAK FOR I DAG


Download ppt "MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, 26.-27. september 2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google